در حاشیه پزشکی عنوان شد؛

تنها بیمارستان سوختگی بدون تخت خالی / بیمارستان سوختگی تهران چشم انتظار کمک های وزارت بهداشت + فیلم

رئیس بیمارستان سوختگی مطهری گفت: تا اطلاع ثانوی تخت خالی برای بیماران سوختگی نداریم و این درحالی است که تا چند روز آینده حوادث چهارشنبه آخر سال و مصدومین آن در راه است.

دکتر آقاخانی رئیس بیمارستان سوختگی مطهری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تا اطلاع ثانوی تخت خالی برای بیماران سوختگی نداریم و این درحالی است که تا چند روز آینده حوادث چهارشنبه آخر سال و مصدومین آن در راه است.
 
وی گفت:‌ 130 تخت مصوب داریم و متاسفانه تمام تخت‌های ما پر است و این در حالی است که تعداد بیماران ما آنقدر زیاد شده بود که مجبور شدیم تا بیماران مرد را در بخش بانوان بستری کنیم.
 
وی افزود: ما فضای لازم را برای بستری بیماران درموارد اورژانس داریم، اما نیروی پرستار نداریم.
 
دکتر آقاخانی اظهار امیدواری کرد با کمک وزارت بهداشت ساختمان مورد نظر تکمیل و نیروی آن تامین گردد.
 
صفوی سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: قیمت‌ها حداکثر حدود 5 میلیون تومان بوده است.
 
وی در پاسخ به خبرنگار بهداشت و درمان در خصوص اظهارات دکتر کلانتر گفت: این موارد باید گزارش شود تا بررسی گردد.
 
وی افزود: برای بخش دولتی که بزرگترین مصرف کننده‌ی این محصولات است، هیات امنای صرفه جویی ارزی با مبادله‌ای وارد می‌کند و یارانه به آن تعلق می‌گیرد که 30 تا 40 درصد از قیمت گذاری ارز مبادله‌ای به بازار عرضه می‌گردد.
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افراد سودجو که به هیچ عنوان رابطه‌ای با رسانه‌ی ملی ندارند، به برخی پزشکان پیامک دادند و اظهار داشتند تا مبالغی پرداخت کنند تا در برنامه‌های تلویزیونی شرکت و تبلیغ خود را نمایید.
 
خبرنگار بهداشت و درمان در مصاحبه‌ی تلفنی با این افراد مدعی شدند در صورت علاقه برنامه‌های متعدد وجود دارد که با قیمت‌های متعدد ارائه می‌گردد، به طور مثال برنامه‌ای که از شبکه‌ی تهران ساعت 10 صبح پخش می‌گردد، حدود 4/5 میلیون هزینه در بر خواهد داشت که علاوه بر آن برنامه‌ی سیمای خانواده نیز وجود دارد که قیمت 4/5 میلیون تومان است.
 
وی در پاسخ به خبرنگار بهداشت و درمان در خصوص برنامه‌ی خبری 20:30 گفت: این برنامه نیز در همین حدود 4 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد.

اقدام تامین شیر خشک متابولیک و رژیمی سال 93
 
دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به کمبود شیر خشک‌های رژیمی گفت: بله روزانه همکارانم پیگیر هستند تا این‌ها را به صورت فوریتی از کشورهای اروپایی وارد کنند.
 
وی افزود: برای سال 93 از همین امسال اقدامات برای کلیه شیر خشک‌های متابولیک و یارانه‌ای انجام داده‌ایم و فراخوان‌های مورد نیاز صورت گرفته است.
 
در ادامه دکتر نوحی رئیس انجمن قلب و عروق در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان گفت‌: فشار خون قاتل خاموش نامیده می‌شود، چرا که اغلب بیمارانی که مبتلا به فشار خون هستند، اطلاعی ندارند.
 
وی افزود: این بیماری هیچ علامتی ندارد و 50 درصد افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، خود نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند و جالب اینجاست که بیش از 35 درصد از افرادی که خود می‌دانند مبتلا به فشار خون هستند، هیچ گونه درمانی انجام نمی‌دهند.
 
وی افزود: جالب تر آن است افرادی که می‌ دانند فشار خون دارند و در حال درمان هستند اما بیش از 16 درصد تحت کنترل نیستند.
 
محسنی رئیس سازمان بیمه‌ی سلامت می‌گوید: پنج خدمت دندان پزشکی مثل جرم گیری، پر کردن دندان، فلوراید تراپی و اینگونه موارد به زودی تحت پوشش بیمه می روند که می‌توانند در کاهش هزینه‌های دندان پزشکی بسیار موثر باشند.
 
وی گفت: بلافاصله بعد از ابلاغ قانون بودجه‌ی 93 ما برای شروع پوشش فراگیر چه بودجه ابلاغ شد یا نه از 15 فروردین شروع خواهیم کرد.
 
وی افزود: درحال آماده سازی مقدمات هستیم و شاید زودتر این خدمات را ارائه کنیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار