شهروندان انگلیسی معتقدند

سیاست های ریاضتی "دولت انگلیس" ظالمانه و غیرسازنده است

ده ها هزار نفر علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس در خیابان های لندن پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هزاران نفر از سراسر انگلیس به نمایندگی از گروه های مختلف و با هدف و پیامی واحد در خیابان های لندن پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

 پیام تظاهرکنندگان این بود که برنامه ریاضت اقتصادی مفید نیست و کارآمدی ندارد. اصلاحات در نظام رفاه و تامین اجتماعی از طرح های مهم دولت ائتلافی بوده است اما تظاهرکنندگان معتقدند این طرح بیشتر به مردم و جامعه انگلیس آسیب زده است. 

"کارولین لوکاس" نماینده پارلمان انگلیس از حزب سبز گفت: می خواهیم پیامی روشن به دولت بدهیم و آن اینکه سیاست های آنها باید متوقف شود. سیاست های دولت برای تنبیه فقرا و قشر کم درآمد است.

 سیاست های ریاضت اقتصادی دولت هم ظالمانه و هم غیرسازنده است. دولت می تواند از روشهای دیگر از جمله لغو برنامه تسلیحات هسته ای و موشکی کسری بودجه خود را جبران کند. 

یک تظاهرکننده دیگر گفت دولت با طرحهای خود عملا مردم را فقیر کرده است. وعده هایی که دولت برای بهبود اقتصاد کشور می دهد دروغ محض است. 

تظاهرکنندگان معتقدند برنامه های ریاضت اقتصادی و اصلاح رفاه و تامین اجتماعی بیشتر از آنکه برای جبران کسری بودجه باشد برای تغییر بافت جامعه انگلیس است.

 با وجود اینکه شواهد به خوبی نشان می دهد آسیب پذیرترین قشرها بیشتر از همه از برنامه های دولت صدمه می بینند، ائتلاف حاکم حاضر نیست در طرح های خود بازنگری کند. 

"جرمی کوربین" نماینده پارلمان انگلیس از حزب کارگر گفت تظاهرات مردم در بیرون پارلمان به حدی گسترده است که نمایندگان داخل پارلمان نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

 همه تغییرات اجتماعی که در انگلیس اتفاق افتاده است، نه به خاطر تلاش های نمایندگان در ساختمان پارلمان است بلکه نتیجه تلاش فعالان و راهپیمایی مردم در بیرون پارلمان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار