گردشگری در ایران/

مسابقه ماهیگیری در "دریاچه نئور"

در شهریورماه مسابقه تفریحی تحت عنوان ”مسابقه ماهیگیری“ در این دریاچه بین دوستداران صید ماهی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال در استان اردبیل واقع است.
 
این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و دریاچه واحد را به وجود می‌آورند و عمق متوسط ۵ متر است.

دریاچه نئور که بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل می‌باشد در بلندیهای باختری رشته کوه باغرو  ایجاد شده است.

 بارندگی مناسب و وجود چشمه‌های فراوان سبب پایداری وضعیت دریاچه شده ضمن آنکه هوای مطبوع منطقه زمینه بسیار مناسبی برای جذب گردشگر خصوصاً در اوقات گرم سال را فراهم کرده است.

این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی از گیاهان خشکی زی و آبزی است و همچنین دریاچه نئور زیستگاه برخی از گونه‌های پرندگان مهاجر عبوری است .

محدوده دریاچه نئور، به دلیل ضوابط خاص موجود بر این منطقه ،که به‌عنوان یک منطقه حفاظت شده زیست محیطی تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، لذا شکار هر گونه پرنده آبی در این دریاچه ممنوع بوده، لذا عوامل خاص طبیعی و انسانی حیات وحش این منطقه راتهدید نمی‌کند.

در شهریورماه مسابقه تفریحی تحت عنوان ”مسابقه ماهیگیری" در این دریاچه بین دوستداران صید ماهی انجام می‌شود.

ماهی‌های دریاچه نئور هر سال پیش از زمستان صید و جمع‌آوری می‌شوند زیرا در اثر یخ زدن دریاچه این ماهی‌ها نمی‌توانند در زمستان زنده بمانند و پس از زمستان دوباره ماهی‌های کوچک پرورشی در نئور رها می‌شوند.


برای رسیدن به این دریاچه باید حدود ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو بروید و سپس باید جاده‌ای به طول ۱۳ کیلومتر را به سمت بالای کوه طی کرده و پس از گذر از کنار روستای عباس آباد در فاصله ۸ کیلومتری جاده و ۵ کیلومتری دریاچه به دریاچه برسید.

 جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه خاکی می‌باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار