دبیرکل مجمع خیرین سلامت:

کمک دو هزار و سیصد میلیاردی مردم/تعلق شانزده هزار تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی

دبیرکل مجمع خیرین سلامت و مشاور وزیر بهداشت گفت: در حدود پنج ساله فعالیت مجمع خیرین نزدیک به شانزده هزار تجهیز پزشکی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: در پی دیدار رؤسای محترم کمیسیون بهداشت و درمان و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی و خیرین فارس با رهبر معظم انقلاب در سال 1385 مبنی بر تأکیدات مقام معظم رهبری بر واگذاری سلامت به مردم برای گسترش فرهنگ ایثار و خدمت‌رسانی به محرومین با وزیر بهداشت وقت مجمع خیریه سلامت کشور تشکیل شد. 
 
وی گفت: در حال حاضر با صد و شصت شعبه در کشور با اهداف احداث تکمیل، ترمیم، تجهیز مراکز بهداشتی و توسعه برنامه‌‌های مراکز آموزشی، درمانی، تحقیقاتی، پژوهشی، تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و حمایت معنوی و قانونی، شناسایی و قانونی، شناسایی نیازهای محرومین سراسر کشور در حوزه سلامت، تلاش در جهت همکاری با پزشکان نیکوکار و مؤسسات در زمینه سلامت مردم، شناسایی خیرین در داخل و خارج از کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌ بالقوه آنها، تلاش در جهت شناسایی نیازهای واحدهای درمانی، مؤسسات بهداشتی، درمانی و دارویی و همچنین ایجاد شرایط لازم در جهت معرفی طرح‌های مختلف عالم المنفعه بهداشتی و درمانی به نیکوکاران جهت تقویت و توسعه طرح‌هایی در زمینه سلامت مردم را دارد. 
 
وی گفت: اکنون بعد از فعالیت پنج‌ساله نتایج خوبی در زمینه سلامت مردم داشته‌ایم و در این مدت به غیر از شش ماهه اخیر، نزدیک به دو هزار و سیصد میلیارد تومان در حوزه سلامت به مردم خدمات رسانی داشته‌‌ایم. 
 
وی در خصوص عملکردهای مثبت مجمع خیرین افزود: اختصاص پنج هزار قطعه زمین، 16 هزار مورد تجهیزات پزشکی، 870 مورد تجهیزات غیرپزشکی، 123 مورد آمبولانس را تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و یا دانشگاه‌ها کرده‌ایم. 
 
کمک پنجاه میلیارد تومانی به مجمع خیریه سلامت توسط مردم 
 
نیری در ادامه افزود: در این پنج ساله از سوی مردم ارزشی به اندازه پنجاه میلیارد تومانی داشته است که این خیلی ارزشمند است. 
 
وی در خصوص خیرین گفت: جوان‌ترین خیری که با وجود مشکلات فراوان، دست از این امر مهم برنداشت پنجاه میلیون تومان را به مجمع خیریه کمک کرده است. 
 
باید جلوی هدر رفت‌هایمان را بگیریم 

وی با بیان اینکه در این چند ساله هدر رفت‌هایی نیز داشته‌ایم، گفت: در برخی موارد هزینه‌هایی را انجام داده‌ایم که کاربردی نبوده‌اند، فقط هزینه‌بر بوده‌اند. 
 
وی افزود: در این خصوص تصمیم گرفته‌ایم، برای جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها برای سلامت مردم با وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی داشته باشیم. 
 
نیری گفت: هماهنگی با وزارت بهداشت در کارهای بزرگ مانع هدر رفت هزینه‌ها در زمینه سلامت مردم خواهد شد. 
 
سرمایه گذاری بیست و سه میلیلردی برای دستگاه پت‌ سی‌ تی  

نیری خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها حدود هشت مجوز برای ورود دستگاه‌ (پت سی تی) گرفته‌ایم تا در عرض شش ماه در دو بیمارستان مسیح دانشوری و دیگری در بیمارستان شهید بهشتی جاگذاری شد. 
 
وی در خصوص دستگاه پت سی تی گفت: مجمع خیرین در حدود بیست و سه میلیارد خرج کرده است که هزینه‌های جاگذاری و نصب آن نیز بر عهده ما بوده است. 
 
گفتنی است، این دستگاه برای تشخیص کوچکترین سرطان در افراد ساخته شده است و فقط در کشورهای اروپایی زیمنس و فلیپ با قیمت هفت و نیم میلیاردی موجود است. 
 
خیرین حمایت نمی‌شوند ولی مالیات هم می‌پردازند 

نیری در خصوص عوارض و مالیات گفت: خیرین ما با ورود محصولات و کالاهای درمانی علاوه بر هزینه دستگاه، مالیات و عوارض هم می‌پردازند. 
 
وی عنوان کرد: تمام هزینه‌ خرید دستگاه پت سی تی توسط خیرین بوده و برای واردات این دستگاه نزدیک به هشتصد میلیون عوارض پرداخت شده است. 
 
وی افزود: اگر مالیات و عوارض واردات کالاهای سلامت برای مردم حذف شود می‌توان هزینه مالیات را به نحوی دیگر در حوزه سلامت مردم خرج کرد و چه بهتر است که خیرین از مالیات و عوارض معاف شوند. 
 
ساخت دو هزار بیمارستان توسط مجمع خیریه سلامت 

وی افزود: تاکنون بعد از چهار سال حدود دو هزار بیمارستان و مراکز درمانی، 110 دستگاه دیلالیز، 425 تخت خواب بیمارستانی برای کودکان توسط مجمع خیرین سلامت ایجاد شده است. همچنین، حدود صد هزار دانش آموز در سراسر کشور مورد چکاب قرار گرفته‌اند. 

اولین مجمعی که جز سازمان حقوق بشر قرار گرفته  

نیری در پایان سخنانش افزود: در کل دنیا خیریه‌ای نداشتیم که اسلامی باشد ولی مجمع خیرین سلامت کشور، اولین مجمعی است که عضو سازمان حقوق بشر در سوئیس شعبه دارد که مجمع خیرین سلامت کشور نیز در آنجا هم خدماتی را ارائه داده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار