رییس سازمان نظام پزشکی:

۹۲ درصد "خدمات دندانپزشکی" را مردم پرداخت می‌کنند

زالی گفت: در سالهای اخیر پرداخت از جیب مردم در بخش دندانپزشکی بالا‌تر از ۹۲ درصد بوده که این موضوع وابسته به تجهیزات و مواد مصرفی و تکانهای ارزی بوده است.

دکتر علیرضا زالی رییس نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: در سالهای اخیر پرداخت از جیب مردم در بخش دندانپزشکی بالا‌تر از ۹۲ درصد بوده که این موضوع وابسته به تجهیزات و مواد مصرفی و تکانهای ارزی بوده است. 

وی افزود: بیمه‌ تکمیلی نیازمند یک بازنگری جدی است که در برخی از بسته‌های حمایتی در بیمه‌ تکمیلی طی یکی دو ماه اخیر خدمات دندانپزشکی حذف شده است و این حرف خطرناکی است. 

وی ادامه داد: اگر بیمه پایه براساس پوششهای پایه‌ای نقشی را ایفا کند، خدمات متنوع‌تر دندانپزشکی باید توسط بیمه‌های تکمیلی پوشش‌ عمیق‌تری داشته باشد و پرداختی از جیب مردم تقلیل پیدا کند. 

زالی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های خدمات دندانپزشکی دو موضوع مهم وجود دارد: ۱- ما باید در مورد ورود تجهیزات دندانپزشکی و اقلام مصرفی حتما یک نظارت جدی داشته باشیم و مواد با کیفیت مناسب و حداکثر بهره‌وری وارد شود ۲- نحوه ورود به گونه‌ای باشد که از بازارهای غیر رسمی جلوگیری شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار