زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

احداث شبکه ریلی کلید توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد/لزوم توجه ویژه دولت به این استان

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس، گفت: پروژه احداث راه‌آهن یاسوج_ اقلید در سال‌های گذشته همچنان در لایحه بودجه پایدار و مطرح بوده و امیدواریم با حمایت جدی دولت هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

"غلام‌محمد زارعی" نماینده کهگیلویه و بویراحمد و دنا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، خواستار توجه ویژه‌ دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

وی در ادامه افزود: این استان از نظر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی، در هیچ زمینه‌ای از جمله نفت، آب، گاز، جنگل، نیروی انسانی کافی و تحصیلکرده ضعفی در منابع بالقوه خود ندارد و بستر اجتماعی و فرهنگی برای پیشرفت مهیا بوده، اما نیازمند سرمایه‌گذاری است.
 
عضو کمیسیون صنعت و معدن در مجلس، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این استان با حمایت دولت تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: امسال در حوزه اعتبارات استانی با کاهش اعتبار مواجه بودیم و باید از نظر اعتبارات ملی بیشتر مورد توجه قرار بگیریم، بنابراین باید دولت تدبیر و امید به این استان توجه کند.
 
زارعی، تاکید کرد: اعتبارات متمرکزی که در لایحه بودجه در اختیار وزارتخانه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزارت نیرو و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وجود دارد باید به طور ویژه این استان را مورد توجه قرار دهد تا بتوانیم این استان را از جایگاه فعلی‌اش خارج و وضعیت پیشرفت و توسعه آن را ارتقاء دهیم.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مرکز استانی است که فاقد شبکه ریلی است، تصریح کرد: پروژه احداث راه‌آهن یاسوج_ اقلید در سال‌های گذشته همچنان در لایحه بودجه پایدار و مطرح بوده و امیدواریم با حمایت جدی دولت هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا مردم شاهد تحقق یکی از مطالبات همیشگی خود باشند.
 
زارعی افزود: این اتصال شبکه ریلی علاوه بر اینکه موجبات پیشرفت استان را به همراه دارد، می‌تواند جنوب را به مرکز کشور مرتبط سازد و انتقال کالا، ترانزیت بار و مسافر از این طریق از مرکز به شمال شرق کشور به راحتی صورت گیرد، چرا که این مسیر کوتاه‌ترین مسیر ارتباط جنوب به مشهد مقدس است که به نام طریق‌الرضا نام‌گذاری شده است.
 
وی با اشاره به سایر پروژه‌های راه‌سازی حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: راه‌های ارتباطی استان که کریدور شمال به جنوب هستند و اتصال بنادر جنوبی را به مرکز کشور از طریق یاسوج فراهم می‌کنند، نیازمند تامین اعتبارات و توجه ویژه دولت است.
 
زارعی تاکید کرد: دولت باید برای 4 خطه‌کردن، تعریض و بهسازی این راه‌ها اقداماتی را انجام دهد، زیرا متاسفانه به دلیل کم عرض بودن جاده‌ها و ترافیک بسیار بالا، شاهد تصادف‌های بسیار وحشتناک و مرگ انسان‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کنند، هستیم.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: توسعه راه‌های ارتباطی و شریانی این استان نقش ملی دارد و در این راستا رئیس‌جمهور دستوراتی را صادر کرده که امیدواریم به نتایج قابل قبولی برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار