مدیریت جهادی در بحث حمل و نقل عمومی با جدیت دنبال شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در دولت‌های گذشته عملاً هیچ‌ گونه توجهی به توسعه فرهنگ ترافیک و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل شهری صورت نگرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی از شرایط مناسبی در شهرهای کشور برخوردار نیست و باید در جهت توسعه و بهسازی آن حرکت جدی کرد.   

هروی: بین نیاز جامعه و کشش حمل و نقل عمومی هماهنگی وجود ندارد

وی با بیان این که از نظر کارشناسان، هیچ گونه هماهنگی‌ای بین نیازهای موجود در اقشار مختلف جامعه و کشش حمل و نقل عمومی به منظور پاسخ‌گویی به این نیازها وجود ندارد، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور متناسب با افزایش جمعیت و نیازمندی‌های مسافران، رشد نیافته‌ است.

دکتر هروی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: قسمتی از اعتبارات اخذ شده از محل اجرای این طرح باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص در کلان شهرهای کشور شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس با تأکید بر این که مدیریت جهادی در بحث حمل و نقل عمومی باید به صورت جدی دنبال شود، اضافه کرد: دولت باید با عزم جدی، برنامه‌ریزی های سنجیده‌ای را در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور در دستور کار خود قرار دهد.

حسینی صدر: خودروهای مناسب حمل و نقل عمومی طراحی و تولید شود

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر می‌خواهیم با کاهش مصرف بنزین و گازوییل کاری کنیم تا سرمایه‌های کشور از بین نرود و همچنین به کاهش آلودگی هوای شهرها کمک شود، باید نسبت به توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.  

مؤید حسینی صدر وظیفه خودروسازان داخلی در طراحی و تولید خودروهای مناسب به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خودروسازان می‌توانند از طریق تولید خودروهای ون که با 12 نفر ظرفیت، قابلیت جابه جایی سریع مسافران را دارند، به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار