در آینده‌ای نزدیک؛

سکوهای فاز 17 و 18 "پارس جنوبی" راه‌اندزی می‌شود

٦٥٠ نیروی متخصص ایرانی در قالب دو تیم کاری برای راه اندازی دو سکوی فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی راهی خلیج فارس شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار شانا، با یادآوری این که هم اکنون سکوهای فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده اند، افزود: هم اکنون کشتی ابوذر ١٢٠٠ این شرکت با بیش از ٣٠٠ نفر خدمه درحال انجام عملیات هوک آپ (اتصال خط لوله به سکو) و راه اندازی فاز ١٨ پارس جنوبی هستند.

وی گفت: به زودی عملیات هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبی نیز از سوی یکی دیگر از شناورهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیش از ٣٥٠ نفر خدمه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اظهار داشت: امسال با راه اندازی چهار سکو در فازهای ١٢، ١٧ و ١٨ میدان گازی مشترک پارس جنوبی و تولید کنونی فازهای ١٥ و ١٦ این میدان، تولید گاز ایران حدود ١٠٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش شانا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد.

هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣٥ درصدی برخوردار است.

توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ به‌ منظور تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و ٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.

مراحل توسعه دو بخش خشکی و دریایی این پروژه از جانب کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی در حال اجراست. پیمانکاران طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سکو ، فاز ، پارس ، جنوبی ، راه اندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار