شعبانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راه‌اندازی ترین دوم (ردیف) فاز 12 "پارس جنوبی" ظرف یک ماه آینده/ نصب سکوی فاز 16 تا پایان ماه جاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ترین یک (ردیف) فاز 12 راه‌اندازی شده و ترین دوم نیز ظرف یک ماه‌ آینده راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن 12 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.

علی اکبر شعبانپور در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص راه اندازی واحدهای پارس جنوبی اظهار داشت: ترین یک(ردیف) فاز 12 راه اندازی شده و ترین دوم نیز ظرف یک ماه‌ آینده راه اندازی می شود که با راه‌اندازی آن 12 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه دو تا از واحدهای شیرین سازی پارس جنوبی راه اندازی شده است گفت: سکوهای فاز 16و15 نصب شده و یکی از سکوهای فاز 16 در خشکی در حال ساخت است که با بهترین شرایط به زودی تا پایان ماه  جاری نصب خواهد شد. بقیه کارهای تکمیل شده و سکوی فاز 15 با یک فاصله حداکثر تا آخر خرداد ماه نصب می شود.

شعبانپور تاکید کرد: حفاری فاز 16 به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسگفت: قبلا به دلیل تعویض مدیریت تولید در لایه های نفتی متوقف شده است اما هم اکنون با جایگزین مدیریت مستقل فعالیت در بخش شدت گرفته است.

شعبانپور درباره اینکه هم اکنون چه میزان از کالاهای ساخت داخل در پارس جنوبی استفاده می شود، اظهار داشت: باتوجه به اینکه قرارداد ١٧ فاز پارس جنوبی در سالهای گذشته با پیمانکاران داخلی بسته شده است برای استفاده از کالاهای ساخت داخل باید پیمانکاران این فازها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: هم اکنون تجهیزات واحد یوتولیتی (آب و برق و بخار)، آتش نشانی، تجهیزات مربوط به مخازن، دیگهای بخار، آب شیرین کن، لوله ها و ... از داخل کشور تامین می شود.

شعبانپور بر بومی سازی تجهیزات حفاری در بخش های برون چاهی و درون چاهی تاکید و تصریح کرد: سازندگان تجهیزات داخلی باید روی زمان تعیین شده برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز پروژه های صنعت نفت پایبند باشند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه سازندگان باید از ابتدای ساخت پروژه هزینه آن را برآورد کنند، تصریح کرد: برخی از سازندگان در حین انجام کار اعلام می کنند هزینه ساخت افزایش یافته است، و این مسئله بیانگر این است که برآورد خوبی از هزینه ها در ابتدای کار نداشتند که درست نیست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار