قزوین/

شناسایی بازارهای هدف برای توسعه صادرات غیرنفتی در قزوین ضروری است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با پتانسیل خوب صنعتی و کشاورزی در استان قزوین در صورت شناسایی بازارهای هدف و معرفی کالاهای ایرانی می توان توسعه صادرات غیر نفتی را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
مجید کشاورز مقدم اظهارداشت: استان قزوین با داشتن بیش از سه هزار واحد صنعتی و دشت کشاورزی قزوین، نیروگاه بزرگ شهید رجایی و نیز 10 شهرک و ناحیه صنعتی و اشتغال 140 هزار نفر در حوزه صنعت از قابلیت های زیادی برخوردار است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: کارخانه های بزرگ و کالاهای شاخص و داشتن رتبه برتر در تولید مواد شوینده، شیشه، سی دی و دی وی دی و کپسول های سی ان جی، کاشی و سرامیک و قطعات خودرو و سرمایه گذاری مناسب در صنعت فولاد، ظرفیت های بسیار خوب در محصولات زراعی و باغی و جاذبه های گردشگری در استان قزوین بستر خوبی برای توسعه روابط با برخی کشورها را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: ثبت بیش از یک هزار اثر تاریخی در فهرت آثار ملی با حدود 12 درصد آثار تاریخی کشور از دیگر قابلیت هایی است که در روابط خارجی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز مقدم یادآورشد: هرچند به دلیل تحریم ها نتوانستیم از همه قابلیت های خود برای معرفی کالاهای ایرانی بخوبی استفاده کنیم اما در دولت تدبیر و امید با فضای خوبی که در تعامل با کشورها ایجاد شده امیدواریم در کنار حضور شخصیت های سیاسی در مناطق مختلف جهان با همکاری رایزنهای بازرگانی کشورمان در خارج بتوانیم ضمن معرفی توانمندی های صادراتی با بازارهای هدف هم بیشتر آشنا شده و بتوانیم حضور پر رنگی در خارج از کشور برای صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: فعالان اقتصادی استان قزوین توانمندی های خوبی دارند که در صورت اطلاع از وضعیت کشورهای هدف صادراتی می توانند با برنامه ریزی مناسب و پیش بینی شرایط اقتصادی به توسعه روابط تجاری کمک کنند./س

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.