حمایت از فنآوری های تولید نایلون سازگار با محیط زیست

مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فنآوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حمایت از فنآوری های تولید نایلون سازگار با محیط زیست از اولویت های کاری این دفتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حمید راشدی مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فنآوری سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به کاربرد وسیع و تولیدات روز افزون پلاستیک، همچنین بروز مشکلات محیط زیستی ناشی از تولید و مصرف این محصولات و نقش کیسه های پلی اتیلنی در آلودگی محیط زیست، حمایت از طرح و فنآوری‌هایی که منجر به تولید نایلون‌های سازگار با محیط‌زیست شوند، در الویت‌ برنامه ای دفتر پژوهش و توسعه فنآوری سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.
راشدی افزود: در همین راستا روز دوشنبه 21 مردادماه، جلسه ای با حضور عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران و کارشناسان دو دستگاه در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل و موضوع دست‌یابی شرکت پژوهش و فنآوری پتروشیمی به دانش فنی تولید مواد زیست تخریب پذیر بر پایه پلی اتیلن به همراه نشاسته و اکسو پراکسیدانت، همچنین نحوه توسعه و فرهنگ‌سازی برای مصرف مواد زیست‌سازگار در کشور به بحث و بررسی گذاشته شد.
مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فنآوری سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت اجرای چنین طرح هایی در راستای کاهش آلایندگی های زیست محیطی ناشی از مصرف پلاستیک در کشور، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آماده است تا هرگونه حمایت علمی و معنوی از چنین طرح هایی داشته باشد.
وی افزود: به منظور بررسی ابعاد جامع استفاده از چنین طرح و فنآوری هایی مقرر شد، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان و کارشناسان صاحب‌نظر برای بررسی بیشتر موضوع و تاثیر احتمالی این محصولات بر محیط‌زیست تشکیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار