سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خبرداد

ممنوع بودن جذب دانش آموزان مدارس هیئت امنایی از طریق آزمون و معدل

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثبت نام مدارس هیئت امنایی براساس محدوده‌ تعیین شده مدارس است و جذب دانش آموز براساس معدل و آزمون ممنوع است.

 مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در خصوص شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی گفت: فلسفه‌ تاسیس مدارس هیئت امنایی که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است ارائه‌ الگوی جدید در مدیریت مدارس است و هیچ ارتباطی به دریافت شهریه و مغایرتی با  اصلی 30 قانون اساسی ندارد.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب پانزدهم شهریور سال 1383 مجلس شورای اسلامی و مصوبه‌ هیئت دولت در خصوص آیین‌نامه‌ اجرایی همین قانون در سال 84 و ابلاغ دستورالعمل اجرایی این قانون در همان سال توسط شورای عالی آموزش و پرورش ارائه‌ خدمات آموزش و پرورش فوق برنامه در مدارس اضافه بر برنامه‌های آموزش و پرورش رسمی و به صورت اختیاری و اخذ وجه این فعالیت‌ها در هنگام ثبت نام بلامانع است.

ثقفی همچنین خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران در بخشنامه‌ دستورالعمل ثبت نام سال جدید که به مدارس ابلاغ شده است در اجرای تمام مفاد قوانین مطروحه فوق تاکید نموده علاوه بر آن اعلام کرده که ثبت نام در مدارس هیئت امنایی صرفا براساس محدوده تعیین شده‌ مدارس باشد و جذب دانش آموز براساس معدل و آزمون ممنوع است.

وی اظهار داشت: همه تلاش ما در جهت اجرای قانون است و از طریق بازرسان خودمان سعی می‌کنیم نظارت دقیقی در حسن  اجرای قانون داشته باشیم و انتظارمان از سایر ارکان تعلم و تربیت یعنی خانواده‌ها، نهادهای اجتماعی و به خصوص رسانه این است که ما را در اجرای دقیق قوانین یاری دهند و با ارائه‌ موارد عدم اجرای قوانین توسط برخی از افراد به اداره‌ کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا لاریl
۰۸:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
با سلام وخسته نباشید.برای اینکه متوجه شوید چقدر این قوانین عملا اجرا میشود کافیست به سایت اعلامی هر یک از مدارس یا نواحی زده/یا واقعا قصد ثبت نام فرزندتان را داشته باشید!
آخرین اخبار