امیر سرتیپ نامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دفاع مقدس ما مانند واقعه عاشورا هیچ وقت قدیمی نمی‌شود/ 800هزارساعت ثبت خاطرات شهدا و پیشکسوتان

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اساس جمهوری اسلامی ایران بر پایه استراتژی عاشورا است، گفت: تاکنون نزدیک به 800هزار ساعت ثبت خاطرات شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس انجام شده که هر لحظه از این خاطرات می‌تواند به فیلم تبدیل شود و هر فیلمی می‌تواند به داشته‌های ملت عزیزمان و نسل جوانمان اضافه کند.

امیر سرتیپ محمد حسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره برنامه های این بنیاد درباره شهدا اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این است که یاد و خاطره و گذشته این شهدای بزرگوار را همیشه زنده و جاوید نگه داریم.

وی افزود: این یکی از اصلی‌ترین وظایف ما است که بتوانیم راه شهدایمان را که همان فرهنگ جهاد و شهادت است به نسل‌های جدید منتقل کنیم.
 
امیر نامی تصریح کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) دفاع مقدس ما تکرار واقعه عاشورا بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: ما هر سال واقعه عاشورا را گرامی می‌داریم و هیچ وقت این واقعه قدیمی نمی‌شود و هر سال تازه‌تر از سال قبل بوده و دفاع مقدس ما نیز همین‌گونه است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حرکت حضرت زینب (س) ادامه حرکت امام حسین(ع) بود و حضرت زینب(س) واقعه‌ بزرگی که در عاشورا رخ داد را منتقل کرد و این انتقال هنوز ادامه دارد و تا دنیا هست ادامه خواهد داشت زیرا اساس جمهوری اسلامی ایران بر پایه استراتژی عاشورا است.

امیر نامی تصریح کرد: ما نیز باید یاد این شهدا که دفاع مقدس ما و تکرار واقعه عاشورا هستند را هر روز بیشتر از گذشته ارج بنهیم و یک رویش جدیدی نسبت به سال قبل داشته باشیم.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که با توجه به بیش از 230هزار شهید درباره خاطرات و آثار همه شهدا و فرماندهان شاخص و پوشش همه 8سال دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چه کارهایی انجام داده است، گفت: تا کنون کار زیادی شده و بنیاد در سراسر ایران ادارات کل در استان‌ها دارد که خاطرات این شهدای بزرگ از فرماندهان، همرزمان شهدا وبه ویژه از طریق پدران و مادران شهدا ثبت و ضبط می‌کنند تا به صورت سی دی و کتاب تبدیل شده ون برای آیندگان هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تا کنون نزدیک به 800هزار ساعت ثبت خاطرات شده البته بسیار بیشتر از این باید کار بشود اما کار خوبی انجام شده و ان‌شاءالله ما آرزو داریم که سرعت این کارمان بیشتر هم بشود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کار درباره پیشکسوتان دفاع مقدس که یادگاران آن روزگاران هستند بسیار مهم است و هر لحظه از خاطرات آن‌ها می‌تواند به فیلم تبدیل شود و هر فیلمی می‌تواند به داشته‌های ملت عزیزمان و نسل جوان ما اضافه کند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.