در حاشیه‌های پزشکی مطرح شد

بمب "دیابت" هر ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد + فیلم

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد بیماری دیابت در هر ثانیه جان یک فرد را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، شیرینی‌ها و کیک‌های ویترین قنادی‌های نمای زیبایی دارند، اما مواد اولیه تولید این مواد غذایی دارای انبوهی از کالری‌های می‌باشد که باعث اضافه وزن و ابتلا به "بیماری‌های قلبی و عروقی" می‌شود. 

دکتر حسینی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از موادی همچون تخم مرغ، شکر و کره برای پخت کیک‌ها و شیرینی باعث بروز بیماری "دیابت" و بیماری‌های قلبی و عروقی حتی در افراد سالم می‌شود. 

آمار‌ها نشان می‌دهد، بمب دیابت در کشور در حال انفجار هست و هر ثانیه یک نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهد. 

دلالان برخی بیماران خارجی را به بیمارستان‌های نامناسب می‌برند

دکتر عبدالحسینی رییس انجمن گردشگری سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی دلالان برای سودجویی بیماران خارجی را به بیمارستان‌های نامناسب می‌برند و این بیماران تحت مداوای درست قرار نمی‌گیرند و این امر باعث بدبینی به جامعه پزشکی کشور می‌شود. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های انجمن گردشگری سلامت جلوگیری از فعالیت این دلالان می‌باشد. 

استفاده از روغن گیاهی «پالم» در فراورده‌های لبنی مثل ماست و شیر ممنوع است

دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مجوز لازم برای استفاده روغن گیاهی پالم در برخی پنیر‌ها داده شده، اما اسفاده از این روغن در فراورده‌های لبنی مانند شیر و ماست به علت بالا بودن اسید‌های چرب اشباع ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد. 

دیناروند در ادامه گفت: برسی‌های لازم برای متخلفین با این قانون آغاز شده و شرکت‌های متخلف به مردم معرفی می‌شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار