رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

پیش ثبت نام دانش‌آموزان پایه متوسطه از اول تیر ماه/ ممنوعیت آزمون و شرط معدل برای ورود به مدارس هیئت امنایی

مسعود ثقفی گفت: پیش ثبت نام دوره اول و دوم متوسطه از اول تیر آغاز می‌شود و تا پایان تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مسعود ثقفی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ثبت نام مدارس گفت: پیش ثبت نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی از اول خرداد ماه تا 31 خرداد ماه آغاز می‌شود و در این مقطع اولیا می‌توانند با مراجعه به مدیر مدرسه پیش ثبت نام را انجام دهند و در زمان تعیین شده با مراجعه به پایگاه سنجش و دریافت نتیجه می‌توانند نسبت به ثبت نام قطعی اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: در مقاطع تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی نیز پیش ثبت نام از 17 خرداد ماه تا 18 تیر ماه بدون حضور اولیا انجام می‌شود.
ثقفی همچنین اضافه کرد: در دوره اول و دوم متوسطه این ثبت نام از اول تیر ماه آغاز می‌شود و آخرین مهلت نیز تا پایان تیر ماه خواهد بود البته در میان پایه‌ها حضور اولیا الزامی نخواهد بود و تنها در پایه اول متوسطه دوره اول و در پایه اول متوسطه دوره دوم اولیا می‌تواننند برای ثبت نام مراجعه نمایند.

ثقفی  با اشاره به اینکه پیش ثبت نام هنرستان‌های کارودانش و فنی حرفه‌ای از 24 اردیبهشت ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این پیش ثبت نام همچنان ادامه دارد کسانی که تمایل به ثبت نام در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای را دارند می‌توانند مراجعه کرده و مراحل پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در میان پایه‌ها فقط در صورتی که اولیا به هر دلیلی قصد تغییر مدرسه فرزند خود را داشته باشند می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

ثقفی همچنین تصریح کرد: کلیه مدارس دولتی درهنگام ثبت نام حق دریافت هیچ گونه هزینه‌ای بجز پول کتب درسی و هزینه بیمه که آن هم به صورت علی‌الحساب هست را ندارند، هزینه بیمه 4هزار تومان و هزینه دریافت کتاب در پایه‌های ابتدایی بین 15 تا20هزار تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه کتب درسی به عنوان علی‌الحساب در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 40هزار تومان است، افزود: در زمینه کمک‌های مردمی نیز می‌بایست انجمن اولیا و مربیان مدرسه تشکیل شود و براساس مواردی که انجمن مجاز خواهد داشت،‌می‌توانند کمک‌های مردمی را ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام ثبت نام دریافت کمک مردمی ممنوع است، اضافه کرد: مدارس خاص مانند مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد تابع شرایط و ضوابط خود هستند و در مدارس هیئت امنایی هم قرار است خدماژت آموزش و پرورش و فوق برنامه به پیشنهاد هیئت امنا ارائه شود.

ثقفی در ادامه افزود: روال در مدارس هیئت امنایی به شکلی است که بعد از تصویب هیئت امنا مبلغی به عنوان هزینه‌های برگزاری کلاس‌های فوق برنامه مصوب خواهد شد و پس از آن این موضوع می‌بایست به تصویب و تایید مدیریت آموزش و پرورش منطقه هم برسد که در این صورت دریافت هزینه‌های برگزاری خدمات آموزش و پرورش هنگام ثبت نام در مدارس هیئت امنایی بلامانع است.

وی با بیان این مطلب که دو نکته در مدارس هیئت امنایی وجود دارد افزود: کل ثبت نام باید به صورت عادی و در محدوده مدرسه اتفاق بیفتد و برگزاری هر گونه آزمون و ارائه شرط معدل برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی ممنوع است.

همچنین کلاس‌ها و خدمات فوق برنامه آموزشی و پژوهشی می‌بایست خارج از ساعت مصوب درسی آموزش و پرورش باشد به شکلی که حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها اختیاری باشد.

وی  در خصوص نظارت بر نحوه ثبت نام‌ها نیز گفت: ستادهایی را به عنوان ستاد ثبت نام تهیه کرده‌ایم که از اول خرداد ماه آماده پاسخگویی به مراجعات و تماس‌های تلفنی همشهریان است و نظارت از طریق بازرسانی وجود دارد اما در صورتی که اولیا در کنار این نظارت‌ها مطلب و شکایتی دارند می‌توانند به صورت حضوری یا با تماس تلفنی مطالب خود را بیان کنند تا در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و بررسی شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پیش ، ثبت ، نام ، دانش ، آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
بزور مردم را بسمت مدارس انتفاعي وهئيت امنايي سوق بدهيد .نا اينكه آموزش تا ديپلم براي همه مردم بايد مجاني باشد .
آخرین اخبار