یک درصد افراد به "اسیکزوفرنی" مبتلا هستند

برآوردها نشان می دهند که حدود یک درصد افراد جامعه در طول زندگی خود، به اسیکزوفرنی مبتلا می شوند که البته این میزان در بسیاری از جوامع دیگر بیشتر است.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسیکزوفرنی نوعی "بیماری مغزی" است که می تواند موجب ناتوانی فرد مبتلا شده و عوارض و مشکلات زیادی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه اسیکزوفرنی در سراسر جهان بروز می کند، تصریح کرد: این بیماری در کشورهای پیشرفته و صنعتی نسبتا شایع است و سالانه میلون نفر در این کشورها به اسیکزوفرنی دچار می شوند.

نجاری با اشاره به اینکه در ایران نیز سالانه موارد متعددی از اسیکزوفرنی مشاهده می شود، تاکید کرد: برآوردها نشان می دهند که حدود یک درصد افراد جامعه در طول زندگی خود، به اسیکزوفرنی مبتلا  می شوند که البته این میزان در بسیاری از جوامع دیگر بیشتر است.

وی یادآور شد: یکی از نگرانی ها در خصوص اسیکزوفرنی افزایش موارد ابتلا به اسیکزوفرنی در بین جوانان و در مواردی نوجوانان است.

نجاری با بیان اینکه اسیکزوفرنی علائم متعددی داشته که با تشخیص زود هنگام آنها می توان بیماری را تا حدی  کنترل کرد، اظهار داشت: ایجاد تغییرات ناگهانی و غیر عادی در رفتار بیمار، گوشه گیری و "انزوای اجتماعی"، رفتار و گفتار و همچنین تفکرات غیر عادی، خیالات و توهم غیرمعمول و نامناسب، از علائم مهم اسیکزوفرنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار