رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران:

بیماران در بیمارستان‌های دولتي نگرانی تامین تجهیزات دارویی و پزشکی را ندارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران با اشاره به اینکه دولت و مجلس طرح تحول سلامت را از اولویت کارهای خود قرار داده اند، گفت: مردم بدون مشکلی در بیمارستان پذیرش می شوند و نگرانی برای تامین دارو و لوازم پزشکی ندارند .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران،در جلسه سالانه مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه داشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در طرح تحول سلامت  بیماران حتی در صورت نیاز به تجهیزات پاراکلینیکی ، از سوی بیمارستانی که در آن بستری هستند اعزام خواهند شد و هیچ ارتباط مالی با انجام دهنده خدمات جانبی مثل ام ار ای ، آزمایشگاه ، سی تی اسکن و ... را تا زمانی که در بیمارستان بستر باشند ندارند .

وی افزود : اگر بیمارستانی تمامی امکانات را داشته باشد، خدمات را به بیماران ارائه خواهد کرد و اگر نیاز به انجام مشاوره یا خدمتی که در بیمارستان وجود نداشته باشد را دارد بیمارستان متولی بیمار خواهد بود و فقط 10 درصد خدمات انجام شده را با تعرفه دولتی از بیمار در زمان ترخیص دریافت می کند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طرح بزرگ تحول سلامت را انقلابی در حوزه سلامت خواند و افزود : مجریان این طرح نامشان در تاریخ بیادگار خواهد ماند .

وی تصریح کرد : مسئولان روابط عمومی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید بکوشند تا مردم را در جریان طرح تحول عظیم سلامت قرار دهند .

دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه سلامت به مردم خدمت می کند، افزود : حوزه سلامت ، با جان و مال مردم سرکار دارد و سیاسی نیست ، همه باید تلاش کنیم تا به مردم خدمات بهداشتی ، درمانی ، آموزش و پژوهشی ارایه کنیم .

متولی سلامت استان مازندران یاد آوری کرد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران سالانه 6 میلیون مراجعه کننده به بیمارستانها دارد که باید از این بستر برای اطلاع رسانی به مردم استفاده بهینه کرد .

وی گفت : باید نسبت به جلب اعتماد مردم در حوزه سلامت تلاش کنیم و بی اعتمادی به بیمارستان‌های دولتی منصفانه نیست و بیمارستانهای دولتی به تجهیزات پزشکی مجهز و دارای متخصصین بسیار مجربی است و مسئولین روابط عمومی های واحدهای تابعه باید تلاش بیشتری در جهت اعتماد سازی مردم کنند .

دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه از تمامی بیمارستانهای استان  از سه تا 5 بار بازدید کردم افزود : تمامی بیمارستانهای استان در حال ارایه خدمت هستند و بر کار آنها نظارت مستمر می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم و رسانه ها خواست تا حوزه سلامت را نقد کنند تا بر اساس آن این حوزه را بهینه کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار