نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

عرضه "برنج ایرانی" در سبد کالا، افزایش قیمتی را به دنبال نخواهد داشت

اگر برنج بی‌کیفیت در سبد کالا عرضه شود، اعتبار این محصول را زیر سوال خواهد برد.

 ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنج ایرانی دارای یکسری ویژگی‌هایی است که برنج خارجی وارد شده به کشور از آن محروم است، لذا مطلوبیت برنج ایرانی برای یک خانواده ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد و از نظر کیفیت مورد پذیرش عام باشد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: اگر برنج بی‌کیفیت وارد سبد کالای مردم شود اعتبار این محصول را زیر سؤال خواهد برد و امیدواریم دولت از برنج مرغوب و با کیفیت در این مرحله استفاده کند تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم.
 
نکو در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه برنج ایرانی در کشور به خوبی تولید می‌شود اما میزان آن کافی نیست و یکی از علل ناکافی بودن آن حمایت نکردن از سقف ظرفیت است.
 
دیبر دوم کمیسیون اقتصادی در ادامه عنوان کرد: تولید کننده باید با جدیت بیشتری در عرصه تولید حضور پیدا کند و تولید را به ظرفیت انبوه برساند.
 
وی همچنین در ادامه گفت: یکی از مشکلات برنجکاران، بحث قیمت آن است که در این زمینه تولید کنندگان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
 
وی در ادامه در خصوص این که برنج‌کاران رغبتی به تولید ندارند، گفت: به دلیل اینکه تقاضا برنج خارجی در بازار زیاد است، این محصول از نظر قیمت دچار تزلزل شده اما اگر برنج ایرانی به وفور در بازار باشد، با کاهش قیمت روبرو شده و باعث امیدواری برنج‌کاران برای تولید بیشتر خواهد شد.
 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: واردات برنج به طور غیرقابل قبولی در کشور صورت می‌گیرد و ناامیدی را در تولید‌کنندگان داخلی بوجود آورده و متأسفانه دولت به ورود این کالاها توجه خاصی کرده بود که این خود آسیب جدی را به همراه داشت، اما دولت یازدهم مصمم است که با قرار دادن آن در سبد کالای خانوارها جایگاه و ارزش برنج ایرانی را به آن برگرداند.
 
نکو در پایان اظهار داشت: این امر باعث تولید بهتر و به همراه نداشتن افزایش قیمت در جامعه خواهد شد و استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا باعث سود برای کشور و تولید کننده خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار