پدیده تک فرزندی و انقراض نسل‌ها

تک فرزندی سبب بنیان خانواده و انقراض نسل‌ها می‌شود.

 امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن انتقاد از پدیده تک فرزندی رواج این  موضوع را یک خطر و یک آسیب جدی دانست افزود: تک فرزندی سبب ضعیف شدن بنیان خانواده می‌شود و همچنین تعادل خانواده را بر هم می‌زند.

وی اظهار داشت: تصادف و سایر عوامل طبیعی که برای هر انسانی رخ می‌دهد درخانواده‌های تک فرزندی آسیب جدی به بار می‌آورد.
 
قرایی مقدم افزود: اصولا تک فرزندی به دلیل معضل که در آینده افراد به وجود می‌آید تنهایی، افسردگی را بیشتر می‌کند.
 
این جامعه شناس با اشاره به اینکه با ترویج رویه ‌ی تک فرزندی در خانواده‌ها زمینه برای اینکه در آینده افراد با کمبود اقوام مواجه شوند بیشتر می‌شود گفت: افراد با تغییر سبک زندگی خود به این رویه‌ی دارند دامن می‌زند و در مواقع مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر دولت با فراهم آوردن شرایط مناسب اقتصادی به فرهنگ سازی هرچه بیشتر  برای تغییر رویه‌ی تک فرزندی خانواده‌ها دست به اقدامات اساسی بزند کما جویی برای خانواده‌ها باقی ماند.
 
بی حوصلگی و کاهش سطح بردباری در زوجین امروزی یکی دیگر از عوامل فرزند آوری ‌تک فرزندی است
 
وی خاطر نشان کرد: از جمله معایبی که در سال‌های اخیر گریبان گیر خانواده‌های گرفتار و دیر تشکیل شده‌ ایرانی شده اند پدیده تک فرزندی است اینکه والدین ترجیح می‌دهند یک فرزند داشته باشند و همچنان به این قانون نانوشته پایبندی نشان دهند که می‌توان تصور کرد که در آینده‌ای  نه چندان دور جمعیت کشور به شکلی همه گیر مشکل خواهد بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: انقراض ، نسلها ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار