ساری /

راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی مازندران و قزاقستان

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، مراودات تجاری با قزاقستان را مطلوب برشمرد و گفت : زمینه همکاری مشترک و شکل گیری اتاق مشترک مازندران و قزاقستان فراهم شده است و تا دو ماه آینده راه اندازی می شود و حضور تاجران دو کشور گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، غلامرضا عشریه در همایش رایزنان بازگانی کشورهای سی آی اس و همچنین الجزایر در ساری، صادرات سیمان را از بارزترین مشخصه ارتباط تجاری با آذربایجان برشمرد و افزود :کیوی مرکبات و گل و گیاه نیز به این کشور صادر می شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصادی مازندران در سلیمانیه عراق گفت: 115 شرکت صاحب برند استان و کشور در این نمایشگاه که 31 اردیبهشت برگزار می شود، شرکت دارند.

عشریه به قابلیتهای مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود سه فرودگاه بزرگ در استان و همچنین سه بندر مهم امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر بازار کشورهای سی آی اس فرصت مناسبی برای تجار استان محسوب می شود.

وی با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید افزود :بخش خصوصی و دولتی دست دردست هم دهند و به توسعه استان کمک بیشتری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود : استاندار و معاونین وی و مقامات عالی استان توسعه اقتصادی استان را در گرو تقویت و به کار گیری بخش خصوصی می دانند و در این زمینه طرحهای حمایتی نیز تهیه شده است.

وی با اشاره به سیاست دولت یازدهم مبنی بر برقراری اعتدلال گفت : ما شاهد یک سری ناعدالتیها با صادر کنندگان مازندران هستیم.

عشریه از برخورد ناصحیح برخی از بانکها با فعالان اقتصادی انتقاد کرد و گفت: ما با کسانی که در زمینه تسهیلات بانکی تخلفی کرده اند هیچ کاری نداریم و حمایت نمی کنیم اما این انتظار را داریم بانکها از واحدهای صنعتی که از قبل دچار مشکل شده اند همکاری لازم را در زمینه تسهیلات و نقدینگی داشته باشد.

وی شرایط بد اقتصادی را مربوط به 6 ماه و یک سال گذشته ندانست و تصریح کرد : همه ما با کمک بانکها به واحدهای صنعتی و تولیدی استان کمک کنیم تا به چشم انداز برنامه ریزی شده استان دست پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به این که در کشورهای هدف عده ای برای اخلال در صادرات ایران و تخریب بازار در کشورهای دیگر فعالیت می کنند گفت: این افراد تمام هستی مارا نابود کرده اند و عمده ترین مشکل ما با همین افراد غیر اقتصادی است.

وی خواستار فراهم شدن بازار اقتصادی در استان شد و افزود فعالان ما در یک فضای اعتدالی و حمایتی به فعالیت بپردازند.

عشریه با اشاره به فعالیت بخش خصوصی و کمک این بخش به توسعه اقتصادی کشور گفت : اگر بخش خصوصی صادرات داشته باشد این گونه فعالیتها به توسعه و صادرات استان را رقم می زند و صادرکنندگان در بخش دولتی با کمک بخش خصوصی مشتریان بانکها نیز خواهند بود.

عشریه در ادامه گفت : کشور الجزیار با وجود بازار فعالیت بالا و نزدیکی آب و هوایی به مازندران، زمینه خوبی برای توسعه مناسبات دارد وی در نظر داریم تا با معرفی رایزن تجاری ایران در الجزایر زمینه همکاری را ایجاد کنیمب/.

برچسب ها: راه اندازی ، مشترک ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.