رئیس سازمان امور مالیاتی:

تاکسی‌رانان و وانت بارها مشمول "مالیات" نیستند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به دلیل افزایش سقف پایه معافیت‌های مالیاتی رانندگان تاکسی با وانت بارها با توجه به پایه درآمدشان در عملکرد سال 92 مشمول پرداخت مالیات نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی عسکری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز قانون هدفمند کردن یارانه‌‌ها در سال جاری کلید خورد و سقف پایه معافیت مالیاتی افزایش یافت و درآمد برخی از مشاغل پایین‌تر از حد نصاب است برای رفاه مشاغل خرد تصمیم‌ گرفتیم تا تسهیلات مالیاتی برای مؤدیان خرد فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: صاحبان مشاغل خودروی تاکسی‌ها و وانت‌بارها با در نظر گرفتن پایه درآمد آنان طبق جدول درآمدی که هر ساله سازمان امور مالیاتی ابلاغ می کند، از این پس مشمول مالیات نیستند اما باید اظهارنامه‌های خود را که شامل مالیات صفر می‌شود ارائه دهند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: سایر صاحبان مشاغل خودرو موظفند با توجه به ابلاغیه اسفند 92 نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.
 
عسکری توصیه کرد: با توجه به تسهیلات فراهم شده انتظار داریم صاحبان مشاغل امسال نسبت به ارائه اظهارنامه‌ها هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

تخلف صنف تالارهای پذیرایی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده برخی از مودیان تمام مالیاتی را که از مصرف کنندگان دریافت می کنند به دولت پرداخت نمی کنند و یا حتی در برخی از موارد مالیات را اختیاری دریافت می کنند، در حالی که مالیات قانونی بوده و اختیاری و سلیقه ای نیست.

وی ادامه داد: در برخی از موارد برخی از اشخاص مالیات را دریافت کرده اند، اما به نظام مالیاتی پرداخت نکرده اند که البته مالیات را از آنها پس می گیریم.

عسکری با تاکید بر اینکه این تخلف در صنوف مختلف انجام شده و درصد تخلف صنف تالارهای پذیرایی در این زمینه از دیگران بالاتر است، گفت: برنامه رسیدگی را از سال گذشته آغاز کرده ایم، به نحوی که 25 درصد مودیان در سال گذشته و 50 درصد در سال جاری بررسی شده اند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی پیگیری های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

طلافروشان باید به تعاملات قبلی پایبند باشند

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مذاکرات انجام شده در دو هفته گذشته با صنف طلا فروشان، گفت: در این مذاکرات بر اجرای قانون و توافقات قبلی تاکید و از فعالان این صنف خواسته شد از انجام اقدامات نامناسب در زمینه عدم اجرای قانون اجتناب کنند.

عسکری درباره مذاکرات با صنف طلا فروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون در شش سال گذشته اجرایی و تعاملات لازم برای اجرای قانون با مشاغل مختلف از جمله طلا فروشان انجام شده است

وی با بیان آن که، طلا فروشان به دلایلی نامعلومی در ماه های اخیر شروع به اعتراض کرده اند که البته این موضوع غیر متعارف است، اظهار داشت: شاید این اعتراضات به دلیل رشد یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که البته این امر نیز بر اساس قانون انجام شده است.

وی با بیان این که، اصناف مشمول این طرح به عنوان نماینده دولت مالیات را دریافت و انتقال دهنده آن به خزانه دولت هستند ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم اگر لازم باشد انعطافی را انجام دهد و یا از اختیارات قانونی متناسب با تکالیف قانونی همانند بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی استفاده کند، این امر را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: قانون باید اجرا شود و نظام مالیاتی از حداکثر ظرفیت های قانونی برای تسهیل کار استفاده می کند و مودیان نیز باید به تکالیف عمل کنند.

اسناد خرید و فروش ملاک تعیین مالیات آهن فروشان است

عسکری از انجام مذاکرات با آهن فروشان در پی اعتراضان این صنف خبر داد و اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی شنبه هفته جاری جلسه ای با آهن فروشان برگزار کرد که البته بسیاری از آهن فروشان در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند و مالیات را پرداخت می کنند، اما در برخی از موارد مشکلاتی بین خریداران و فروشندگان در حلقه های میانی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده ضمن تاکید بر انجام تکالیف قانونی قرار شد در برخی از موارد و برای دوره های قبل در صورت نبود اسناد و مدارک مالیات بر اساس دفاتر مطالبه شود.

عسکری با بیان اینکه این روش برای تعیین تکلیف مالیات دوره های قبلی مناسب است، گفت: در دوره جدید نیز بر اساس قانون عمل می شود و قرار است آهن فروشان فاکتور خرید و فروش واقعی دریافت کنند و مالیات نیز بر اساس آن دریافت شود.


برچسب ها: مالیات ، راننده ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار