مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی عنوان کرد

کیفیت جشنواره صنعت چاپ هر سال رو به افزایش است

حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی با اشاره به کیفیت جشنواره صنعت چاپ گفت: با نگاهی به جشنواره‌های گذشته متوجه خواهیم شد که کیفیت جشنواره صنعت چاپ سال به سال در حال بهتر شدن است.‌

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی با اشاره به 11 شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ عنوان کرد: پیشاپیش روز ملی صنعت چاپ را به خانواده بزرگ و زحمتکش صنعت چاپ تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که مراسم  این روز در تمام کشور به شکلی زیبا و در خور اهالی صنعت برگزار شود.
 
وی در توضیح جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: با نگاهی به جشنواره‌های گذشته متوجه خواهیم شد که سال به سال به کیفیت و کمیت جشنواره افزوده شده است. بخش‌هایی در این جشنواره وجود دارد که در یک برنامه‌ریزی بلند مدت، ما را به اهداف‌مان نزدیک می‌کند.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی ادامه داد: جشنواره بهانه‌ای است تا شرح حالی از آخرین وضعیت صنعت چاپ کشور را بیان کنیم تا ببینیم که اقدامات استان‌های مختلف در سال گذشته چگونه بوده است. امسال چندین استان دیگر در کنار استان تهران برای برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ اعلام آمادگی کردند که این نشانگر رشد و پیشرفت جشنواره است. باید با یک برنامه‌ریزی صحیح تعداد استان‌های حاضر در جشنواره را افزایش دهیم تا شاهد یک جشنواره 100 درصد ملی باشیم.
 
این مسوول دولتی فراگیری علم روز را در صنعت چاپ ضروری دانست و اظهار کرد: هر صنعتی در حال پیشرفت است و صنعت چاپ نیز از این قاعده مستثتی نیست، بنابراین لازمه پیشرفت صنعت چاپ این است که ما از علم روز عقب نمانیم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط برای بهره‌گیری و رسیدن به تکنولوژی روز در صنعت چاپ مهیا است. هر ساله تعداد زیادی از اهالی چاپ از نمایشگاه‌های بزرگ صنعت چاپ در نقاط مختلف دنیا بازدید می‌کنند و این بهترین فرصت برای فراگیری و ورود تکنولوژِی روز دنیا به کشور است.
 
حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات صنعت چاپ گفت: علاوه بر پایتخت بسیاری از استان‌ها در عرصه چاپ و نشر فعال هستند اما باید توجه داشت که این صنعت رو به فرسودگی و کهنه شدن است، بنابراین باید شرایطی ایجاد شود که صنعت چاپ به سرعت به روز شود تا از تکنولوژی روز دنیا عقب نماند.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: امیدوارم با عزمی ملی و با حمایت از بخش های فرهنگی در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده است، فرهنگ به داد اقتصاد کشور برسد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، صنعت ، چاپ ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار