معرفی حریفان ایران در جام جهانی بسکتبال 2014؛

مصر آسانترین هم گروهی ایران در اسپانیا/پایان انتظار 20 ساله

تیم ملی بسکتبال ایران از 5 روز دیگر رقابت با حریفان گروه الف جام جهانی را آغاز می کند. مصر نایب قهرمان آسیا، آسانترین حریف ایران در این مرحله به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال مصر که در بهترین نتیجه تاریخ خود در سال 1950 میلادی به پنجمی جام جهانی رسیده بود در حال حاضر تیم چهل و ششم رنکینگ جهانی بسکتبال است.

مصری ها که آخرین بار در سال 1994 در جام جهانی شرکت داشتند بعد از 20 سال راه خود را به جمع 24 تیم برتر جهان باز کردند.

در این مسیر تونس مدافع قهرمانی و سنگال قربانیان مصر تا رسیدن به فینال سال 2013 آفریقا بودند. 

حضور وائل خدر گارد رأس با تجربه تیم در راه رسیدن به فینال حیاتی بود. ابراهیم الجمال بازیکن 26 ساله پست 2 نیز از امیدهای تیم در جام جهانی است و شریف عبداله بازیکن35 ساله تیم مهارت زیادی در بازی بیرونی دارد.

اما بدشانسی مصر برای جام جهانی را می توان مصدومیت عاصم مرئی دانست که یکی دیگر از بازیکنان تاثیرگذار سال قبل این تیم در جام ملت های آفریقا بود.



مصر که با ترکیبی از بازیکنان جام جهانی در مسابقات ویلیام جونز به تیم ب ایران باخت، آسانترین حریف ایران با توجه به قدرت چهار تیم دیگر است. هر چند محمد کسایی پور سرمربی تیم ملی ب که با این تیم در ویلیام جونز روبرو شد، هشدار می دهد که باخت مصر به تیم ب ایران را نباید به حساب ضعف این تیم دانست و تیم الف هم در جام جهانی کار آسانی مقابل مصر ندارد.

ترکیب مصر برای جام جهانی بسکتبال

حاتم خلیفه، وائل خدر، مومن ابوالانین، ابراهیم الجمال، مهند الصباغ، شریف عبدله، یوسف ابوسوشا، مصطفی علی المکاوی، رامی عبداله، اسرف ربیع، سمیر ابوسعید و شریف عبدالحلیم

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، جام جهانی ، ایران ، world cup ، egypt ، spain
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار