گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

سرنوشت نامعلوم وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)"/ برخی خیابان‌‌ها بعد از انقلاب چه نامی گرفتند؟/ ما از سبد كالا برگشته‌ايم، سبد كالا از ما برنمي‌گردد

زبان مشترک پوتین و پلنگ ایرانی، شیخی که به خواب "احمدی‌نژاد" آمد، هاشمی بود؟، دیپلمات‌های توریست، "کمال حيدري" اين بار امام زمان (عج) را انکار کرد!، ترس MI6 از آموزش‌های یک تروریست در سوریه و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز چهارشنبه 16 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

لباس عروس غزه‌ای‌ها

در منطقه تحت محاصره نوار غزه در فلسطین از سوی گروه "فتح" یک مراسم عروسی دسته جمعی برگزار شد. در این مراسم 50 زوج غزه‌ای با هم عقد ازدواج بستند و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آنها از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

به گزارش عصر ایران، نکته جالب این مراسم لباس مخصوص عروس‌های این ازدواج دسته جمعی بود. تمامی عروس‌ها چفیه به سرکرده و از لباس عروس سفید که معمولا لباس عروس مرسوم در بیشتر کشورهای دنیا است، خبری نبود و عروس‌ها مانتوهای‌های متحدالشکل مشکی رنگ پوشیده بودند. تصویر زیر یکی از 50 زوج این مراسم است.




"کمال حيدري" اين بار امام زمان (عج) را انکار کرد!

 "سید کمال حیدری" روحاني خود شيفته‌اي است که با سخنراني‌هاي جنجالي خود در شبکه ماهواره‌اي "الکوثر" توانست شهرت قابل توجهي براي خود کسب کند و طي چند سال اخير تلاش کرده خودش را يک مرجع تقليد معرفي کند، در جديد ترين اظهاراتش جهاني بودن حضرت "وليعصر" عجل الله تعالي فرجه الشريف را انکار کرده است.

به گزارش شيعه آنلاين، او در اظهارات جديد خود در منزله ولادت حضرت صاحب الزمان عجل‌الله تعالي فرجه الشريف بيشتر روایت‌هاي موجود را مجهول و ضعیف السند دانست و بر روش تدریس روایی مرجع عاليقدر جهان تشيع، مرحوم آيت‌الله سید "ابوالقاسم خوئی" ایراد گرفت و در اظهاراتش سخنان به سخنان شيخ "أحسايي" و شيخ "طباطبايي" که هر دو از علماي فرقه شيخيه بودند استناد کرده و مي‌گويد که ظهور حضرت مهدي عجل‌الله تعالي فرجه الشريف در اين جهان رخ نخواهد داد بلکه در آخرت صورت خواهد گرفت!



او حتی در مورد اسناد شیخ "کلینی"، شيخ "صدوق" و شيخ "مفید" اشکال گرفته و گفته: این احادیث مجهول هستند و حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا در طول تاریخ هیچ یک از علما به این مسائل اشکال نگرفتند و اکنون به ذهن فردي مانند "کمال حيدري"‌ رسيده است؟!

زمین گیر شدن آیپک به خاطر ایران

نیویورک تایمز (nytimes) در تحلیلی درباره لابی "آیپک" نوشت: قوی‌ترین گروه طرفدار اسرائیل زمین‌گیر شد. آخرین باری که این لابی موفق نشد به هدف‌اش برسد برمی‌گردد به دوره ریگان که این لابی موفق نشد جلوی فروش هواپیماهای هاوکس به عربستان را بگیرد. اما از آن، زمان رکورد بی‌سابقه‌ای را  در تصویب قوانین به نفع اسرائیل در آمریکا به ثبت رسانده است.
 
به گزارش جام، این لابی توانسته است با استفاده از یک شبکه قوی از حامیان مردمی و موسسات کمک کننده، لوایحی را با اکثریت موافق تصویب کند. اما حالا آیپک وارد یک رابطه سرد با کاخ سفید شده است، به طوری که با مقاومت سنگین اوباما مواجه شد و در تصویب لایحه تحریم ایران با شکست مواجه شد و دیگر به دموکرات‌ها برای تصویب لایحه فشار نیاورد.

در پایان این گزارش آمده است: نمایندگان مجلس تایید می‌کنند که جو حاکم بر کنگره آمریکا تغییر کرده است. به طوری که حتی اعضای لابی آیپک هم برای فشار آوردن بر ایران با هم متحد نیستند.
 
سرنوشت نامعلوم وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)"

"عبدالله ناصر الحلمی" دبیر کل جمعیت اهل بیت و اتحاد نیروهای صوفی مصر از وزارت اوقاف این کشور خواسته پرده از سرنوشت وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)" پیامبر اسلام بردارد که در مسجد امام حسین (ع) نگهداری می‌‌شده است.



به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، حلمی تأکید کرد که وسایل شخصی پیامبر که شامل شمشیر، لباس، سرمه‌دان و چند تار موی پیامبر بوده به علاوه یک قرآن نفیس دست‌نویس مربوط به دوران "عثمان بن عفان" که به محل نامعلومی انتقال داده شده‌اند و از وزارت اوقاف خواست که محل دقیق نگهداری از این آثار و تاریخ دقیق بازگشت آنها را اعلام کند.



سی ان ان گزارش داد که تا زمان نگارش این گزارش تلاش‌های مدیر مسجد امام حسین و دبیر کل دبیر کل جمعیت اهل بیت(ع) و اتحاد نیروهای صوفی مصر و شبکه سی ان ان برای تماس با مسئولان وزارت اوقاف مصر بی‌فایده بوده است. وی همچنین از مقامات وزارت اوقاف خواست مسجد امام حسین را که مدتی است به بهانه واهی نگرانی از انتشار تشیع مسدود شده به روی پیروان اهل بیت(ع) بازگشایی کنند.

دیپلمات‌های توریست

"کارل بیلت" وزیر خارجه سوئد از آن سیاستمدارانی است که مثل مردم عادی کشورش زندگی می‌کند و اهل شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسی است و همین چند روز پیش "محمود سریع‌القم" او را در فرودگاه زوریخ مثل مردم عادی چمدان به دست در صف دریافت کارت پرواز دیده بود و برایش سوال پیش آمده بود که کدام ساختارو قوانینی باعث می‌‌شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد.

مهر نوشت: وزیر خارجه سوئد اولین مقام اروپایی نیست که به ایران سفر می‌کند و قبل از ورودش به تهران برای بازدید از آثار باستانی کشور به اصفهان، زنجان یا شهری غیر از تهران سفر می‌کند. شاید خیلی در قید و بند عرف‌های دیپلماتیک هم نیست که به محض ورودش به ایران، ابتدا به اصفهان رفته تا فارغ از مراسم دست و پاگیر استقبال رسمی، از آثار باستانی این شهر بازدید کند.  

وزیر خارجه سوئد



در سال 91 در جریان برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، "تساخیاگین البگ دورج" رئیس جمهور مغولستان پیش از برگزاری اجلاس سران، به زنجان رفت تا بنای خشتی با گنبد فیروزه‌ای متعلق به "مقبره الجایتو" ایلخان مغول است را بازدید کند و به اصفهان هم رفت و  بعد از آن به عنوان  نخستین مقام رسمی سطح اول یک کشور خارجی پا در حساس‌ترین تاسیسات هسته‌ای ایران گذاشت.

رئیس جمهور مغولستان



سال 88 زمانی که "محمود احمدی‌نژاد" در قالب سفرهای استانی‌اش در استان آذربایجان شرقی به سر می‌برد، "احمد داووداوغلو" وزیر خارجه ترکیه به تبریز رفت و در آنجا با رئیس جمهور سابق کشورمان دیدار کرد. ماجرای سفر "هوگو چاوز" رئیس جمهور سابق ونزوئلا که دوستی عمیقی با احمدی‌نژاد داشت به مشهد و حضورش در حرم امام رضا (ع) هم جنجال زیادی در سال 88 برانگیخت.



ترس MI6 از آموزش‌های یک تروریست در سوریه

"روزنامه دیلی استار" چاپ انگلستان اعلام کرد که جهادی‌های انگلیسی در سوریه پس از آموزش دیدن زیر دست یک سرباز هلندی سابق که اصلیت ترکیه‌ای دارد، به کشورشان بازمی‌گردند. این سرباز هلندی سابق، یک مسلمان افراطی است و زبان انگلیسی را شکسته صحبت می‌کند. او جهادی‌ها را به نحوه استفاده از اسحله‌های اتوماتیک و فنون جنگی برای انجام عملیات جنگی آموزش می‌دهد.
 
به گزارش ابنا، دیلی استار اشاره کرد که نیروهای امنیتی انگلستان به شدت این مرد را تحت نظر دارند، لقب این شخص "الشیشانی الواضح” است و این لقب در اشاره به ویدیویی است که تعدادی از متمردان چچنی سر یک سرباز روسی را از تنش جدا می‌کنند و mi6  بیم آن دارند که تروریست‌هایی که توسط این سرباز هلندی آموزش دیده‌اند پس از بازگشت به انگلستان از مهارت‌هایی خود در راه اهداف تروریستی استفاده کنند.




وی سال گذشته با دو جهادی انگلیسی به نام‌های "محمد الاعرج" ۲۳ ساله و "شکری الخلیفی" ۲۲ساله در یک عکس ظاهر شد، که این دو جهادی بعدها به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند. وزارت امور خارجه انگلستان می‌گوید که حدود ۳۵۰ انگلیسی به سوریه سفر کردند تا در کنار گروه‌های تروریستی به جهاد بپردازند.

برخی خیابان‌‌ها بعد از انقلاب چه نامی گرفتند؟

پیش از انقلاب اسلامی، به گفته یک محقق، تهران شهر شاه شده بود. ۶۶ خیابان تهران در آن روزها به نام شخص شاه یا خاندان پهلوی بود، در حالی که بعد از انقلاب فقط چهار خیابان به نام بنیانگذار انقلاب یا نزدیکان ایشان نامگذاری شد که با توجه به اقبال مردم به رهبرشان، امری طبیعی است.

به گزارش جهان، در عین حال در تهران قبل از انقلاب، مذهب و بخصوص مذهب اسلام جایی نداشت، اما جالب است بدانید در همان دوره در بخش‌هایی از تهران بویژه در جنوب این شهر، مردم نام شخصیت‌های مردمی را روی محلات خود می‌گذاشتند؛ از نام شاعران مبارز گرفته تا تختی؛ ورزشکاری که در اذهان مردم آن روزگار و حتی زمان ما به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. نقل است که در آن زمان حتی اگر نام شهری روی یک خیابان بود، مردم از در مخالفت با دولت نام ساکنان شهر را روی آن می‌گذاشتند. دولت می‌گفت شیراز، مردم می‌گفتند شیرازی‌ها.

جالب است بدانید نامگذاری اسامی خارجی بر خیابان های تهران و نیز نامگذاری اسامی جغرافیایی بر معابر جزو سیاست های نامگذاری در هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.



لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز!



10 هزار کودک در سوریه کشته شده‌اند

بازرسان سازمان ملل می‌گویند، کودکان در سوریه مورد سو‌ء‌استفاده‌ جنسی قرار گرفته، به عنوان کودک سرباز و سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود. "لیلا زروقی"، نماینده ویژه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه قرار است این گزارش درباره وضعیت کودکان در سوریه را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل ارایه کند. براساس تخمین‌ها و گزارش‌ جدید بازرسان سازمان ملل دست کم 10 هزار کودک در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و خشونت‌های شدیدی علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش بهار، در این گزارش آمده که کودکان را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان نگه می‌دارند و آن‌ها را مورد شکنجه‌های شدید قرار می‌دهند. آن‌ها را با کابل فلزی، باتوم آهنی و چوبی مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها شوک الکتریکی می‌دهند.  کودکان را مورد شکنجه جنسی قرار داده و ناخن پاها و دست‌هایشان را می‌کشند. همچنین سوختگی با سیگار، حبس در سلول انفرادی، شکنجه خویشاوندان در مقابل کودکان و مجبور ساختن به بیدار ماندن از دیگر موارد گزارش شده سوءاستفاده و آزار علیه کودکان در سوریه است.

ما از سبد كالا برگشته‌ايم، سبد كالا از ما برنمي‌گردد

قانون در مطلبی طنز نوشت: جناب آقای یارانه دهنده، آخر این رسمش است؟ داشتیم؟ ما چه هیزم تری به شما فروخته بودیم که شما اینگونه ما را سنگ روی یخ کردید؟ آیا از ما بدی دیده اید؟ کسی چیزی گفته بود؟ والا دروغ گفته... به این برکت. کدام ماشین؟ کدام اموال؟ کدام پول؟ اصلا بیا بگرد! ما دانشجویی بیش نیستیم که از فرط تخم‌مرغ‌خواری کبد برایمان نمانده است. آن از روز سینمای مجانی که شیشه سکوریت درب سینما توی سر و صوتمان شکست و ملت را دیدیم که مثل گلادیاتورهای دلاور با سر و صورت خونین به داخل سینما هجوم می‌آوردند، این هم از این.

شانس نداریم که. چرا باید ما را از سبد کالایمان محروم کنید؟ تقصیر ماست که پدرمان 550 هزار تومان حقوق می‌گیرد؟ بگوییم همان را هم نگیرد دلتان خنک بشود؟ مشکلتان آن پنجاه هزار تومان بود؟ خدا شاهد است وقتی مردم را دیدیم که شاد و خندان در صف‌های چند صد متری در سرمای منفی هشت درجه ایستاده بودند و خود را از لای میله‌ها رد می‌کردند یا به زور می‌چپاندند داخل فروشگاه‌ها و همدیگر را له می‌کردند، جای خالی خودمان را می‌دیدیم  و دلمان می‌گرفت.

از آن مردمی که از طریق پیامک مطلع شده بودند که این سبد به آنها تعلق نمی‌گیرد و باز سه ساعت در صف ایستاده بودند و کارت خود را به متصدی داده و اصرار می‌کردند حالا تو یه بار دیگه بزن! خجالت کشیدیم (چون ما اصلا تلاش هم نکرده بودیم). همچنین از مردمی که نمی‌دانستند چنین سامانه‌ای وجود دارد، اما حس می‌کردند در صف باشند بهتر است، ضرر که ندارد! اما ما چه؟ اصلا ندیدیم روغنی که می‌دهند سرخ‌کردنی است یا نه. برنجش سرب و کادمیم دارد یا نه؟ آیا پس از گرفتن سبد کالا (انشاا... خدا قسمت شما بکند) سبد خالی را پس می‌گیرند یا نه؟

نمی‌شد یک سبدکی، روغنکی، مرغکی، تکریمکی، چیزکی به ما هم می‌رساندید؟ خدا بر سر هیچ ایرانی‌ای نیاورد. نیاورد آن روز را که چیزی را مفتی بدهند و او از آن محروم باشد. چه بسا که آن چیز هرچه فکر می‌کنید_نچ نچ نچ_ باشد! که می‌دانیم بد دردی است. خدا بیامرزد پدر آن رفیقمان را. ماهی چهل و پنج تومان می‌ریخت به حسابمان خیلی شیک و محترمانه. هر ماه چهار ساعت در صف عابر بانک می‌ایستادیم ، می‌گفتیم برای خودمان مبل و پرده و ماشین لباسشویی (نه نه ماشین لباسشویی نه چیز... یخچال) می‌خریدیم.

بقیه‌اش را هم پس‌انداز می‌کردیم برای بچه‌ها. یادش بخیر روز واریز یارانه تمام سیستم شتاب کلا مختل می‌شد! هعی...! انگار همین ماه قبل بود! الان خب دیگر خیلی وضع فرق کرده... چون که یارانه نقدی نیست... چیز است... کوپنی است... نه! کارتی است، اصلا ما چه می‌دانیم. همینی هست که هست. حالا از ما که گذشت ولی ما می‌دانیم یک جایی یک روزی در یک فروشگاهی یک سبد کالایی حاوی روغن و مرغ و برنج و پنیر و تخم‌مرغ، دلش با ماست، منتظر ما نشسته است. به قول شاعر: ما از سبد كالا برگشته‌ايم، سبد كالا از ما برنمي گردد.
 
واکنش مدیر مسئول "انتخاب" به خبر کیهان

"مصطفی فقیهی"، مدیر مسئول انتخاب، در گفتگو با ایران خبر، ضمن تاکید دوباره بر این موضوع که دقیقا سایت انتخاب به دلیل انتشار نامه دوم زیبا کلام به شریعتمداری فیلتر شده است، گفت: این گفته‌ها بر مبنای ادعا و یا تصور شخصی بنده نیست و اعلام جرم دادستانی به روشنی ثابت می‌کند که چرا انتخاب را فیلتر کرده‌اند، این فرافکنی از سوی کیهان عجیب نیست، طبیعتا در چنین شرایطی، نمی‌توان از آنها انتظار کمک به یک سایت فیلتر شده را داشت و توقع راستگویی هم از آنها نیست.

مدیر مسئول انتخاب، همچنین تاکید کرد: به خاطر رویکرد سال‌های اخیر در جریده‌ای پر افتخار مانند کیهان متاسفم و جدا نگران عاقبت سرنوشت مدیر مسئول این روزنامه هستم.

به گزارش ایسنا، لازم به یاد آوریست که کیهان در ستون "گفت و شنود" امروز خود نوشت:

گفت: مدیر سایت زنجیره‌ای انتخاب گفته است این سایت را به خاطر انتشار نامه زیباکلام به شریعتمداری فیلتر کرده‌اند!

گفتم: این نامه را همه سایت‌ها منتشر کرده بودند و اگر فیلتر شدن سایت انتخاب به این علت بود باید ده‌ها سایت دیگر را هم فیلتر می‌کردند!

گفت: چه عرض کنم؟! خجالت کشیده علت اصلی فیلتر‌شدن را اعلام کند.

گفتم: یارو را رُتیل نیش زده و در بستر افتاده بود، به اطرافیانش گفت که اگر مُردم روی سنگ قبرم بنویسید؛ در اثر حمله "شیر" دار فانی را وداع کرده است!

ماجراي خريد کاخ‌هاي مجلل براي فرار از حمله صدام !

اوايل دهه 90 قرن گذشته ميلادي، ارتش رژيم منحله بعث عراق به دستور "صدام" ديکتاتور سابق اين کشور حمله گسترده و تمام عياري به کشور کويت کرد. بر اثر آن حمله، کويت به طور کامل به اشغال عراق در آمد به گونه‌اي که مقامات و حکام کويتي مجبور شدند پا به فرار بگذارند. پادشاه کويت به عربستان پناه برد و بسياري از ديگر شاهزادگان و حکام اين کشور به کشورهاي اروپايي پناه بردند.


به گزارش شيعه آنلاين، همان موقع بود که نگراني شديد مقامات عربستان سعودي را فرا گرفت و براي تهيه مکان و مسکني امن، به تکاپو افتادند از همين رو بسياري از شاهزادگان آل سعود در شهرها و کشورهاي مختلف اروپايي کاخ‌هاي مجللي براي خود خريدند تا در صورت حمله احتمالي رژيم صدام به عربستان، از کشورشان فرار کرده و به کاخ‌هايشان در اروپا پناه ببرند.


تصاوير ذيل که توسط روزنامه انگليسي "گاردين" منتشر شده، به کاخ هاي شاهزادگان آل سعود در کشورهاي مختلف اروپايي مربوط مي‌شود." گاردين" در گزارش خود ماجراي چگونگي و علت خريداري 16 کاخ و ويلاي مجلل به ارزش ميلياردها دلار توسط شاهزادگان رژيم سعودي را شرح داده است.





پیدا شدن دستگاه شنود در دفتر نخست‌وزیری ترکیه

منابع آگاه رسانه‌ای اعلام کردند که 23 نفر از محافظان "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه از کار برکنار شدند. این منابع اعلام کردند که دستور برکناری این افراد، بلافاصله پس از تکمیل گزارش مربوط به پیدا شدن تجهیزات شنود در دفتر نخست‌وزیری ترکیه صادر شد و این گزارش به دادستانی کل ارائه شده و یک دادستان ویژه مسئول پیگیری پرونده مربوط به احتمال جاسوسی از دفتر اردوغان مشخص شده است.

به گزارش فارس به نقل از جیهان، بر اساس این گزارش در میان افراد برکنار شده اسامی برخی از محافظان نزدیک به اردوغان و کارمندان مرکز بررسی دوربین‌های مداربسته در مقر نخست‌وزیری در آنکارا به چشم می‌خورد.

کره‌شمالی باز هم از آمریکا انتقاد کرد

"پیونگ‌یانگ" رهبر کره‌شمالی بار دیگر آمریکا را به خاطر مانع‌تراشی در ارتقای روابط بین دو کره و دامن زدن به تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره مورد انتقاد قرار داد. وی این انتقادها را در حالی مطرح می‌کند که به تازگی تمایلاتی از خود برای سازشگری با کره جنوبی نشان داده است.

به گزارش ایسنا، در همین حال، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، دانیل راسل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه از کره جنوبی، ژاپن و چین خواست تلاش‌هایشان را برای کاستن از تنش‌ها در منطقه دوچندان سازند.

سند تصویری بکر از انقلاب مردمی

تابناک نوشت: بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر ساله مستنداتی از فرآیند این رخداد عظیم منتشر شده است.عکس‌های بجای مانده از دوران انقلاب یکی از گنجینه‌هایی است که در طی این سال‌ها در کنار سایر اسناد به مرور زمان منتشر شده و نسل‌های مختلف را با روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران در آن دوران آشنا کرده است.






شیخی که به خواب "احمدی‌نژاد" آمد، هاشمی بود؟

ظاهرا احمدی‌نژاد خواب دیده  با "یک شیخ که نامش را نمی‌برد" در جاده هراز می‌رفته‌اند و بعد از یک گردنه ناگهان وسط جاده ۳ صندلی دیده که در دو صندلی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود. آن شیخ همسفر مدام تلاش می‌کرد روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی(ره) به او اجازه نداده و در عوض ناگهان رو به احمدی‌نژاد کرده و گفته‌اند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!"

به گزارش آینده، با توجه به تاریخ ذکرشده برای این خاطره، یعنی سال 80، می توان حدس زد که آن شیخ "هاشمی رفسنجانی" بوده و شاید قبل از انتخابات سوم تیر که در آن هاشمی و احمدی‌نژاد رقیب هم در دور دوم بودند. جالب آن که رویه خواب دیدن و تعریف این خواب‌ها  برای بالابردن مقبولیت محمود احمدی‌نژاد در دوران پس از قدرت هم ادامه دارد. گویا این جریان کامش هنوز از این دست خواب‌ها بسیار شیرین است.
 
این در حالی است که ایشان در سال‌هایی که استاندار اردیبل بود به تحصیل دکتری مشغول بود و از آنجایی که تحصیل دکتری خودش یک شغل محسوب می‌شود، همزمانی این دو امری خلاف قانون بوده و بعید است امام در عالم واقع این رویه غیرقانونی را تایید می‌کرده است. با توجه به اینکه "بهبهانی" استاد راهنمای ایشان بعدا کسوت وزارت نه چندان موفق وزارت راه را پوشید، ابهاماتی در خصوص صلاحیت علمی احمدی‌نژاد برای این مدرک مطرح شد، فقط یک نمونه آن دانستن زبان انگلیسی در مقطع دکتری است که وی فاقد  این توانایی است.

زبان مشترک پوتین و پلنگ ایرانی/ مهجور در داخل، عزیز در خارج

رسانه‌های روسی برای آنکه "ولادیمیر پوتین" را همواره در کانون توجه قرار داده باشند، اقدام به انتشار تصاویری از وی در حالات مختلف می‌کنند. پویتن در لباس غواصان، در حال شکار ببر، در حال بازی هاکی و یا اسکی کردن عکس‌هایی است که سعی شده در آن پوتین به عنوان رهبری همه کاره جلوه داده شود. اما در حالی که تصویر شکار پلنگ پوتین همچنان در اینترنت وجود دارد، "صدای روسیه" عکس‌هایی از رئیس جمهور این کشور در حالی که یک توله پلنگ ایرانی را در آغوش دارد به تصویر کشیده است.

به گزارش مهر، این عکس‌ها با عنوان "پوتین با توله پلنگ ایرانی در سوچی به زبان مشترک رسید" منتشر شده است و به نوشته این سایت خبری، پوتین حاضر نشده صحبت چندانی با خبرنگاران حاضر در محل انجام دهد و فقط عنوان داشته که "من و این پلنگ یکدیگر را دوست داریم."



صدای روسیه در ادامه به تاریخچه دوستی پوتین با حیوانات اشاره کرده و می‌نویسد: پوتین شخصا برنامه‌هایی برای محافظت از حیوانات در معرض خطر، دارد، در سال 2010 میلادی پوتین شخصا دو پلنگ ایراتی را در پارک ملی سوچی رها کرد. نوشته این سایت، مرکز حفاظت از پلنگ ایرانی در سال 2009 میلادی و با تصمیم پوتین در پارک ملی سوچی دایر شد و هزنیه های آن از محل هزینه های فدرال تامین می شود.

چیزی شبیه به معجزه برای زن آمریکایی

واشنگتن پست نوشت: "خدیجه محمد" نام یک زن خدمتکار مسلمان است که اصالتا آمریکایی است و در رستورانی در شهر تنسی کار می‌کند. او که به شدت از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده بود، مجبور شد برای مراقبت از مادرش که دچار حمله قلبی شده بود مدتی سر کار نرود اما به دلیل انبوهی از قبوض پرداخت نشده و اخطارهای قطع سرویس، با ناامیدی هرچه تمام تر به محل کارش رفت و نمی‌دانست که خداوند برای او چیزی شبیه یک معجزه در نظر گرفته است.



به گزارش جام، هنگامیکه یک خانواده سه نفره میز غذا را ترک کردند، خدیجه برای تمیز کردن میز به آنجا رفت، او از دور متوجه شد که صورتحساب به صورت وارونه روی میز قرار دارد (در آمریکا قرار دادن صورت حساب به صورت وارونه به معنای انعام کم و یا نارضایتی مشتری است) و با خودش گفت که چه کاری انجام داده‌ام که مشتری از من ناراضی بوده است.

اما زمانی که صورتحساب را برداشت آنچه می‌دید باور نمی‌کرد، یک انعام هزار دلاری هدیه خانواده مرموز به او بود. آنها قصد داشتند این پول را در یک کار خیر صرف کنند و زمانی که متوجه زحمات این زن در رستوران شدند این پول را به صورت انعام همراه با یک یادداشت با مضمون: "مسیح این پول را به ما بخشید و ما می‌خواهیم آن را به شما تقدیم کنیم. خداوند قبول کند". برای او روی میز گذاشتند.

این زن در این رابطه به خبرنگاران گفت: از آنها سپاسگذارم و امیدوارم من هم روزی بتوانم این پول را به کسی که نیاز دارد کمک کنم.

دریافت مدرک دکترا در 92 سالگی

"هرماین تجیکانانگ" با 92 سال سن در حالی که از خوشحالی بر روی صندلی چرخدار لبخند می‌زد، درجه دکترای خود را از دانشگاه پادجادجارانگ باندونگ دریافت کرد و رسانه‌های اندونزی نوشتند که وی متولد سال 1922 میلادی است و توانسته در مدت پنج سال دوره تحصیلات تکمیلی برای اخذا دکترا را بگذراند و با اینکه پایان نامه این پیرمرد اندونزیایی هفت بار تجدیدنظر شده اما وی با تحقیق بیشتر آن هم بر روی تخت بیمارستان به دلیل دو بار حمله قلبی به اتمام رسانید.


به گزارش عصر ایران، پیرترین فارغ‌التحصیل اندونزی پیش از این یک زن بود که در سن 83 سالگی و در سال 2010 موفق به اخذ دکترا شد.



عربستان منشا اعضای خطرناکترین گروه‌های مسلح/ رفتار وحشیانه با زنان و زندانیان در سایه رویکرد قرون وسطایی

روزنامه تایمز در سرمقاله خود با عنوان "اوباما و سعودی‌ها" به بررسی روابط آمریکا و عربستان در برهه اخیر و سفر آتی "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به این کشور با وجود نقض گسترده حقوق بشر در عربستان و حمایت از گروه‌های مسلح پرداخت و نوشت: روابط آمریکا و عربستان در پایان سال گذشته میلادی خوب نبود و عربستان با وجود حفظ ظاهری وجهه دیپلماتیک روابط، اما افراد آگاه از شرایط عربستان و مسئولان سعودی می‌گفتند که "آمریکا ما را ترک کرده است".

به گزارش فارس، این روزنامه افزود: عربستان هم‌پیمان ساده‌ای نیست. از داخل مرزهای این کشور پول و تندروها برای کمک به برخی از خطرناکترین جنبش‌های جهادی و تندروترین آنها گیسل می‌شوند و وضعیت داخلی آن مقلمه‌ای از ترقی و به روز بودن در برخی امور و رویکرد قرون وسطایی در برخی دیگر است.

تایمز نوشت: پایبندی عربستان به حقوق بشر بسیار محدود است و برخورد این کشور با زنان و زندانیان وحشیانه است و علاوه بر آن، روند اصلاحات در داخل این کشور بسیار کند حرکت می‌کند و عربستان همچنین سرکوب روند اصلاحات در تعدادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تایید می‌کند، با وجود همه این‌ها، سیاست این کشور در منطقه بسیار با اهمیت است و عربستان همچنان مقادیر زیادی نفت تولید می‌کند که چرخ اقتصاد جهانی بویژه در آسیا را می‌چرخاند لذا سفر اوباما به عربستان در ماه آینده مهم است.

گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر



عصر ایران منتشر کرد، هیلاری کلینتون و دخترش"چلسی" در کنار "بان کی مون" دبیر کل سازمان‌ملل در مقر ملل متحد در نیویورک



حضور یک دختر بچه سرطانی در فستیوال سالانه هنری در بیمارستانی در بمبئی




شبه نظامیان مسلح در کشور جنگ‌زده جمهوری آفریقای مرکزی





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار