وزیر دارایی انگلیس:

بهبود اقتصاد "انگليس" هنوز متعادل و پایدار نیست

وزیر دارایی انگلیس معتقد است روند بهبود اقتصادی هنوز کاملا تضمین شده نیست چون بیش از حد به مصرف‌کنندگان متکی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، "جرج آزبورن"، وزیر دارایی انگلیس در نطقی خطاب به مقامات تجاری در "هنگ کنگ" هشدار خواهد داد که اقتصاد انگلیس هنوز بسیار نامتعادل است و روند بهبود اقتصادی هنوز کاملا تضمین شده نیست چون بیش از حد به مصرف‌کنندگان متکی است.

در میان این نگرانی که ممکن است دولت انگلیس از روند بهبود اقتصاد در سال گذشته راضی به نظر برسد، "آزبورن" با هشدار درباره اشتباه بودن چنین تصوری خاطر نشان می‌کند که انگلیس هنوز بیش از حد بر صرف هزینه‌های مصرفی و شهر لندن متکی است.

به عقیده وی، نمی‌توان شهر لندن را ملاک موفقیت قرار داد و میزان سرمایه‌گذاری در انگلیس و صادرات آن کافی نیست.

نظرات "آزبورن" با اظهارات "مارک کارنی"، رئیس بانک مرکزی انگلیس همخوانی دارد که هفته گذشته گفت: نرخ پایین بهره تا انتخابات عمومی سال بعد تغییر نخواهد کرد چون روند بهبود اقتصاد نه متعادل است و نه پایدار.

"کارنی" هشدار داد هزینه‌های مصرفی خانوارها ملاک کافی برای رشد اقتصادی پایدار نیست.

"آزبورن" با انتقاد از کسانی که بهبود اقتصاد را به معنای امکان کند شدن اجرای طرح کاهش کسری بودجه می‌دانند، تاکید خواهد کرد که طرح وی برای رسیدن به مازاد کلی بودجه تا پایان دوره پارلمان کنونی با گزینه‌های سخت‌تری همراه خواهد بود.

وی هشدار خواهد داد که صرف نظر از این طرح منجر به توقف پیشرفت حاصل و بازگشت به نقطه شروع خواهد شد.

منابع وزارت دارایی انگلیس می‌گویند هدف از این نطق برجسته کردن خطرات جهانی در برابر بهبود اقتصاد است که از جانب بازارهای نوظهور از قبیل ونزوئلا، ترکیه، اوکراین و اندونزی وجود دارد.

به عقیده وی، در چنین وضعی باید درباره چالش‌های پیش روی اقتصاد انگلیس رو راست بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انگلیس ، بهبود ، دارایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار