رییس اتاق بازرگانی ایران:

تدوین منشور همکاری میان شهرداری و "اتاق بازرگانی ایران"

غلام‌حسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در نشست فعالان خصوصی با شهردار تهران از تدوین منشور همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشستی میان فعالان بخش خصوصی و شهردار تهران در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.
 
غلام حسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: ایجاد تعامل سازنده میان فعالان اقتصادی و شهرداری تهران از لازمه توسعه شهر تهران است وهدف از برگزاری این جلسه نیز همین مورد می‌باشد.
 
وی افزود: به زودی میان شهرداری تهران و اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان فعال بخش خصوصی منشور همکاری تدوین می‌شود که قالیباف مسئولیت آن را به معاون خود آقای احمدی واگذار کرده است.
 
شافعی در ادامه افزود: در این جلسه موضوعاتی مانند خدمات سلامت به شهروندان و ایجاد شهرک‌های سلامت و همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی در تهران از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد که بسیار مورد توجه شهرداری قرار گرفت.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: نظام توزیع وامنیت مواد غذایی از مسائلی بود که مورد گفتگو قرار گرفت و خبر خوبی که معاون شهردار تهران اعلام کردند افتتاح نمایشگاه بین‌المللی در مجموعه شهر آفتاب در چند ماه آینده است.
 
وی در ادامه افزود: در ادامه به کارگیری بیشتر شهرداری از شرکت‌های دانش بنیان نیز مورد صحبت قرار گرفت و در نهایت نظرات مهمانان خارجی اتاق بازرگانی ایران که هم اکنون در تهران هستند به عنوان قدردانی به شهردار تهران منتقل شد.
 
وی در ادامه گفت: نگاه ما به شهرداری صرفاً نگاه اقتصادی نیست و امیدواریم در رابطه با مسائل اجتماعی نیز بتوانیم همکاری‌های خوبی با این بخش داشته باشیم.

***افتتاح نمايشگاه بين المللي تا پايان سال در شهر آفتاب
 
در ادامه این نشست صلاحی معاون شهردار تهران گفت: در چند سال گذشته شعارهای سال که توسط رهبر معظم اعلام می‌شد مربوط به بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد و رشد سرمایه‌گذاری و کار‌آفرینی بوده که بهترین تشکل بخش خصوصی در این زمینه اتاق بازرگانی است که همه بخش‌های تولیدی، صنعتی و بازرگانی در آن خلاصه شده است که امیدواریم بتوانیم تعامل خوبی با این بخش برای بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.
 
وی در ادامه افزود: شهر تهران 50 درصد اقتصاد کشور را در دست خود دارد و در عین حال برای اینکه از اقتصاد شهرداری به اقتصاد شهری برسیم شورای اقتصاد در شهرداری تشکیل شده است.
 
وی در ادامه گفت: در جلسه امروز 37 پیشنهاد به شهردار تهران ارائه شد و همچنین توافق شد که یک منشور همکاری و تعامل دو سویه میان شهرداری و اتاق بازرگانی تشکیل شود.
 
معاون شهردار تهران در ادامه از افتتاح نمایشگاه بین‌المللی در مجموعه شهر آفتاب تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از معضلات محل برگزاری نمایشگاه است که با افتتاح نمایشگاه در محل جدید این مشکل حل خواهد شد.
 
صلاحی افزود: نمایشگاه بین‌المللی در مجموعه شهر آفتاب نزدیک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است و مترو هم تا زمان افتتاح آن راه‌اندازی خواهد شد همچنین جای پارک برای چندین هزار خودرو هم پیش‌بینی شده و از همه میادین تهران اتوبوس برای نمایشگاه خواهد بود.
 
همچنین امکان اقامت در نمایشگاه فراهم شده است.
 
وی در ادامه گفت: ابزار معرفی یک کالا نمایشگاه است و خیلی از قراردادها باید در نمایشگاه منعقد شود.
 
وی افزود: استقبال بخش خصوصی تاکنون از این نمایشگاه خوب بوده و با افتتاح مکان جدید نمایشگاه بین‌المللی محدودیت فضا و زمان را برای تمدید نمایشگاه‌ها نخواهیم داشت.
 
صلاحی گفت: برای خرید سهام نمایشگاه نیز هیچ برنامه‌ای نداریم و می‌توان گفت: همه تجهیزاتی که نمایشگاه‌های مدرن دارند این نمایشگاه دارد.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار بدون تعامل دولت و بخش خصوصی امکان ندارد و همچنین آلودگی هوای شهر تهران حل شدنی است و باید سوخت را استاندارد کرد و از آن درست استفاده کرد.
 
وی افزود: بالای 90 درصد هزینه‌ها و پروژه‌های بخش شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و امیدواریم این چند درصد کم نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر فساد در شهرداري ها و رونق کسب و کار هاي غير قانوني گفت:فساد را نفي نميکنم اما براي بيان ابعادآن نياز به اعداد و ارقام است .همچنين در اين مورد دکتر قاليباف به تقويت بخش نظارت تاکيد بسيار دارند.

صلاحي افزود:هم اکنون بسياري از وظايف تصدي گري در شهرداري برون سپاري مي شود و با برون سپاري بسياري از مشکلات ميان مردم و شهرداري حل مي شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: شهردار ، بازرگانی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار