ساری /

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در تنکابن

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 400 هکتار از اراضی تنکابن آغاز شد .

مدیرجهاد کشاورزی تنکابن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در 400 هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان تنکابن آغاز شد.

نریمان اوجانی افزود:مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در 400 هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان تنکابن آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیکی با کرم ساقه‌خوار برنج درغرب مازندران به کمک زنبورهای تریکوگراما گفت:نسل اول زنبورهای تریکوگراما در 500 هکتار از اراضی شهرستان رهاسازی شده و رهاسازی نسل دوم آن از امروز آغاز می‌شود.

وی بیان داشت:برای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولید کشاورزی در شهرستان هشت کارشناس مسئول این رشته ناظر براجرای صحیح طرح‌ها و عملیات به زراعی به منظور تولید محصولات کشاورزی سالم در شهرستان فعال هستند.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت:از مجموع حدود 150 هزار هکتار اراضی شالیکاری استان،حدود 6هزار و 100هکتار آن در شهرستان تنکابن قرار دارد و عمده ارقامی که در آن کشت می‌شود از نوع هاشمی،طارم و صدری بوده و طی سال‌های اخیر نیزنوع اصلاح نژاد شده و رقم پرمحصول شیرودی کشت می‌شود.

اوجانی با تأکید بر اینکه طی دهه اخیر گزارش یا واقعه جدی از کمبود و خشکی مزارع متأثر از کم‌آبی نداشته‌ایم،تصریح کرد:باتوجه به پیش‌بینی‌های کارشناسان امر درباره کم‌آبی و احتمال بروز خشکسالی در برخی از مناطق کشور،درسال جاری بهتر است کشاورزان به ویژه شالیکاران مدیریت و مصرف بهینه آب زراعی را بیش ازگذشته مورد توجه دهند تا دچار بحران وکمبود آب زراعی نشویم./س

برچسب ها: مبارزه ، بیولوژیک ، تنکابن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.