گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

انتشار ناگفته‌های "عارف" از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری/ مانور تبلیغاتی داعش با "سرهای بریده"/ انتشار اسامی "جوان‌ترین میلیاردرهای جهان"

انتشار ناگفته‌های عارف از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، آزادی برادر امیر قطر از زندان پدر پس از 20 سال،‌ تخریب 60 درصد بیمارستان‌های سوریه پیامد حضور گروه‌های تروریستی، جوان‌ترین میلیاردرهای جهان کیستند، مانور تبلیغاتی داعش با "سرهای بریده"،‌ پنتاگون سال‌هاست حرکات بدن رهبران سیاسی را زیر ذره‌بین دارد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز دوشنبه 19 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

پنتاگون سال‌هاست حرکات بدن رهبران سیاسی را زیر ذره‌بین دارد

تلاش و سرمایه‌گذاری دولت آمریکا برای یافتن اطلاعات در مورد سران سیاسی دنیا موضوع چندان تازه‌ای نیست. رسوایی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و افشاگری‌های "ادوارد اسنودن" به خوبی پرده از شنود تلفنی رهبران جهان توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا برداشت. اما این تنها روش جمع‌آوری اطلاعات از سوی آمریکایی‌ها نیست. تیمی در وزارت دفاع این کشور، پنتاگون، سال‌هاست که بررسی حرکات بدن رهبران سیاسی را زیر ذره‌بین دارد تا از طریق بررسی روان شناختانه به نیات آنان و آنچه در ذهن دارند، پی ببرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه ووله، به گفته "جان کربی" سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا از سال 2009 بودجه سالانه به مبلغ 300 هزار دلار را برای تجزیه و تحلیل رفتار سیاستمداران ارشد دنیا اختصاص داده است. او این بودجه را هزینه یک برنامه تحقیقاتی با نام"Body Leads"  می‌داند که با مطالعه زبان و حرکات بدن بازیگران عرصه سیاست جهانی، به دنبال درک بهتری از نحوه تصمیم‌گیری‌های آنان است.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری و "دمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه از جمله سیاستمدارانی هستند که زبان و حرکات بدنشان در این برنامه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه به نقل از محافل امنیتی می‌نویسد، در مجموع 15 سیاستمدار عالی رتبه جهان دارای چنین پروفایل روان شناختانه‌ای هستند. "صدام" دیکتاتور معدوم عراق و "بن لادن" از جمله افرادی بوده‌‌اند که چنین پروفایلی برای آنان تهیه شده بود.

کانزر یکی از محققان این امر سال 2004 با مطالعه حرکات بدن پوتین نوشته بود که زبان بدن وی بیانگر این است که "ریسک‌گریز و به شدت در مقابل انتقاد حساس است". او در این مقاله که در Providence Journal به چاپ رسید، پوتین را مردی خوانده بود که از حرکت رو به جلو ترس دارد و ضعفی که نشان می‌دهد مانعی هم بر سر راه رهبری و هم بر سر آینده روسیه خواهد بود.

مانور تبلیغاتی داعش با "سرهای بریده"

به نظر می‌رسد، برای جنایات وحشیانه داعش که پا را از حیوانیت هم فراتر نهاده، پایانی نیست. پس از جنایات داعش در استفاده از کودکان در جنگ سوریه، واداشتن کودکان به جدا کردن سرهای شهروندان سوری از تن‌شان، استفاده از کودکان برای شلیک خمپاره و بازی فوتبال با سرهای بریده شیعیان در سوریه هم اکنون نوبت به سفرهایی تبلیغاتی این گروه جنایتکار با سرهای بریده رسیده است.

به گزارش فارس، در این ارتباط "ابوالایمان المبروک"، مفتی وهابی فتوایی صادر و در آن تزیین خودروهای وهابی‌های تکفیری با سرهای بریده شیعیان و علوی‌ها را مباح کرده و گشت زدن با آنها در کوچه‌ها و خیابان‌ها را دعوتی صریح و آشکار برای نشر اسلام دانسته است.



احتمال تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در عربستان

در پی اقدام اخیر عربستان، بحرین و امارات مبنی بر فراخواندن سفرای خود از دوحه، یک مسئول عربستانی اعلام کرد که ظرف روزهای آینده مقامات عربستان درباره تعطیلی دفتر شبکه خبری الجزیره (شبکه قطری) تصمیم‌گیری خواهند کرد. همچنین اعلام کرد که تمامی نویسندگان و شهروندان عربستانی‌ فعال در رسانه‌ها از ادامه همکاری با رسانه‌های قطری منع شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، همچنین منابع اماراتی اعلام کردند که مقامات این کشور دستوراتی صادر کرده‌اند که به موجب آن اماراتی‌ها باید از همکاری با قطر و سفر به این کشور خودداری کنند. چهارشنبه گذشته امارات، بحرین و عربستان به اتهام عدم پایبندی قطر به تعهداتش در توافقنامه امضا شده میان کشورهای حوزه خلیج فارس و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

جوان‌ترین میلیاردرهای جهان کیستند؟

براساس گزارش فوربس، با کمی دقت در لیست جدید میلیاردرهای فوربس در میان میلیاردر جوان جهان با پا به‌سن گذاشتن قدیمی‌ترها، با اسامی جدید‌تری مواجه می‌شوید. برای مثال "پرنا کی" یکی از جدید‌ترین نام‌هایی است که در این لیست دیده می‌شود، فردی که درحال حاضر جوانترین میلیاردر جهان بوده و جایگاه "داستین مسکوویتز" را در این لیست از آن خود ساخته‌است.

لیست امسال میلیاردرهای فوربس هزار و ۶۴۵ عضو دارد که از میان آنها ۳۱ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند که دو بنیانگذار شرکت گوگل در میان آنها نیستند، زیرا هردوی آنها پا را از مرز ۴۰ سالگی فراتر گذاشته‌اند. ارزش مجموع جوانترین میلیاردرهایی که در لیست فوربس حضور دارند 115.7 میلیارد دلار است که 42 درصد از آن به مقامات شبکه فیس‌بوک اختصاص دارد. همچنین 13 نفر از این لیست آمریکایی بوده و بقیه آنها از دیگر کشورهای جهان هستند.

در این میان پنج نفر از جوانترین‌های لیست فوربس از این قرارند: 1) "پرنا کی" با 24 سال سن 1.3 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد و 85 درصد از سهام شرکت Logan Property Holdings، شرکتی که در زمینه املاک فعالیت دارد، در اختیار او است. وی مدیر داخلی این شرکت بوده و پدرش ریاست شرکت را به عهده دارد. وی لیسانس رشته اقتصاد خود را از دانشگاه لندن دریافت کرده‌است.

(2 "داستین مسکوویتز" که تاپیش از این عنوان جوانترین میلیاردر جهان را در اختیار داشت، با 29 سال سن سرمایه‌ای به ارزش 6.8 میلیارد دلار در اختیار دارد. وی که هم‌اتاقی سابق مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت فیس‌بوک در دانشگاه هاروارد بوده‌است، پس از دو سال درس را رها کرد تا به صورت تمام‌وقت در فیس‌بوک مشغول به‌کار شود. وی در سال 2008 فیس بوک را نیز ترک کرده و شرکت نرم‌افزاری Asana را راه‌اندازی کرد.

3) "مارک زاکربرگ"، فیسبوک امسال 10 ساله شد و هیچ‌کس به اندازه بنیانگذار این شبکه اجتماعی از این موضوع خوشحال نبود. زاکربرگ 29 ساله با ثروتی برابر 28.5 میلیارد دلار توانسته ارزش سهام شرکتش را در سال گذشته 130 درصد افزایش دهد و همین موضوع ثروت زاکربرگ را در همین دوره دوبرابر کرد.

(4  "آنتون کاترین"، گرداننده قدیمی‌ترین و بزرگترین تولید کننده آنتن در جهان، تنها 29 سال سن داشته و سومین نسل از خانواده‌اش به‌شمار می‌رود که در این حرفه مشغول به کار شده و تاکنون ثروتی به ارزش 1.35 میلیارد دلار را برای خود اندوخته‌است.

5) "درو هوستون"، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Dropbox با 30 سال سن و ثروت 1.2 میلیارد دلار یکی از جدید‌ترین شگفتی‌سازان لیست جوانترین میلیاردرهای جهان است. وی که به‌تازگی به این لیست پیوسته،‌در سال 2007 خدمات به اشتراک‌گذاری مبتنی بر ابر را به همراه آرش فردوسی بنیانگذاری کرد.

بازی هسته‌ای ظریف و اشتون!



بنر روحانی ، پوتین و بشار اسد در سوریه


عصر ایران نوشت: بنر زیر در سوریه نصب شده است و با در کنار هم قرار دادن پوتین، اسد، روحانی و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان نوشته است: مردانی که جز در برابر الله سر تعظیم فرود نمی آورند.



رهبر کره شمالی ۱۰۰ درصد آراء انتخاباتی را به خود اختصاص داد


رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور، در انتخابات عالی‌ترین نهاد قانونگذاری این کشور تمام آراء منطقه انتخاباتی خود را کسب کرد. مردم کره شمالی روز یکشنبه پای صندوق‌های رأی رفتند تا نمایندگان مجمع عالی خلق را که وظیفه قانونگذاری در کشور دارد را انتخاب کنند. این انتخابات که صرفا نمایشی سیاسی قلمداد می‌شود هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از یو‌اس‌ای‌تودی؛ در حالی که نتایج سایر کرسی‌های مجمع هنوز مشخص نشده است، رسانه‌های کره شمالی به سرعت اعلام کردند که کیم آراء منطقه واقع در کوه پیکدو که از اهمیتی نمادین برخوردار است را بدون حتی یک رأی مخالف کسب کرده است. در انتخابات قبلی، 687 نماینده انتخاب شدند. این اولین بار  پس از به قدرت رسیدن کیم در سال 2011 است که انتخابات در کره شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود نوشت: "این امر بیانگر حمایت مطلق تمام پرسنل نظامی و مردم و اعتماد عمیق آنها به کیم جونگ اون، رهبری عالی، است."  رأی‌دهندگان در این انتخالات هیچ انتخابی درباره کسی که می‌توانند رأی دهند نداشتند - تنها نام یک کاندید بر روی برگه‌های رأی‌گیری هر حوزه انتخاباتی وجود داشت. رأی‌دهندگان تنها می‌توانستند به وی رأی مثبت و یا منفی دهند و بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی تمام مردم رأی مثبت داده‌اند. کره شمالی معمولا حضور مردم در انتخابات را بالای 99 درصد بیان می‌کند.

مجمع عالی خلق معمولا به ندرت و اغلب سالی یکبار تشکیل جلسه می‌دهد. این نهاد در عمل قدرت کمی دارد و  وظایف آن توسط یک نهاد کوچکتر و قدرتمندتر به نام پرسیدیوم انجام می‌گیرد. قرار بود مجمع جدید در ماه آتی میلادی تشکیل جلسه دهد اما هنوز تاریخی رسمی اعلام نشده است.

نوزدهم اسفند در آینه تاریخ معاصر ایران

ایرنا نوشت: مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است 19 اسفند 1363/عملیات "بدر" با رمز "یا فاطمه الزهرا(س)" با هدف تصرف کامل هورالهویزه و کنترل جاده العماره در بصره در منطقه‌ای به گستردگی 800 کیلومتر مربع آغاز شد، این عملیات کامل کننده عملیات خیبر بود که تا 26 اسفند بطول انجامید.




19  اسفند 1357 /دولت ایران اعلام کرد که تمامی کمک‌های خود را به مصر، از این پس قطع خواهد کرد. دلیل این تصمیم سازش مصر با رژیم صهیونیستی و بستن پیمان کمپ دیوید بود،19  اسفند 1321/  35 روزنامه که پس از کودتای سوم اسفند رضاخان توقیف شده بودند، اجازه انتشار یافتند،19  اسفند 1300/ به دنبال توقیف گسترده مطبوعات، هفت تن از مدیران مطبوعات به سفارت روسیه پناهنده و تعدادی از آنها نیز در اعتراض به این عمل حکومت در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) متحصن شدند.

19  اسفند 1295/ روزنامه "تجدد" به مدیریت "شیخ محمد خیابانی" در تبریز انتشار یافت. این روزنامه به صورت هفتگی و به مدت پنج سال منتشر شد،19  اسفند 1285/ احمد میرزا فرزند دوم محمدعلی شاه به صورت رسمی به عنوان ولیعهد معرفی شد.

خواب رزمنده در "خیبر"

عملیات "خیبر" به عنوان نخستین عملیات آبی ـ خاکی بود که در شرایط بسیار سخت در منطقه جنوب اجرا شد؛ در این عملیات رزمنده‌ها باید شب‌های بسیار سرد خوزستان و شرایط کمبود تجهیزات و غذا و سایر مسائل را تحمل می‌کردند. پای خاطرات یادگاران این عملیات هم که می‌نشینیم می‌گویند که شرایط عملیات به گونه‌ای بود که گاهی یکی دو شبانه‌روز پلک روی هم نمی‌گذاشتیم وقتی هم شرایط نسبتاً مناسبی پیش می‌آمد، استراحت می‌کردیم.

به گزارش فارس، عکس‌ها که سند زنده هر رویدادی هستند، به تصویر می‌کشند رزمنده‌های 15 ـ 16  ساله را که پس از مقاومتی جانانه از فرصتی بسیار کوتاه در آن هیاهوی حملات دشمن، استراحت می‌کردند. این عکس مربوط به رزمنده عملیات "خیبر" در منطقه "جفیر" استان خوزستان است که در سنگر انفرادی استراحت می‌کند و نمی‌دانیم که آیا امروز این رزمنده شهید شده یا در دنیای ما است؛ در هر صورت او که شاید به سن تکلیف هم نرسیده، عاشق شهادت است و این را از پیشانی‌بند سرخ‌رنگش می‌توان فهمید.



حضور رئیس جمهور در مراسم روز بزرگداشت شهدا



نامه 50 جوان اسرائیلی به نتانیاهو/ سربازی نمی‌رویم چون نمی‌خواهیم اشغالگر باشیم


جمعی 50 نفره از جوانان اسرائیلی در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر اسرائیل "بنیامین نتانیاهو" اعلام کردند که در اعتراض به اشغالگری اسرائیل وارد خدمت سربازی در ارتش این رژیم نمی‌شوند. این نامه که توسط سازمان اسرائیلی صلح منتشر شده تاکید کرده‌اند که به دلیل نقش ارتش اسرائیل در اشغال سرزمین‌های فلسطینی، آنها مخالف انجام سربازی در ارتش هستند.

 به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدت دوره اجباری و الزامی سربازی در اسرائیل، برای مردان سه سال و برای زنان دو سال از سن 18 سالگی است. این جوانان همچنین به نقض حقوق بشر در کرانه باختری از جمله اعدام‌ها، ساخت و ساز شهرک‌ها، بازداشت‌ها، شکنجه، مجازات‌های گروهی و توزیع ناعادلانه آب و برق در میان فلسطینی‌های ساکن منطقه کرانه باختری اشاره می‌کنند.

آنها اضافه کردند: نمی‌توانیم با حکومتی مشارکت کنیم که در فعالیت‌های نقض حقوق بشر حضور دارد. این نامه توسط گروهی منتشر شده است که معمولا از نظامیان اسرائیلی مخالف اشغالگری حمایت می‌کند. نظامیان و سربازانی که دستورات و ماموریت‌های خود را به دلیل ماهیت سرکوبگرایانه یا تجاوزکارانه‌اش نمی‌پذیرند و با مجازات‌هایی روبه رو می‌شوند، می‌توانند از خدمات حمایتی این گروه استفاده کنند.

دلقک‌های بدون مرز در سوریه

گروه نمایشی دلقک‌های بدون مرز که از هنرمندانی از سراسر جهان تشکیل شده است با سفر به اردوگاه‌های پناهندگاه سوری در لبنان و اردن سعی می‌کنند تا از رنج و مرارت‌های جنگ بکاهند و باعث شادی و خنده کودکان معصوم سوری شوند.



به گزارش پارسینه به نقل از  ال اچ وي نيوز، مردم سوریه که به دنبال آغاز نا آرامی‌ها و ورود تروریست‌های خارجی خانه و کاشانه خود را به سوی اردوگاه آورگان در آنسوی مرزهای سوریه ترک گفتند، در شرایط اقتصادی و معیشتی سختی به سر می‌برند. بودجه این گروه را یک سازمان عام المنفعه آلمانی تامین کرده است.





تخریب 60 درصد بیمارستان‌های سوریه، پیامد حضور گروه‌های تروریستی

یک موسسه خیریه سوری با انتشار گزارش در خصوص وضعیت نظام بهداشت و درمان در سوریه اعلام کرد که وضعیت بهداشت و درمان در سوریه بسیار نامناسب است. دراین گزارش تصریح شده است که از آغاز درگیری‌ها در سوریه تاکنون، حدود 60 درصد از بیمارستان‌های سوریه تخریب شده و نیمی از پزشکان این کشور نیز ناچار شدند از سوریه خارج شوند.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، به موجب این گزارش کادر پزشکی که هم اکنون در سوریه مشغول خدمت‌رسانی به مردم این کشور هستند با دشواری‌های بسیاری در مداوای هزاران نفر از کسانی که در جریان درگیری‌ها آسیب دیده‌اند، مواجه هستند و ضمن اشاره به کمبود شدید دارو و لوازم پزشکی در سوریه، تصریح شده است که پزشکان سوری مجبور هستند از وسایل غیر بهداشتی برای بستن زخم‌ها استفاده کنند و برای انجام عملهای ضروری به دلیل عدم دسترسی به داروهای بیهوشی به شیوه‌های غیر معمول روی آورند.

در ادامه این گزارش تکان دهنده به قطع اعضای بدن افراد به دلیل عدم دسترسی به ابزار ضروری و کشته شدن کودکان و نوزادان به دلیل قطع برق در مراکز درمانی اشاره شده است. گزارش مذکور به نقل از جمعیت پزشکی سوری آمریکایی اعلام کرد: از آغاز درگیری‌ها در سوریه حدود 200 هزار نفر به دلیل عدم دسترسی به دارو و امکانات درمانی و بهداشتی کشته شده‌اند.

تیرباران یک مرد یمنی از سوی القاعده  

عصر ایران نوشت: تیرباران یک مرد یمنی به ظن جاسوسی برای آمریکا از سوی نیروهای القاعده صورت گرفت.




چهارشنبه‌سوری و سفارش روزنامه اصولگرا

روزنامه اصولگرای سیاست روز در سرمقاله خود نوشت: این نوشته به بهانه جشن ملی و تاریخی "چهارشنبه‌سوری" از متولیان امر می‌خواهد تا بیش از پیش به موضوع شادی مردم توجه نشان دهند. بی‌شک برگزاری جشن‌هایی در سطح پارک‌ها و میادین شهر نه تنها مسئله‌ساز نخواهد بود بلکه جلوی بسیاری از شرارت‌ها و اتفاق های ناخوشایند را نیز خواهد گرفت.

کارشناسان مسائل اجتماعی بارها بر این نکته تکیه داشته‌اند که فضای عاری از شادی و خاکستری سبب می‌شود که افراد، نیاز خود به شادی و تخلیه انرژی را به صورت‌های نادرست برآورده کنند. در حالیکه کشور ما این روزها رتبه چشمگیری در خصوص تمام آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، دزدی، اعتیاد و غیره دارد شایسته است نحوه نگرش متولین به مقوله فرهنگ شادی کمی متفاوت شود.

یادمان نرود روزهای آخر اسفند سال ۹۲ در حالی رو به پایان است که نه نشاطی از آغاز سال جدید در چشمان ایرانیان موج می‌زند و نه بهانه‌ای برای استقبال از بهار طبیعت وجود دارد. در حالیکه بذر نا‌امیدی دوباره در سطح کشور نهادینه شده شایسته است به جای ایجاد اتاق فکرهای مختلف در خصوص ایجاد وزارتخانه‌هایی همچون ازدواج و طلاق با شناسایی ریشه‌ای مشکلات در‌پی حل نمودن آن برآییم.

آزادی برادر امیر قطر از زندان پدر پس از 20 سال

"مشعل بن حمد بن خلیفه" برادر ناتنی امیر فعلی قطر و فرزند شیخ حمد پس از 20 سال از زندان پدر آزاد شد و اولین تصاویر از وی منتشر شده است.

به تازگی اولین تصویر از برادر بزرگ امیر فعلی قطر به نام "مشعل بن خلیفه" منتشر شده است. مشعل برادر ناتنی "تمیم بن حمد" امیر فعلی قطر و بزرگترین پسر پادشاه سابق این کشور "شیخ حمد بن خلیفه" است. وی به دلیل مخالفت با کودتای شیخ حمد بن خلیفه برضد پدربزرگش "شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی" به مدت 20 سال در زندان پدر حبس بوده است.



مشعل بن حمد پس از آزادی از زندان شیخ حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر

به گزارش مشرق، "شیخ حمد بن خلیفه" امیر سابق قطر در ژوئن سال 1995 در یک کودتای سفید برضد پدرش "شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی" قیام کرد و قدرت را از وی گرفت. وی درحالی این کودتا را ترتیب داد که پدرش خلیفه بن حمد در سفری خارجی به سر می‌برد و وی با استفاده از این فرصت، خود را به عنوان پادشاه قطر منصوب کرد.



"شیخ مشعل بن حمد" پیش از زندانی شدن

شیخ حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر سه بار ازدواج کرده است. همسران وی به ترتیب عبارتند از "شیخه مریم بنت محمد آل ثانی؛ شیخه نورة بنت خالد بن حمد آل ثانی و شیخه موزه بنت ناصر المسند". حاصل این سه ازدواج یازده پسر و بیست و دو دختر است.

کتاب ناگفته‌های عارف از انتخابات منتشر شد

کتاب" عارف" که توسط "امیرعباس تقی‌پور" و "امیر لعلی" تهیه شده است که حاوی اولین گفتگوی دکتر "محمدرضا عارف" بعد از کناره‌گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم است که با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده است.

به گزارش امید، در این گفتگوی مفصل، عارف به مسائل و حواشی  انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. کتاب "عارف" توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، آل ثانی ، کودتا ، پادشاه قطر ، عارف ، انتخابات ، ریاست جمهوری ، امیر لعلی ، چهار شنبه سوری ، حسن روحانی ، اسکای نیوز ، اصولگرا ، جاسوسی ، مرد یمنی ، طلاق ، دزدی ، اعتیاد ، مشعل بن حمد ، خلیفه ، شکنجه ، سوریه ، بدون مرز ، ال اچ وی ، پارسینه ، آلمانی ، رژیم اشغالگر ، قدس ، اشتاینیتز ، اتحادیه اروپا ، محمد خیابانی ، جفیر ، رئیس جمهور ، نتانیاهو ، اشغالگر ، اسرائیلی ، فلسطینی ، فرانسه ، حقوق بشر ، کره شمالی ، جونگ اون ، تسنیم ، بدر ، فاطمه الزهرا ، ایرنا ، العماره ، بصره ، کمپ دیوید ، asana ، زاکربرگ ، فیسبوک ، کاترین ، هوستون ، روحانی ، پوتین ، بشار اسد ، اشتون ، ظریف ، الجزیره ، بحرین ، امارات ، دوحه ، فوربس ، میلیاردر ، گوگل ، پرنا کی ، لندن ، مسکوویتز ، بن لادن ، کانزر ، داعش ، فارس ، المبروک ، مفتی وهابی ، عربستان ، ادوارد اسنودن ، وزارت دفاع ، دویچه ووله ، body leads ، ولادیمیر پوتین ، مدودیف ، روسیه ، صدام ، زبان بدن ، پنتاگون ، رهبران جهان ، آمریکا ، امنیت ملی ، nsa
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
یاد شهدا گرانقدر پاینده باد. خدایا ما را ببخش که حتی هم اکنون همت کندن چنین سنگری را نداریم . خدایا ما را قدردان رشادتهای آنان قرار ده. آمین
آخرین اخبار