معرفی حریفان بسکتبال ایران در جام جهانی؛

فرانسه، آخرین حریف ایران با ترکیبی جوان و خطرناک

تیم ملی بسکتبال فرانسه در حالی که عنوان قهرمانی قاره اروپا را با خود یدک می کشد وارد رقابت با تیم های گروه اول جام جهانی از جمله ایران می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال فرانسه یکی از هم گروه های ایران در جام جهانی اسپانیا است که آخرین حریف تیم در مرحله گروهی به شمار می رود. 

فرانسوی ها برای اولین بار با عنوان قهرمانی اروپا وارد یک تورنمنت بزرگ می شوند اما مانند 2 دوره قبلی جام جهانی برخی ستاره های خود از جمله تونی پارکر را در اختیار ندارند.

قهرمان سال 2013 اروپا در دوره قبلی جام جهانی با 3 برد و 3 باخت سیزدهم شد و بهترین نتیجه این تیم رده چهارم جام جهانی 1954 است.

غیبت ناندو دکولو

ناندو دکولو یکی از آخرین بازیکنان بزرگ تیم بود که به خاطر مصدومیت از ترکیب جام جهانی کنار رفت اما بازیکنانی مثل نیکولاس بتوم، بوریس دیائو و تعدادی بازیکن جوان در ترکیب جام جهانی حضور دارند. 

فرانسوی ها در جام جهانی بیشتر روی گاردهای تیم یعنی آنتونی دیوت و توماس هوئرتاس تکیه می کنند. این مسابقات اولین فرصت واقعی هوئرتاس است تا نشان دهد که توانایی کنترل بازی را برای فرانسه دارد.

هر چند ترکیب فرانسه برای جام جهانی جوان شده است اما قهرمان اروپا همیشه تیمی بزرگ، قوی و فیزیکی بوده است. ضمن اینکه در سال های 2006 و 2010 نیز با همین شرایط تعداد زیادی از تیم ها را شکست داد.

کولت سرمربی فرانسه هدف این تیم در اسپانیا را حداقل رسیدن به یک چهارم نهایی جام می داند.

ترکیب نهایی فرانسه برای جام جهانی:

توماس هوئرتاس، نیکولاس بتوم، آنتونی دیوت، جفری لائورن، چارلی کاهوای، ادوین جکسون، ایوان فورنیر، فلونت پیتروس، رودی گوبرت، بوریس دیائو، یارن ماهینی و مایکل فلابر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار