معاون پرستاري:

مراحل تدوين سند عرضه و تقاضاي پرستار در وزارت بهداشت در حال اتمام است

معاون پرستاري وزارت بهداشت از تدوين سند عرضه و تقاضاي پرستار در کشور خبر داد و اظهار داشت:‌ اين سند در حال حاضر مراحل نهايي تدوين را طي مي کند و به زودي به دانشگاهها ابلاغ مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، ميرزابيگي در حاشيه نشست با پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکي مشهد و بخش خصوصي با اشاره به اجراي برنامه تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: ‌با توجه به اجراي اين برنامه و افزايش تعداد مراجعان به بيمارستانهاي دانشگاهي، افزايش تعداد پرستاران در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است.

 افزايش تعداد کادر پرستاري به 1.2 در سال جاري

وي به کارگيري دانشجويان پرستاري ترم شش به بعد، دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا و همچنين جذب نيرو در قالب تبصره سه را از جمله برنامه هاي تامين نيروي پرستاري در کوتاه مدت برشمرد و خاطر نشان کرد:‌ با اجراي اين طرح ميانگين پرستار به تخت از 0.7 به 1.2 در سال جاري افزايش خواهد يافت.

معاون پرستاري وزارت بهداشت با اشاره به اينکه افزايش تعداد نيروهاي پرستاري بر اساس استانداردهاي ملي همواره از دغدغه هاي اصلي سازمان نظام پرستاري و وزارت بهداشت بوده است، تصريح کرد: ‌بر اين اساس در سال جاري 20 هزار نفر  به صورت کوتاه مدت در بيمارستانهاي دانشگاهي به کارگيري مي شوند.

وي خاطر نشان کرد:‌ مجوزهاي لازم براي اجراي اين برنامه ها به دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور ابلاغ شده است.

تغيير ظرفيت در تعداد و نوع پذيرش در دانشکده هاي پرستاري کشور

ميرزابيگي همچنين در خصوص برنامه ريزي بلند مدت به منظور تامين نيروهاي پرستاري اظهار داشت: ‌تغيير ظرفيت در تعداد و نوع پذيرش در دانشکده هاي پرستاري و تربيت نيروي انساني از مهمترين برنامه  ها در راستاي افزايش نيروهاي توانمند در مجموعه پرستاري است.

وي با اشاره به اينکه بر اساس برنامه ريزي هاي بلند مدت، ميانگين پرستار به تخت بيمارستاني به 1.5 خواهد رسيد تاکيد کرد:‌ در صورت تامين نيرو ،به طور قطع برنامه هاي کوتاه مدت و استفاده از دانشجويان منتفي خواهد شد.

افزايش کارانه پرستاران در وزارت بهداشت در حال بررسي است

معاون پرستاري وزارت بهداشت با اشاره به اينکه نظام پرداخت پرستاران در قالب کارگروههاي مختلف در وزارت بهداشت در حال بررسي است، اظهار داشت:‌ پس از بررسي هاي نهايي در اين کارگروهها به زودي شاهد تغييرات در پرداختهاي پرستاران در قالب کارانه خواهيم بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار