تجهیزات فرسوده بیمارستان‌های دولتی اصلاح می‌شود/هتلینگ بیمارستانها افزایش قابل توجهی داشته است

رئیس پژوهشکده علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم اصلاح تعرفه‌ها به ویژه تعرفه هتلینگ، بیمارستان‌ها قدرت جبران تجهیزات فرسوده را نداشتند؛ اما امسال تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر سیدحسن امامی رضوی در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی جراحان اعصاب که در پژوهشکده علوم اعصاب و بازتوانی عصبی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: جراحان علوم اعصاب ایران در سطح بین‌المللی فعال بوده و کشور از جراحان مغز و اعصاب خوبی برخوردار است و تقریبا تمام اقداماتی که در خارج از کشور در این حوزه انجام می‌شود، در ایران نیز قابل انجام است. 
 
وی همچنین درباره چگونگی پوشش جراحی‌های اعصاب در "طرح تحول سلامت" نیز گفت: طرح تحول سلامت در تمام حوزه‌ها در حال انجام است و جراحی‌های پیچیده در حوزه علوم اعصاب نیز در قالب این طرح تحت حمایت است. 
 
وی با بیان اینکه  نکاتی درباره استفاده از تجهیزات پیچیده که هزینه‌های بالایی دارند وجود دارد افزود: در حوزه علوم اعصاب آنچنان نیاز به استفاده از وسایل پیچیده نیست. 
 
امامی رضوی با بیان اینکه اعمال جراحی گران قیمت این حوزه نیز در بخش دولتی تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: تدابیری جهت فرسودگی تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی اتخاذ شده که در قالب طرح تحول سلامت، جهت جبران این موضوع، بسته‌های مختلفی پیش بینی شده است. 
 
وی همچنین به تعرفه در نظرگرفته شده برای بخش دولتی اشاره کرد و تصریح کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز ارقامی جهت جبران مابه‌التفاوت تعرفه‌های موجود با تعرفه واقعی (در بخش هتلینگ) در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب بیمارستان‌ها بتوانند به تدریج تجهیزات فرسوده را جایگزین کنند که  این امر در کوتاه مدت قابل جبران نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار