ترفندهای شبانه؛

انتخاب عمودي متن در نرم افزار Word

با ترفندي ساده مي توانيد اين کار را در برنامه Word انجام دهيد.قابل توجه است که يکي از کاربرد هاي اين روش زماني است که مي خواهيد کاراکترهاي اول تعدادي از سطرهاي نوشته شده را حذف کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  به طور معمول و پيش فرض وقتي مي خواهيم قسمتي از يک متن را در برنامه واژه پرداز Word از مجموعه برنامه هاي آفيس مايکروسافت انتخاب کنيم، اين انتخاب به صورت افقي است و ممکن است حتي تا کنون به اين موضوع فکر هم نکرده باشيد که مي شود انتخاب متن را به صورت عمودي انجام داد.

اما با ترفندي ساده مي توانيد اين کار را در برنامه Word انجام دهيد.قابل توجه است که يکي از کاربرد هاي اين روش زماني است که مي خواهيد کاراکترهاي اول تعدادي از سطرهاي نوشته شده را حذف کنيد.

براي انتخاب عمودي متن کافي است کليد ALT را پايين نگه داريد و سپس با کشيدن ماوس (Drag کردن) کاراکترهاي مورد نظر را انتخاب کنيد، در اين حالت مي توانيد به صورت افقي نيز قسمت هاي بيشتري از متن را انتخاب کنيد.

 تنها توجه کنيد که پيش از رها کردن ماوس کليد ALT را رها کنيد زيرا در اين حالت است که قسمت مورد نظر انتخاب شده است و مي توانيد با استفاده از کليد Delete متن انتخابي را حذف کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار