افزایش 10 درصدی ضریب نفوذ پهنای باند

قائم مقام مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران بیان داشت: ایجاد یک هزار شبکه باند پهن منجر به ایجاد 80 شغل فناورانه و افزایش 10 درصدی در ضریب نفوذ اینترنت با پهنای باند بالا و افزایش یک درصد تولید ناخالص ملی یک کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اورژانس ‌IT باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور با اشاره به اینکه ارتباطات در آینده با استفاده از تلفن همراه در حال تغییر است، اظهار کرد: تاثیرات این تغییر در زندگی بشر قابل توجه است.

وی همچنین با بیان اینکه برای اتصالات تلفن ثابت فاصله زمانی 100 ساله‌ای طرح شده است، افزود: در کمتر از 25 سال ارتباطات موبایلی 5 میلیارد انسان را به هم متصل کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه تصویر اینترنت از اتصال انسان‌ها به یکدیگر جدا شد و مفهوم اینترنت اشیاء پدیدار شده است، افزود: پیشی بینی می شود در سال 2020 میلادی 50 میلیارد شیء روی شبکه اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

حمیدرضا نیکو فر در ادامه به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه اینترنت با پهنای باند بالا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این امر یکی از زمینة‌های توسعه‌ی فناوری با اقتصاد دانش بنیان در جهان شناخته شده است.

وی با انتقاد از عقب ماندگی ایران در توسعه فناوری ارتباطات اذعان داشت: ایران در ارائه موبایل و ارتباطات سیار در تقریبا با کشور ترکیه آغاز شد اما در گذر از فناوری حدود 6 سال نسبت به ترکیه عقب تر است که باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار