مدیر طرح فعال شبکه ملی اطلاعات خبر داد

رفع وابستگی به شبکه جهانی با طرح "شبکه ملی اطلاعات"

مدیر طرح کلان شبکه ملی اطلاعات گفت: این طرح برای تامین پهنای باند وسیع و تامین زیر ساخت کاربردهای متعددی الکترونیک وابستگی‌های جهانی را کمتر می‌کند.

 سید مجید نور حسینی، مدیر طرح کلان شبکه ملی اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانس‌it باشگاه خبرنگاران گفت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان طرح کلان ملی با هدف ایجاد دانش و مهارت‌های فنی و نیز بومی‌سازی فناوری کلیدی ایجاد شده است.

وی گفت: این طرح از سال 1391 آغاز به کار کرده اما به دلیل مشکلات اجرایی زمان انجام طرح از 36 ماه به 48 ماه به طول انجامید.

وی با بیان اینکه طرح ملی اطلاعات شامل چهار فاز است گفت: فاز صفر آن که شامل تحقیقات بوده به طور کامل انجام گرفته و فاز اول که طراحی مفهومی و اجرایی محدود به نمونه‌های آزمایشگاهی است پیش از 90 درصد آن تکمیل شده است.

وی گفت: شبکه موجود در کشور هم اکنون به شدت وابسته به شبکه جهانی اینترنت است که مدیریت و حاکمیت این شبکه را در داخل کشور با مشکلاتی مواجه کرده است که این وابستگی علاوه بر هزینه‌های بیشتر در کشور موجب شده از نظر پایداری و امنیت نیز غیر قابل اعتماد و در سطح پایینی از  اطمینان‌پذیری قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: با اجرای شبکه یکپارچه قوی و سراسری شبکه ملی اطلاعات برای  همین باند وسیع و نیز تامین زیر ساخت کاربردهای متعدد نظیر دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و تمام خدمات الکترونیکی علاوه بر سرگرمی و تفریحات را در سراسر دنیا مطرح می سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار