بیرجند/

حذف عوارض صادرات زعفران بازار صادراتی این محصول را رونق می‌دهد

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: حذف عوارض صادرات زعفران بازار صادراتی این محصول را رونق می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند، محسن احتشام با قدردانی از اقدام صورت گرفته در حذف عوارض صادرات زعفران، اظهار داشت: این روند از ابتدا بنیه علمی و کارشناسی نداشت و هیچ‌گونه هدفی برای کسب ارزش افزوده و برندسازی زعفران ایران تحقق نبخشید.

وی ادامه داد: عوارض صادراتی محدودیت‌هایی برای صادر کنندگان و بازارهای صادراتی ایجاد کرد به طوری که در برخی از بازارها هزینه بسته‌بندی و حمل و نقل صادر کنندگان زعفران را افزایش داده و محدودیت‌هایی را نیز ایجاد کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه برای حذف این عوارض فعالیت‌هایی زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با حذف این موضوع شاهد بهبود بازار زعفران هستیم‌ و این مهم فرایند مبادله صادرات زعفران را تسهیل می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه امسال میزان تولید زعفران بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، گفت: با حذف عوارض صادرات زعفران، میزان صادرات این محصول در ایران افزایش یافته به نحوی که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌شود.

صادرکننده نمونه زعفران ایران با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های بازاریابی خود را با اتکا به مدیریت بازار و بازاریابی انجام دهیم، تصریح کرد: باید بتوانیم به نحو شایسته بر پنج متغیر اثر گذار بر تقاضای زعفران ایران در بازارهای جهانی مدیریت کنیم.

احتشام اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت بر محصول‌، قیمت‌، توزیع، بسته‌بندی و تبلیغات زعفران بتوانیم به سمت برند و برندسازی و کسب ارزش افزوده زعفران گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه حذف این عوارض مسئولیت صادرکنندگان را بیشتر می‌کند، بیان کرد: این امر باید سبب حضور مفیدتر و موثرتر در سطح بازارهای هدف زعفران ایران در دنیا شود و بتوانیم به جایگاه‌یابی برند زعفران ایران کمک کنیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان زعفران، زرشک و گیاهان دارویی خراسان جنوبی تأکید کرد: این اقدام ارزشمند حمایت از صنعت زعفران و کمک به واحدهای تخصصی صادراتی این محصول که باهدف جلوگیری از خام فروشی و کسب ارزش افزوده زعفران ایران ایجاد شده‌اند را تحقق می‌بخشد‌.

احتشام یادآور شد: صادرکنندگان زعفران ایران از ابتدا نیز این استراتژی را دنبال می‌کردند نه اخد عوارض را که حذف عوارض صادرات زعفران بازار صادراتی این محصول را رونق می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز عصر بازاریابی و فروش است، عنوان داشت: باید به خواسته‌ها و نیاز مشتریان در بازارهای هدف توجه ویژه‌ای داشته با‌شیم و خواسته آنها را بیش از رقبا تامین کنیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، صادرات ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.