کارشناس محصولات گلخانه‌ای و زعفران

انتقال پیاز "زعفران"، راهی برای گسترش کشت این محصول

شامرادی گفت: با رسیدگی مسئولین جهاد، می‌توان از قاچاق زعفران جلوگیری کرد و برای گسترش کشت این محصول ، گیاه را به سایر شهرها انتقال داد.

رضا شامرادی کارشناس محصولات گلخانه‌ای و زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: دوعلت افت محصول زعفران یکی عدم انتقال به سایر شهرها و مسئله بعد عدم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از قاچاق پیاز و کلاله زعفران بوده است.
 
وی در ادامه افزود: در شهرهای خراسان،‌قائنات و تربیت حیدریه،‌ پیاز و کلاله زعفران به افغانستان قاچاق می‌شود و بر همین اساس بیشتر مزارع آن زیرکشت زعفران را به دبی و از آنجا به استرالیا می‌برند، این امر باعث کاهش کشت و برداشت در ایران می‌شود و بیشترین سود نسیب دلالان می‌شود.
 
شامرادی اظهار داشت: مسئولین جهاد باید به قاچاق این طلای سرخ رسیدگی کنند، تا به جای انتقال به سایر کشورها به شهرهای مجاور منتقل و کشت و برداشت شود چرا که این گیاه در برابر عامل هوا بسیار مقاوم بوده و در سخت‌ترین دما قابلیت رشد دارد.
 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با ارائه جلسات در بخش‌های خدمات کشاورزی، فرمانداری و بخشداریها و یا ارائه بخش‌نامه اجباری به کشاورزان می‌توان گام بزرگی در حفظ تولیدات انبوه این محصول، فرهنگ‌سازی برای عدم قاچاق و اشتغال‌زایی برداشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار