رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات سد حفاظتی در برابر سایر شبکه‌ها

رئیس مرکز ملی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات را مهمترین فعالیت این مرکز دانست و گفت: الزامات و تحقق این شبکه و شکل‌گیری زیر ساخت‌های ارتباطی با مدیریت بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اورژانس‌it باشگاه خبرنگاران؛  محمد حسن انتظاری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور بیان داشت: از هم گسسته بودن جامعه علمی داخلی و خارجی یکی از مشکلات توسعه علمی کشور است.

وی افزود: این امر باعث شده تا توسعه علمی کشور در زمینه ارتباطات با نیازهای واقعی جامعه شکل نگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه نقاط ضعفی در داخل محیط‌های علمی کشور وجود دارد، تصریح کرد: ضعف ارتباط بین پژوهشگران و جامعه علمی کشور، نبود گردش اطلاعات به طور کارآمد و نبود شبکه تخصصی داخلی از جمله نقاط ضعف در این حوزه است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات امکان تعامل جدی را با شبکه‌های جهانی فراهم می‌کند، اذعان داشت: این شبکه سد حفاظتی در برابر شبکه‌های دیگر بوده که امکان عرضه محتوا را داشته و زمینه را برای ایجاد ارتباطات امن در داخل کشور فراهم می کند.

به گفته وی، عرضه خدماتی همچون رمز نگاری و امضای دیجیتالی و ارائه ظرفیت پهن باند با  تعرفه رقابتی از جمله ویژگی‌های ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار