گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است/ ازدواج پسر "تونی بلر" در سایه طوفان عشقی پدر / دلیل غیبت "ناطق نوری" اعلام شد

زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است، ازدواج پسر "تونی بلر" در سایه طوفان عشقی پدر، هشدار باستان‌شناس سعودی نسبت به تخریب محل تولد پیامبر (ص)، دلیل غیبت ناطق نوری اعلام شد، حیرت اوکراینی‌ها از محل سکونت پر زرق و برق یانوکوویچ، آیا اردوغان یک تهدید است و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز یکشنبه 4 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

آیا اردوغان یک تهدید است؟

ای بی سی نیوز نوشت: "بنیاد دفاع از دموکراسی" اندیشکده سیاست خارجی بانفوذ در گزارشی هشدار داد که در صورتی که دولت "اوباما" چشم‌هایش را بر روی توافقات اقتصادی ترکیه ببندد، "اردوغان" می‌تواند به مشکلی بزرگ برای کاخ سفید تبدیل شود.

به گزارش انتخاب، در گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی آمده است: "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به دلیل توافقات و قراردادهای اقتصادی و تجاری با ایران و دیگر مناسب تجاری‌اش باید تحت نظارت و مراقبت شدید قرار گیرد. افشای فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا تمایلی به مداخله به این مسائل در ترکیه نداشته است.

دکتر جاناتان شنزر معاون مدیر پژوهش این بنیاد و نویسنده این گزارش گفت: رسوایی مالی به تیتر یک رسانه‌های ترکیه تبدیل شده و آمریکا روشن ساخته که این مسئله‌ای داخلی است. البته ما متوجه شده‌ایم که تعدادی از این ماجراهای فساد مالی با مسائل تروریستی در ارتباط است و به حمایت مالی ترکیه از گروه‌های رادیکال در اردوگاه مخالفان "بشار اسد" اشاره کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بیش از 80 کارشناسی سیاست خارجی و مقام سابق آمریکا طی نامه‌ای به اوباما از او خواستند که موضعی تند علیه اردوغان بگیرد.

ازدواج پسر "تونی بلر" در سایه طوفان عشقی پدر

 "تونی بلر" نخست وزیر پیشین بریتانیا مراسم ازدواج پسر بزرگ خود "ایون" (29 ساله) را با یک دختر ترک‌تبار به نام "سوزان اشمان"(25 ساله) جشن میگیرد. مراسم عروسی "ایون" و "سوزان" در منزل تونی بلیر در منطقه "ووتن اندروود" در شهر باكينگهام شاير بریتانیا برگزار خواهد شد.
 
به گزارش جام به نقل از العربیه، برخی گزارش‌ها هزینه عروسی پسر نخست وزیر پیشین بریتانیا با دختر ترک تبار را 8 میلیون پوند معادل 12 میلیون دلار بر آورد کرده‌اند. تونی بلر و همسرش شیری منزل خود را در سال 2008 به قیمت 4 میلیون دلار خریده بودند. درباره "سوزان اشتمان" عروس بلر گفته می‌شود که وی دختر "جان اشمان" یکی از بازرگانان ترکیه در بریتانیاست.
 



"ایون" و نامزدش "سوزان" هشت سال پیش در مراسمی با هم آشنا شده بودند. آنها پس از مراسم ازدواج قرار است در شمال لندن زندگی کنند. نخست وزیر پیشین بریتانیا دارای سه پسر به نام‌های "ایون" ، "لیو" و "نیکی" و نیز یک دختر به نام "کاترین" است. در حالی تونی بلر آماده برگزاری جشن ازدواج پسر خود است که چندی پیش رسانه‌های عمدتا انگلیسی از سودایی تازه در سر وی خبر دادند.
 


نشریه انگلیسی "دیلی میل" نوشت؛ "تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس این روزها خود را درگیر طوفان عشقی و رابطه غیراخلاقی با مطلقه "رابرت مرداک" امپراطور رسانه‌ای جهان کرده است. خانم ویندی دینگ همسر سابق "رابرت مرداک" چندی قبل مطلبی دست نوشته از خود درجایی به جای گذاشته که در آن از"تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس تعریف و تمجید کرده است. بلافاصله پس از فاش شدن این دست نوشته، رسانه‌های خبری و پایگاه‌های الکترونیکی به پوشش این نامه پرداختند و این خبر اکنون به سرعت در جای جای انگلیس نقل محافل عمومی شده است.

 زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است

گروه فقهی کشور "امارات" روز گذشته اعلام کرد که طبق رأی علمای این کشور، زندگی در سیاره مریخ اشکال داشته و شرعاٌ حرام می‌باشد. این در حالی است که گروهی از علمای "الازهر" در این خصوص فتوا داده‌اند که دانشمندان علم نجوم اعلام کردند که خاک مریخ دارای آب است و مسلمانان می‌توانند به جای آب از خاک مریخ جهت طهارت استفاده کنند.



به گزارش مشرق، گروه فقهی کشور امارات اعلام کردند: از آنجا که نشر اسلام فقط و فقط در زمین و برای اهالی این کره جایز می‌باشد و پیامبر اکرم(ص) برای گسترش اسلام در کره زمین مبعوث گردیده‌اند، مسلمانان به دلیل پایبندی به اسلام و احکام آن، نمی‌توانند به مریخ بروند، زیرا حضورشان در مریخ موجب نشر اسلام در آن کره می‌شود و این برخلاف بعثت پیامبر اکرم(ص) است، بنابراین رفتن به مریخ و زندگی کردن در آن بر مسلمین حرام است.

شفاف/ دختران مظفرالدین شاه قاجار



مونتسکیو مچکریم!


ایسنا در مطلبی طنز نوشت: مرحوم مونتسکیو مدل استقلال قوا یا تفکیک قوا را وضع کرد تا از جمع شدن و انحصار قدرت در یک قوه جلوگیری شود. اما بر اساس قانون هر قوه قادر است در قدرت قوه‌های دیگر محدودیت‌هایی اعمال کند و قدرت خودش را به رخ بکشد تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود. به این شاخ و شانه کشیدن قوای سه گانه نظارت و توازن یا تعادل قوا می‌گویند.

یعنی مثلا قوه مجریه یک چیزی را باز می‌کند و قوه قضاییه آن چیزی را که قوه مجریه باز کرده است می‌بندد تا تعادل صورت بگیرد. یا مثلا قوه مققنه برای یک چیزی که قوه مجریه مصوب کرده است قانون می‌گذارد و آن مصوبه را غیرقانونی اعلام می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود. یا مثلا نمایندگان مجلس دم به دم وزیران دولت را به مجلس احضار می‌کنند و از آن‌ها سؤال می‌کنند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! یا مثلا قوه قضاییه نمایندگان مجلس را احضار می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود!

یا مثلا مجلس طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را تصویب می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! بعد قوه قضاییه طرح بازرسی از مجلس را تصویب می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! خلاصه این که اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم، قوا هر کدام برای خودشان اختیاراتی دارند که قوای دیگر ندارند.

پس این چیزهایی که به آن برخورد چکشی، بُزگیری، اختناق، تسویه حساب، سیاست بازی، چوب لای چرخ دولت گذاشتن، زهر چشم، هشدار، تندروی و افراط می‌گویند در حقیقت تعادل قواست. یعنی یکی به چیزی یا کسی مجوز می‌دهد و تعادل را بر هم می‌زند اما آن یکی آن مجوز را لغو می‌کند و تعادل را برقرار می‌کند. به همین سادگی. مونتسکیو مچکریم!

گذاشتن صدها پاندای کاغذی در پارکی در شهر تایپه تایوان



عصر ایران
منتشر کرد، پلیس ضد شورش تایلند در شهر بانکوک در حال خواندن پیامک های تلفن همراهشان




پرتاب راکت دلتا 4 به فضا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا



سخنرانی تیموشنکو در میدان استقلال شهر کی یف پس از آزادی از زندان



تابناک
/ اولین گام جهت اجرای مرحله دوم یارانه‌ها!



صندلی تاریخی و ملی فرانسه آسیب دید


صندلی تاشو مخصوص "اردوگاه ناپلئون" توسط یکی از کارمندان موزه کاخ "فش" هنرهای زیبا در پاریس آسیب دید. این صندلی که از چرم قرمز و چوب ساخته شده است، متعلق به سال 1808 است و بیشتر شبیه صندلی کارگردانان سینماست.



به گزارش فارس، صندلی ناپلئون به عنوان تاریخ ملی فرانسه که در این موزه قرار دارد به دلیل سنگینی وزن کارمند در حین نشستن بر روی آن به چوب و چرم آن آسیب وارد شده است. یک ترمیم کننده متخصص از گرونوبل برای ترمیم صندلی سریعا اعزام شد. این موزه بیش از 70 شی گرانبها و تاریخی دارد.

مدیرو متصدی موزه "فیلیپ کاستامانیا" گفت: صندلی ناپلئون بعد از ترمیم به زودی مانند اول می‌شود و کارمند متخلف و بی‌نزاکت بعد از جوابگویی به کمیته انضباطی اخراج خواهد شد.

4 اسفند 1358/ انتصاب اولین رییس دیوان عالی کشور



هشدار باستان‌شناس سعودی نسبت به تخریب محل تولد پیامبر (ص)


"دکتر عرفان علوی" باستان‌شناس عربستان سعودی، هشدار داده محلی که به گفته بسیاری از محققان اسلامی، محل تولد "پیامبر اسلام (ص)" است، به واسطه طرح‌های چندین میلیارد دلاری توسعه شهر "مکه" احتمالا این مکان را در معرض تخریب قرار خواهد داد و گفته شده که این محل در زیر کتابخانه کوچکی در نزدیکی مسجدالحرام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته دکتر علوی، نقشه‌ها و مدارکی که قدمت آنها به صدها سال قبل بر می‌گردد، این محل را به عنوان اولین خانه پیامبر اسلام (ص) تایید می‌کند. این در حالی است که مقامات سعودی وجود چنین مکانی به عنوان محل تولد پیامبر را تکذیب کرده و از زائران خواسته‌اند که از این محل دیدار نکنند و این کتابخانه به مدت دو سال بسته بوده و احتمالا این اقدام به خاطر آن بوده که قرار است این محل تخریب شود.

به گفته او پیشتر هم مکان‌های دیگری مرتبط با پیامبر در زمان توسعه شهر مکه تخریب شده بودند و روزنامه ایندیپندنت نیز روز گذشته در گزارشی عنوان کرده بود عربستان سعودی قصد دارد برای طرح‌های توسعه‌ای خود این مکان را تخریب کند.

آیت‌الله سیستانی: نشان دادن چهره پیامبران و ائمه مانعی ندارد

به گزارش انتخاب، "آیت‌الله سیستانی" مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به این سئوال که آیا بازیگران می‌توانند در نمایش در نقش شخصیت‌های مقدسی همچون حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) بازی کنند‌؟ گفتند: اگر مشتمل بر هتک یا محرّمی دیگر باشد جائز نیست‌.

آیت‌الله سیستانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که  آیا صورتگری و یا صحنه‌سازی از زندگانی محمد (صلی الله علیه و آله) و یا دیگر پیامبران گذشته و یا معصومین (علیهم السلام) و یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما و یا صفحه تلویزیون و یا تئاتر و غیره جایز است؟ بیان داشتند: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

حلالی در آمریکا که برای ایران حرام است!

جام نوشت: مؤسسه انرژی هسته‌ای آمریکا اعلام کرده که علاوه بر چهار نیروگاه در حال ساخت در ایالت‌های کارولینا و جورجیا، ساخت 12 نیروگاه دیگر هم در حال مطالعه است. رئیس گاز و الکتریسیته کارولینای جنوبی اعلام کرد که زغال سنگ طرفدار ندارد، گاز هم گران است؛ بنابراین برای ما انرژی هسته‌ای مناسب است.



تشییع موسس حوزه علمیه قم

تصویر زیر مراسم تشییع جنازه "آیت‌الله حائری یزدی"، موسس حوزه علمیه قم در بهمن ماه سال ۱۳۱۵ را نشان می‌دهد.



دیدار پاپ قدیم و جدید در واتیکان

روز نو نوشت: "پاپ بندیکت شانزدهم" پاپ سابق کلیسای کاتولیک دیروز در اقدامی نادر در مراسمی که در واتیکان با حضور "پاپ فرانسیس" رهبر کنونی مسیحیان کاتولیک برگزار شد، حضور یافت. عکس‌های آسوشیتدپرس از این مراسم را در زیر می‌بینید.





ارزیابی "گورباچف" از بحران اوکراین


"میخائیل گورباچف"، آخرین رهبر شوروی سابق، ضمن سخنرانی در نشست ارتباطات دولتی که در شارجه امارات برگزار می‌شود، یک روز پس از اینکه مخالفان دولت پیشین اوکراین کنترل کی‌یف را در اختیار گرفته و دفتر ریاست جمهوری را تسخیر کردند، در این خصوص اظهار داشت: حوادث اوکراین در نتیجه شکست دولت در اتخاذ اقدامات دموکراتیک، گفت‌وگو با مخالفان و مبارزه با فساد به وقوع پیوستند.

به گزارش ایسنا، گورباچف همچنین با اشاره به سیاست اصلاحات معروف خود در شوروی سابق موسوم به "پرسترویکا" عنوان کرد که ریشه ناآرامی‌های اوکراین در عدم توفیق در اجرای این سیاست و اشکالات رویه‌های دموکراتیک بود.

گورباچف 82 ساله که در مارس 1985 به عنوان جوانترین رهبر شوروی سابق انتخاب شد، سیاست‌های گلاسنوست (شفافیت) و پرسترویکا را در پیش گرفت که در نهایت باعث فروپاشی شوروی شد. گورباچف که به دلیل نقشش در پایان جنگ سرد با آمریکا برنده جایزه صلح نوبل 1990 شد، به منتقد ولادیمیر پوتین تبدیل شده و در روسیه کنونی نقش مهمی ندارد.

وندی شرمن: در توافق نهایی، ایران می‌تواند غنی‌سازی کند

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: "ویندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با خبرنگاران اسرائیلی در "تل آویو" ‌گفت: در توافق نهایی هسته‌ای، ایران می‌تواند به غنی‌سازی اورانیوم برای مصرف داخلی بپردازد و درخواست نابودی غنی‌سازی داخلی ایران غیرمنطقی است.

به گزارش عصر ایران،‌ وی افزود: غنی‌سازی اورانیوم در داخل ایران باید در چارچوب معین و مشخص، بررسی شده و تحت نظارت کامل انجام شود. آمریکا به مانند اسرائیل نمی‌خواهد ایران غنی‌سازی کند اما این درخواست، غیرمنطقی است. مذاکرات هسته‌ای با ایران، سخت است اما تلاش‌های دیپلماتیک باید برای حل این مسئله ادامه یابد. معیار موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران، عدم کسب بمب اتمی توسط این کشور است.

وی تاکید کرد: دیگران نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کنند.

دلیل غیبت ناطق نوری اعلام شد

روزنامه خراسان نوشت: "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در‌باره غیبت "حجت‌الاسلام ناطق نوری" در اجلاس بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد، اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

وی افزود: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای "لاریجانی" این پیام را رساندند که اگر آقای "ناطق نوری" در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد. بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند، اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.

اوباما شیعه است؟

به گزارش جام، گالف نیوز (gulfnews) به انتقاد از رویکرد دولت اوباما در برابر جمهوری اسلامی ایران و سوریه پرداخته و نوشت: اوباما خط قرمز خود در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را اجرا نکرد. وی به شدت مشتاق رسیدن به هر دستاورد قابل توجهی در خاورمیانه است و حتی برای رسیدن به توافقی بد با ایران آمادگی دارد.



گالف نیوز افزود: کنار گذاشتن متحدان سنی و یهودی آمریکا در منطقه به خاطر ایرانِ شیعی، این سوال را به وجود آورده که آیا اوباما مخفیانه و از طریق فامیلی دور مادری، شیعه است؟
 
حیرت اوکراینی‌ها از محل سکونت پر زرق و برق یانوکوویچ

روزنامه دیلی میل نوشت: پس از اینکه "ویکتور یانوکوویچ"، رئیس جمهوری اوکراین به طور دراماتیکی از قدرت کنار رفت، اوکراینی‌ها برای مشاهده محل سکونت پر زرق و برق او هجوم آورند. این مکان که در نزدیکی کی یف قرار دارد، برای مدت یک دهه از چشم دیگران مخفی شده بود. زمین گلف، سکوی بالگرد، آب‌راه‌های چشم‌نواز، خانه‌های تابستانی و باغ‌های عجیب و غریب، بخشی از خانه رئیس جمهوری کشوری بود که میانگین حقوق ماهانه در آن کمتر از 300 یورو در ماه است.



به گزارش ایسنا، هزاران اوکراینی که برای مشاهده این مکان رفته بودند، چیزی را دیدند که بیشتر شبیه قصر سلاطین خاورمیانه‌ای بود تا خانه یک ساکن شرق اوکراین که با تلاش بسیار به قدرت رسیده بود. طبق گزارش‌ها تنها افراد کمی توانسته بودند این مکان مخفی را مشاهده کنند و از آنجایی که یانوکوویچ به دلیل ترس از حمله احتمالی، ماموران امنیتی زیادی در اطراف خود داشت، کسانی که وارد می‌شدند باید گوشی‌های موبایل خود را در حین ورود تحول می‌دادند.



بسیاری از شاهدان که ادعاهای یانوکوویچ مبنی بر اینکه همیشه در طرف فقرا قرار دارد را به یاد داشتند، بیشتر حیرت زده بودند. همچنین در زیر ساختمان‌، گاراژی مملو از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی و اتومبیل‌های کلاسیک تولیدی شوروی سابق به ارزش میلیون‌ها دلار قرار دارد. به هم ریختگی برخی لوازم خانه نشان‌دهنده ترک این مکان با عجله است. در ورودی‌ این عمارت نوشته شده است: "ای مردم، این آثار غارتگری (یانوکوویچ) را از بین نبرید".





آیت‌الله جنتی در جنگ بوسنی




پنتاگون فقط پرچم‌های تولید آمریکا را می‌خرد


وزارت دفاع آمریکا با صدور بخشنامه‌ای دستور داد که تمام پرچم‌های ملی این کشور در نهادهای نظامی آمریکا باید صد در صد تولید داخل باشد، این بخشنامه که روز جمعه توسط پنتاگون ابلاغ شد، تاکید می‌کند که پرچم‌های خریداری شده توسط مراکز و دستگاه‌های نظامی آمریکا باید کاملا تولید داخل بوده و الیاف یا رنگ آن نباید وارداتی باشد.

به گزارش ایرنا، پنتاگون سالانه هزار تا دو هزار عدد پرچم ملی آمریکا را برای مصارف مختلف از جمله مراسم‌های رسمی یا برافراشته کردن آن در پادگان‌های نظامی خریداری می‌کند.



توزیع غذا در شهر حلب سوریه

عصر ایران نوشت: برخی خانواده‌های سوری ساکن محله قدیمی شهر حلب در شمال سوریه که صحنه جنگ و درگیری بین شورشیان مسلح و نیروهای دولت سوریه است، به دلیل کمبود مواد غذایی از غذاهایی که برای شورشیان مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" تهیه می‌شود، ارتزاق می‌کنند.



جام/ تصویری از یولیا تیموشنکو در هواپیما و در راه کی یف



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ترابی
۱۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
یکی نیست به این اماراتیه بگه آخه شما مال این حرفا هستین با این سوادتون؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
مگه این اماراتی ها اسم مریخ را هم شنیدند که در بارش نظر میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
کار علمای اماراتی منو یاد این ضرب المثل می اندازه :گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
این اماراتیا چی فکر کردن .فکر کردن میتونن برن مریخ با کدوم علم وصنایعی که عمرا ندارن
-
همسایه
۰۹:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
فکر کردن زورکی میخوان ببرنشون ،نه بابا شما کجا مریخ کجا !!!
آخرین اخبار