اسرائيل مدعی بازداشت تعدادی مظنون به قاچاق اسلحه با حزب الله شد

دستگاه اطلاعات داخلی اسرائیل، شین بیت، روز پنجشنبه اعلام کرد تعدادی قاچاقچی عرب اسرائیلی مظنون به مشارکت در قاچاق مواد و اسلحه با حزب الله لبنان در پایان ماه ژوئیه بازداشت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شین بت در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد عرب اسرائیلی که قصد داشتند در فعالیت هایی تروریستی با اتباع لبنانی به دستور مستقیم حزب الله مشارکت کنند، بیست و هفتم ژوئیه سال 2014 بازداشت شدند.

به ادعای شین بت، مظنونان که از ساکنان جلیله در شمال اسرائیل هستند در خلال بازپرسی های خود ادعا کردند با یک قاچاقچی در جنوب لبنان که به عنوان یکی از فعالان حزب الله شیعه لبنان معرفی شده بود، تماس هایی برقرار کرده اند.

این عضو حزب الله با این مظنوان یک شبکه قاچاق مواد در اسرائیل ایجاد کرده بود و سپس از آنها تقاضا کرده بود به قاچاق سلاح مبادرت کنند.

بر اساس بیانیه شین بت، حزب الله از این شبکه های قاچاق مواد خود برای اقدام به فعالیت های تروریستی در اسرائیل استفاده می کند.

شین بت افزود در سال 2012 یک شبکه قاچاق مواد فرامرزی میان اسرائیل و لبنان را که 20 کیلو مواد منفجره به اسرائیل قاچاق کرده بود، منهدم کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار