ثبت گروه سلفی فلسطينی در غزه در فهرست سياه آمريکا

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد یک گروه سلفی فلسطینی مستقر در غزه که به شبکه القاعده اعلام وابستگی کرده است، در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛  بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا گروه سلفی موسوم به " مجلس شورای مجاهدین در حومه بیت المقدس" ائتلافی از سازمان های فرعی مجاهدین مستقر در غزه است و بعد از تاسیس در سال 2012 مسئولیت حملات زیادی را علیه اسرائیل به عهده گرفته است.
بر اساس قوانین‌آمریکا وقتی که نام سازمانی در فهرست سازمان های تروریستی ثبت شود هر گونه تماس و معامله اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی با این سازمان و ممنوع است و دارایی های احتمالی این سازمان نیز در آمریکا مسدود می شود.
وزارت امور خارجه آمریکا یادآور شد «مجلس شورای مجاهدین در حومه بیت المقدس مسئولیت حملات راکتی به ایلات را که از مراکز تفریحی در ساحل دریای سرخ است، در سال 2013 به عهده گرفته است.
واشنگتن اعلام کرد این گروه سلفی همچنین در فوریه گذشته حمایت خود را از جهادی های فوق افراطی دولت اسلامی فعال در سوریه و عراق اعلام کرده است.
در میان گروه های مسلح فلسطینی نوار غزه سلفی های تکفیری هستند که جنبش حماس را به ضعف در برابر اسرائیل و اجرای شریعت اسلامی متهم می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار