بندرعباس /

لایحه اصلاح قانون ساماندهی مبادلات ارزی در حال بررسی است

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : لایحه اصلاح قانون ساماندهی مبادلات ارزی در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباسحسینی نیا افزود : اکنون 460 تعاونی مرزنشین در 17 استان کشور فعال است که بیش از 3 میلیون نفر عضو دارد که بیش از 9 میلیون نفر از خدمات این تعاونی ها بهره مندند .

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : جلوگیری از مهاجرت ،تقویت ظرفیتها ی تولیدی وایجاد مهاجرت معکوس از طریق ارایه خدمات وفعالیتهای تولیدی از مزیتهای این لایحه است .

حسینی افزود : ارتقا مدیریت وآموزش اعضاء وارکان تعاونی ها و توسعه فعالیتهای سالم ومعقول مورد توجه دولت، از ضروریات تعاونی ها ست.

وی گفت : پارسال میزان صادرات تعاونیهای مرزنشینان به علت محرومیت از دریافت ارز مبادله ای از 800 میلیون دلار درسال به 50 میلیون دلار کاهش یافت که پیش بینی می شود با برطرف شدن این مشکل این میزان به 800 میلیون دلار برسد .

قائم مقام سازمان منطقه ازاد قشم نیز گفت : الویت بندی تعاونی های مرزنشینان سراسر کشور یک ضرورت است ومعاف بودن از مالیات وتعلق ارز مبادله ای باید بر اساس این الویتها انجام شود .

حریری افزود : توسعه بندر کاوه وکم کردن بار ترافیکی بندر شهید رجائی ،توسعه بندر بهمن با اختصاص 50 میلیارد تومان از برنامه های منطقه ازاد قشم وتعاونی مرزنشینان است .

وی گفت: قاچاق سوخت یکی از معضل های اقتصادی وزیست محیطی است که با حمایت تعاونی های مرزنشینان ایجاد اشتغال با این پدیده برخورد می شود ./س
 


برچسب ها: مبادلات ، ارزی ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.