نفت در هفته ای که گذشت؛

ضرورت ایجاد سازمان مرجع برای آنالیز کیفیت "بنزین" وارداتی/بارگیری عرشه "فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی" در یارد خرمشهر انجام شد

بارگیری عرشه B فاز 12 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي،ضرورت ایجاد سازمان مرجع برای آنالیز کیفیت بنزین وارداتی، پیشرفت 40 درصدی در اجرای حفاری فاز 14 ميدان مشترک پارس جنوبی از جمله مهم‌ترین اخبار در حوزه صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت به دلیل دارا بودن منابع غنی در نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی جزء صنایع بزرگ کشور در عرصه اقتصاد کشور است بنابراین مهم ترین خبرهایی که در طول یک هفته منتشر شده بدین صورت است.

راه‌اندازی پارس جنوبی و اصلاح خطوط لوله گاز، از پرت گازی جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیته انرژی‌های نو مجلس گفت: انرژی هیدروژنی به دلیل استقلال از منابع اولیه و دائمی بودن پیش‌بینی می‌شود در آینده نه چندان دور به عنوان حامل انرژی در سراسر جهان به کار گرفته شود.

کارخانه گفت: ارائه کارت سهمیا اگر در مدیریت سوخت و بهره‌وری بهتر کمک کند باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

بررسی های نشان داد تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه مه به بالاترین سطح در سه ماه خیر رسیده است.

سود شرکت "لوک اویل" به سبب کاهش ارزش روبل و زیان های ناشی از سهام آن در خارج، بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند آمریکا در خوشبینانه‌ترین حالت تنها می‌تواند 10 درصد گاز به اروپا صادر کند.

پيشرفت فيزيکی فاز 19 ميدان مشترک گازی پارس جنوبی تاکنون از مرز 76 درصد گذشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه هنوز سازمان مرجع برای آنالیز کیفیت بنزین در کشور وجود ندارد گفت: باید در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا کیفیت بنزین مصرفی برای همگان محرز شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری و اولویت بندی دولت در برداشت نفت و گاز باید به نحوی باشد که منابع کشور به طرف مقابل نفوذ نکند و در این راستا فازهای پارس جنوبی باید در صدر اولویت بندی باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی صنایع پلاستیک کشور گفت: براساس آمارها در سال گذشته حدود 490 هزار تن محصول پتروشیمی در حالت بالاتکلیف به سرمی برد که با وجود تولید در بورس کالا عرضه نشده بنابراین در صورت قانع نشدن دلایل مدیران پتروشیمی در عرضه مواد پتروشیمی در بازار آزاد پرونده های متخلفین به تعزیرات ارسال می شود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: هر بشکه نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی به قیمت 104 و نفت سبک در محدوده 87 دلار به فروش می رسد.

عرشه 3250 تني بخش B فاز 12 هم اكنون روي بارج حمل كننده FLB124 قرار گرفته است و با انجام عمليات بارگيري عرشه 3401 تني عرشه c فاز 12 در بيستم خرداد امسال، عمليات حمل دريايي اين دو عرشه پس از انجام عمليات مهاربندي سازه‌ها روي بارج در 31 خردادماه آغاز خواهد شد.

معاون مديرعامل شرکت ملی حفاری ايران با بيان اينکه عمليات حفاری 22 حلقه چاه گازی فاز 17 و 18 پارس جنوبی، فروردين امسال به اتمام رسيد، گفت: به زودی دکل مستقر در فاز 17 ترخيص و برای انجام عمليات حفاری به فاز 14 پارس جنوبی می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار