وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بیمه‌ها برای "سلامت دهان و دندان" کاری نکرده‌اند

هاشمی با بیان اینکه وضعیت سلامت دهان و دندان افراد جامعه اسفناک است، گفت: بیمه‌ها برای سلامت دهان و دندان کاری انجام نداده اند.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای ارتقای وضعیت بهداشت دهان و دندان باید دو اقدام صورت گیرد، اولین اقدام کار فرهنگی است به طوریکه باید از لحاظ فرهنگی برای ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان آموزش ببینند، البته این موضوع به سطح تحصیلات یا طبقه خاصی مربوط نیست و حتی متاسفانه سلامت بهداشت دهان و دندان در افراد تحصیل کرده، کمتر است. 

وی با بیان اینکه دومین اقدام مربوط به دولت و مجلس و بیمه‌ها است، افزود: بیمه‌ها بخشی از دولت و مجلس هستند که در این سال‌ها کار چندانی برای سلامت دهان و دندان انجام نداده‌اند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که آموزش دندانپزشکی کاملا در کشور بهم ریخته و ناگسیخته است و در عین حال هم با یک هجوم بی‌وقفه‌ای از فارغ التحصیلان ایرانی و خارج از کشور به داخل مواجه بودیم که با کیفیت متفاوت و عمدتا نامناسب آْموزش دیده‌اند. 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای حل وضعیت بد بهداشت دهان و دندان در کشور شورای عالی سلامت دهان و دندان تشکیل شده است، اظهار داشت: در این جلسه تمام مسئولین و دست اندرکاران این حوزه حضور داشتند که تقریبا با تمام آنها اتمام حجت کردیم که در جهت اصلاح تصمیم‌های ناصحیح گذشته، کمک کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، دندان ، آموزش ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
کلا تو این کشور بیمه بی معنیه
دمت گرم شما قیمتارو انقد بالا نبر بیمه پیشکش!
بخدا دارم روانی میشم وقتی شرایطمو تو این اوضاع گرونی میبینم!
آخرین اخبار