نفت در هفته ای که گذشت؛

ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی/مطالبات 2 هزار میلیارد ریالی "جایگاه‌داران سی‌ان‌جی" هنوز پرداخت نشده

ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی، کاهش مجدد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش 800 میلیون لیتر به ظرفیت مخازن سوخت کشور و افزایش ۵۰۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران در سال 2013 از مهم‌ترین عناوین خبرهای منتشر شده در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت یکی از صنایع بزرگ استراتژیک کشور است که با برنامه ریزی دقیق می توان به نحو احسن از این صنعت برای توسعه اقتصادی کشور در عرصه های مختلف بهره برد.


عملیات برشکاری و بیرون آوردن 400 متر از خط لوله خارج از رده 6 اینچ قدیم ری-رشت مابین شهرهای منجیل و رودبار انجام شد.


معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ايران گفت: تفاوت کارمزد جايگاهداران سی‌ان‌جی در سال‌های 92 و 93، بر اساس مصوبه دولت در قبوض تير واريز می‌شود.


بهره‌برداری از 152 باب جايگاه عرضه سی‌ان‌جی تا پايان امسال جزو برنامه‌های شرکت ملی پخش است که 52 باب آن تاکنون راه‌اندازی شده است.


اکبری، با بیان اینکه در یک برنامه زمان بندی سه ساله کالاها و تجهیزات پرمصرف صنعت نفت داخلی سازی می شوند، گفت: سازندگان داخلی تا پایان ماه رمضان فرصت دارند پیشنهادهای فنی و مالی خود را برای طراحی و ساخت کالاهای صنعت نفت ارائه کنند.


جوادی گفت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر حوزه ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید بسیار قرار دارد به طوری که هم اکنون برای تولید ١٠ گروه کالای صنعت نفت در داخل کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.


ستاری گفت: برای بومی سازی و ساخت کالا در صنعت نفت باید به سازندگان کمک های مالی کرد، از این رو هم اکنون معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی با سود ٤ تا ١٦ درصد به مراکز پژوهشی و سازندگان دارد.


سهميه 60 ليتري بنزين با نرخ 700 تومان امشب به کارت‌های سوخت واريز و با اتمام سهميه بنزين 400 تومانی، قابل برداشت است.


حسینی صدر با اشاره به اینکه طبق قانون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به 13 سنت افزایش یافته بود، گفت: به تازگی‌ها دولت این قیمت را به 8 سنت تغییر داده که این موضوع غیرقانونی است.


میانگین متوسط مصرف بنزین کشور 65 میلیون و 800 هزار لیتر بوده که نسبت به هفت روز پیش از آن چهار درصد افزایش را نشان می دهد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی در کشور، 12.5 میلیارد لیتر است، گفت: با بهره‌برداری از ٤٠ مخزن جدید، این ظرفیت به 13.3 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

افزایش بهای بنزین، بهای تمام شده کالا و خدمات را در آمریکا در ماه ژوئن افزایش داد اما تورم کلی قابل مهار باقی می‌ماند.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ضروری است شرکت ملی حمل محصولات نفت و پتروشیمی با سرمایه گذاری مشترک شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران تاسیس شود.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی، از مطالبات بیش از 2 هزار میلیارد ریالی جایگاهداران سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد قرار بود که مطالبات سال 92 جایگاهداران سی‌ان‌جی به منظور جلوگیری از ورشکستگی پرداخت شود ولی هنوز اعمال نشده است.


اوپک در گزارش سالانه خود علاوه بر اعلام رتبه سوم ایران برای ذخایر نفتی جهان، از افزایش 500 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران در سال ۲۰۱۳ خبر داد.


وزير نفت با صدور حكمي، محمد مهدي رحمتي را به عنوان رئيس جديد هيئت مديره شركت بهينه ‌سازي مصرف سوخت منصوب كرد.


کنسرسیوم مراکز اسقاط تنها مبادی جمع آوری خودروهای فرسوده نبوده و ضمن اینکه این کنسرسیوم انحصاری نیست، کلیه واردکنندگان خودرو می توانند در خصوص جمع آوری و ثبت نام خودرو فرسوده اقدام نمایند.


ریاحی گفت: 3 میلیون دلار برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور طی 10 ساله گذشته سرمایه گذاری شد و این مهم 30 میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته است.


کلید تحول ارتباط صنعت و دانشگاه خروج صنایع از انحصار است زیرا انحصاری بودن صنایع مانع رشد پژوهش و تحقیقات می شود.


رييس پژوهشكده توسعه فرايند و فناوري تجهيزات پژوهشگاه صنعت نفت گفت: وجود يك سيستم داخلي يکپارچه صدور گواهينامه کيفيت براي کالا و تجهيزات صنعت نفت كه بتواند ضمن بررسي خط توليد سازندگان کالا و تجهيزات، گواهينامه انطباق كالا با استانداردهاي مورد قبول در وزارت نفت را صادر نمايد به شدت ضروری است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه خطوط انتقال نفت‌وگاز کشور فرسوده است و ترمیم و نوسازی هزینه سنگینی را می طلبدگفت: از این رو در شرایط فعلی توسعه پالایشگاه ‌های کشور مقرون به صرفه نیست.


معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: هدفی که شرکت ملی حفاری ایران دنبال می کندچه در بخش ساختاری چه در بخش های فرایندی‌های بازرگانی به نوعی همه این تغییرات برمی گردد به تغییرات ساختار که نهایتا منجر به افزایش بهر‌ه وری می شود اگر غیر از این باشد نیازی نداریم که ساختار را تغییر دهیم.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از اعمال نرخ جدید کارمزد جایگاهها در تیرماه خبر داد و گفت: در اراستای توسعه جایگاه سی ان جی تفاهمنامه‌ احداث هزار جایگاه را با نماینده سندیکای انجمن سازندگان کمپرسور سی ان جی در داخل امضا کردیم.


رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم اکنون برای سوآپ هر تن فرآورده نفتی بیشتر از 40 دلار هزینه پرداخت می‌کند گفت: سوآپ فرآورده نفتی برای کشور صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار