شب گردی خبرنگاران و آشنایی با فعالیت های سازمان آتش نشانی

مجموعه برنامه های شب گردی خبرنگاران این بار به فعالیت های ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رئیس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران دراین مراسم با بیان اینکه ایثارشهید امید عباسی منشا برکات زیادی برای مجموعه مدیریت شهری شد،گفت: رشادت وی مصداق بارز مدیریت جهادی بود. در دیداری که دکتر قالیباف و شورای معاونان ایشان با رئیس سازمان صدا و سیما داشتند، به این مساله اشاره شد که مدیریت شهری تهران مصداق بارز مدیریت جهادی در کشور است و در دور جدید فعالیت ها باید تلاش های جهادگرانه شهرداری تهران بیش از گذشته اطلاع رسانی شود.
 
 شهرام گیل آبادی در ادامه با بیان اینکه ماموران آتش نشانی زحمات زیادی را برای نجات جان و مال مردم در تهران می کشند، با یادآوری حادثه آتش سوزی مسجد ارگ بیان کرد: شخصا از نزدیک شاهد این حادثه بودم. در این حادثه به دلیل اینکه مردم نسبت به کار ماموران آتش نشانی آگاه نبودند مداخله های آنها باعث شد تا ابعاد این حادثه بیشتر شود در حالی که با آگاه کردن مردم می توان جلوی بسیاری از این حوادث ناگوار را گرفت.
 
 رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تهران شهر شب بیداری هاست، یادآور شد: برنامه شب گردی شهرداری تهران برای خبرنگاران این حوزه باعث می شود تا آنها به جزئیات فعالیت هایی که در این مجموعه انجام می شود، آگاهی پیدا کند و علم به این جزئیات است که می تواند خبرنگاران را به نقد درست و منطقی برساند.
 
 وی ادامه داد: وظیفه رسانه ها آگاهی دادن، تبلیغ و ترویج است. امیدوارم که این شب گردی ها بتواند خبرنگاران حوزه شهری را به دید بهتر و خلاقیت برساند. امروز نیاز به کار خلاقانه در حوزه رسانه ها داریم تا بتوانیم به بهترین نحو آگاهی بخشی داشته باشیم.
 
* ظفری: هدف از برگزاری شبگردی ها نزدیک کردن مدیران شهری با رسانه هاست
 
 معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران نیز در حاشیه این دیدار با بیان اینکه هدف از برگزاری شبگردی ها نزدیک کردن مدیران شهری با رسانه هاست، گفت: این تورها باعث می شود تا خبرنگاران نیز با سختی کار مدیریت شهر تهران و نحوی مدیریت بر این کلانشهر ازنزدیک بیشتر آشنا شوند.
 
 آرش ظفری با بیان اینکه خوشبختانه تورهای شب گردی برای خبرنگاران این حوزه تاثیرگذار بوده است، افزود: این تورها باعث شد تا انتقادها و پیشنهادهای سازنده ای ازسوی خبرنگاران مطرح شود.
 
 بازدید از ایستگاه آتش نشانی سعادت آباد و ملاصدرا بخشی از برنامه تور شبگردی سازمان آتش نشانی برای خبرنگاران بود. در ایستگاه سعادت آباد خبرنگاران توانستند برای نخستین بار با نحوه کار بالابرها و سایر تجهیزات آتش نشانی آشنا شده و خود نیز به عنوان یک آتش نشان به وسیله بالابرها تا ارتفاع 50 متری بالا بروند. همچنین آموزش اطفاء حریق به خبرنگاران یکی دیگر از برنامه های این تور بود.
 
 بازدید از ستاد عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در ایستگاه 34 ملاصدرا بخش دیگری از این برنامه بود. فرمانده ایستگاه 34 آتش نشانی با تشریح فرآیند اعزام نیرو به محل حادثه به خبرنگاران گفت: بعد از تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125، اعزام نیرو توسط مناطق عملیاتی که در این ستاد قرار دارند، انجام می شود.
 
کارگر با بیان اینکه روزانه 2400 تماس تلفنی از سوی شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی گرفته می شود، افزود: متاسفانه تنها 200 مورد از این تماس ها واقعی هستند و همچنان برخورد شهروندان با این سامانه با توجه به حساس بودن آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.
 
 وی با بیان اینکه در حادثه طوفان اخیر تهران 19360 مورد تماس تلفنی و اعزام ماموران به محل حادثه انجام شد، ادامه داد: با توجه به حساسیت کار ماموران آتش نشانی از مردم می خواهیم که به عنوان مزاحم تلفنی با این سامانه تماس نگیرند و فرصت را به شهروندانی که واقعا دچار حادثه شده اند، بدهند.
 
 فرمانده ستاد عملیاتی سازمان آتش نشانی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه متاسفانه هنوز شغل آتش نشانی جزء مشاغل سخت قرار نگرفته، تاکید کرد: لازم است که وزارت کشور، شورای شهر و سایر سازمان های مسئول نسبت به اجرای این قانون اقدامات کنند تا ماموران آتش نشانی که از جان خود برای نجات جان مردم می گذرند، انگیزه کافی را برای انجام درست ماموریت های خود داشته باشند.
برچسب ها: خبرنگاران ، فعالیت ، سازما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار