رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد

آغاز تقسیط "مالیات" مؤدیان مشاغل از مرداد ماه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تقسیط مالیات مؤدیان مشاغل خبر داد و گفت: این گروه از مؤدیان مالیاتی می‌توانند با پرداخت 40 درصد مالیات ابرازی همراه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی باقی‌مانده مالیات را تقسیط کنند.

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برای مؤدیانی که مالیات خود را به صورت الکترونیکی ارائه و پرداخت می‌کنند تسهیلاتی در سال‌ جاری در نظر گرفته شد و در پی آن مالیات مؤدیان مشاغل تقسیط می‌شود.
 
وی ادامه داد: مؤدیان مالیات بر درآمد مشاغل با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به صورت الکترونیکی و پرداخت 40 درصد از مالیات ابرازی می‌توانند باقی‌مانده مالیات مربوطه را به صورت اقساط پرداخت کنند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: این گروه مؤدیان مالیاتی بدون مراجعه حضوری از ابتدای مرداد ماه می‌توانند نسبت به تقسیط مالیات خود اقدام کنند.
 
** تقسیط مالیات در مرداد ماه
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هر ساله تقسیط مالیات مشاغل که در تیرماه با مراجعه حضوری انجام می‌شد امسال از ابتدای مرداد به دلیل تقارن با ماه رمضان انجام می‌شود.
 
عسکری به مؤدیان مالیاتی توصیه کرد: با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تیرماه هر چه زودتر مودیان مالیاتی نسبت به تکمیل اظهارنامه‌ها، با ابراز اطلاعات کامل درآمدی و هزینه‌ای و میزان مالیات اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه صاحبان مشاغل هر سال 40 درصد مالیات را نقد پرداخت می‌کردند افزود: امسال این مبلغ از طریق بانک‌ها، ATM، دستگاه pos و ادارات امور مالیاتی قابل پرداخت است.
 
** ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات از طریق اینترنت
 
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مؤدیان مالیاتی سال گذشته ناچار بودند که پرینت اظهارنامه‌ خود را با ادارات امور مالیاتی ارائه دهند اما امسال با توجه به دریافت کد رهگیری نیازی به مراجعه حضوری و همچنین پرداخت نقدی مالیات نیست.
 
وی در پایان توصیه کرد: با توجه به تعطیلات در نظر گرفته شده از مؤدیان خواهشمندیم هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت الکترونیکی مالیات از همین روزهای آغازین اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار