رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران:

پیگیری طرح مالیات بر خانه‌های خالی در "مجلس"/ ورود سازمان مالیاتی به پرونده "طلا فروشان"

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متأسفانه طلافروشان به توافقی که در رابطه با ارائه سه نوع فاکتور برای دریافت بر ارزش افزوده تعیین شد پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی عسکری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ما اظهار داشت: مالیات بر خانه‌های خالی در لایحه مالیات مستقیم به مجلس پیشنهاد شده و در حال پیگیری است که امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در ابتدای خرداد ماه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اظهارنامه‌های مالیاتی به طور کامل از طریق اینترنت انجام شده و نیازی به دریافت و تأیید پرینت مؤدیان با مراجعه حضوری نیست.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از همین روزهای ابتدایی نسبت به ارائه اظهارنامه‌‌ها اقدام نموده و به روزهای آخر موکول نکنند.
 
** وصول 2500 میلیارد تومان مالیات معوق در هر سال

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: معوقات مالیاتی یک جریان مستمر است که بخشی وصول شده و بخشی به سال‌های بعد موکول می‌شود ضمن اینکه تقریبا در هر سا ل2500 میلیارد تومان درآمد مالیاتی معوق وصول می‌شود.
 
** وصول 3 هزار و 600  میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در اردیبهشت ماه


عسکری اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم مؤدیان مالیاتی تکالیف خود را انجام نمی‌دهند که اگر مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نکرده و یا کتمان کنند مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.
 
وی ادامه داد: برخی از مؤدیان مالیاتی صنوف، مشمول نصب صندوق فروش شده‌اند که دو گروه در سال‌ گذشته فراخوان شدند و گروه سوم نیز در سال‌جاری موظف به نصب صندوق فروش می‌شود.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در اردیبهشت ماه 3600 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد که 95 درصد پیش‌بینی درآمد مالیاتی بر ارزش افزوده را محقق کرد.
 
**طلافروشان به توافق با سازمان امور مالیاتی پایبند نیستند
 
عسکری تصریح کرد: در توافقی که با طلافروشان انجام شد سه نوع فاکتور و فرم فروش برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده طراحی و مورد توافق قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: یک نوع فاکتور برای ویترین‌فروشان، فاکتوری دیگر برای طلایی که با پول معامله می‌شود، معاوضه طلای کهنه با نو و فاکتوری دیگر برای معاوضه طلا با طلا که فروشندگان عمده و طلافروشان مورد مصرف قرار می‌دهند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: انتظار آن است که طلافروشان بر اساس توافق عمل کنند ولی متأسفانه به تعهدات خود پایبند نبوده  و به بهانه‌های مختلف از اجزای قانون سرباز می‌زنند در حالی که مالیات بر ارزش افزوده را دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
طلا فروشيها رو جمع كنين خون مردم رو تو شيشه كردن بدون هيچ گونه منفعتي به جامعه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
کاش ازش در مورد استخدام سازمان مالیاتی میپرسیدید
آخرین اخبار