مهمترين رويدادهای دستگاه قضا در تیرماه 92 شامل، تکذیب سفر همسر و فرزند بقايی به آمريكا، رسيدگی به متهمان بانك صادرات در دادگاه انقلاب، بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردی، آخرين جزييات پرونده‌ ديپلمات ايرانی بازداشت شده، مهدی و فائزه هاشمی، "س.م" و سلطان پتروشيمی، حضور فائزه هاشمی در دادگاه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي‌قضايي باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله،  تکذیب سفر  همسر و فرزند بقايي تاكنون به آمريكا، رسيدگي به متهمان بانك صادرات در دادگاه انقلاب، بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي، آخرين جزييات پرونده‌ ديپلمات ايراني بازداشت شده، مهدي و فائزه هاشمي، "س.م" و سلطان پتروشيمي، حضور فائزه هاشمي در دادگاه از مهمترین اخبار قضا در تیر ماه سال92  بود.

**نخستين همايش قوه قضاييه با حضور معاونان فرهنگی دستگاه قضایی سراسرکشور و با هدف فراهم کردن زمینه تشویق و افزایش انگیزه فراگیری معارف قرانی در آستانه ماه مبارک رمضان عصر دوشنبه 10 تير 1392 در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد.
 




 جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی پیام هشت‌ماده‌ای رهبری است
 
معاون اول قوه قضاییه گفت: پیام رهبری وظایف و مسئولیت‌های تمامی قوا و مسئولان به طور مشخص تعیین كرده و از آن می‌توان به عنوان جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی استفاده کرد.
 
 ** سه‌شنبه هفته جاري (11 تير) سفیر سوئیس در تهران به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.



 
امیدوارم آمریکا گام های موثری برای تعدیل سیاست‌های خصمانه خود بردارد
 
سفیر سوئیس در تهران در خاتمه ماموریت خود به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
** چهارشنبه 12 تيرماه وکيل "حميد بقايي، معاون اجرايي احمدي‌نژاد" به دادسراي شعبه 15 مراجعه کرد تا شکايت کيفري عليه 3 نفر از نماينده را مطرح کند و مدعي شد که طبق قانون اساسی، دادگستری مرجع عام تظلم‌خواهی اشخاص بوده و جرایم نمایندگان مجلس در دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.



 
 همسر و فرزند بقايي تاكنون به آمريكا سفر نكرده‌اند/ نشر اكاذيب، اتهام 3 نماينده مجلس
 
وکیل‌مدافع حمید بقایی در پرونده شکایت از سه نماینده مجلس گفت: اين شكايت را با اتهام نشر اكاذيب توسط نمايندگان در دادسرا مطرح كردم.

**پرونده بانک صادرات يکي از پرونده‌هايي بود که در خلال رسيدگي به پرونده فساد سه‌هزار ميلياردي مورد بررسي قرار گرفت و هنوز حکمي براي اين پرونده صادر نشده است.





رسيدگي به متهمان بانك صادرات در دادگاه انقلاب ادامه دارد

قاضي پرونده فساد 3هزار ميلياردي در رابطه با آخرين وضعيت 46 متهم بانك صادرات گفت: پرونده بانك صادرات همچنان در دادگاه انقلاب در حال رسيدگي است.

**پرونده فساد 3 هزار ميلياردي پرونده‌اي بود که در اواسط مرداد سال 90 پرده از آن برداشته و راز آن افشا شد و در اين بررسي حق‌الوکاله ده ميلياردي يکي از وکلاي اين پرونده کشف شد که قاضي سراج علت کشف و بازداشت فرد مورد نظر را شرح داد.




بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي به خاطر حق الوکاله 10 ميلياردي نبوده است

قاضی پرونده فساد بزرگ مالی گفت: بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي به خاطر حق‌الوکاله 10 ميلياردي نبوه شفافیت موضوع اموال و دارائی های مسئولان نظام شود، بردارند.

**سه‌شنبه هفته گذشته دادستان استان تهران در مراسم توديع و معارفه سرپرست جديد دادسراي امور رايانه‌اي حضور يافت و به سوالات خبرنگاران مبني بر آخرين جزئيات پرونده ديپلمات ايراني بازدشت شده و سلطان پتروشيمي و... پاسخ داد.




آخرين جزييات پرونده‌ ديپلمات ايراني بازداشت شده، مهدي و فائزه هاشمي، "س.م" و سلطان پتروشيمي

دادستان عمومي و انقلاب تهران روند رسيدگي به پرونده‌هاي شكايت سازمان بازرسي از تالارهاي كيش، مهدي و هاشمي، "س.م"، سلطان پتروشيمي و ...را تشريح كرد.

**احمد توکلی با شکایت از اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی متشکل از محمود احمدی‌نژاد، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، مهدی غضنفری وزیر صنعت، رستم قاسمی وزیر نفت و بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهوری، خواستار ابطال مصوبه ۱۳ خردادماه دولت شده بود که ديوان اين مصوبه را متوقف کرد.





دستور موقت براي توقف مصوبه 74هزارميلياردي دولت صادر شده است

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: شکایتي مبني بر خلاف قانون بودن مصوبه 74 هزار مييلياردي دولت به ديوان ارجاع شده که فعلا دستور موقت برای توقف آن صادر شده است.

**فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شد اما فائزه هاشمي طي دوران سپري كردن حبس خود در اوين به اتهام ديگري محكوم شد كه قرار است طي مردادماه سال جاري به اتهام وي رسيدگي شود.




فائزه هاشمي به دادگاه مي‌رود

وکيل فائزه هاشمي گفت: تاریخ رسیدگی به پرونده موکلم ابلاغ شده که اين دادگاه طي 16 مرداد ماه سال جاري در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.


** "ب.الف" ديپلمات كشورمان چندي پيش بازداشت شد و گمانه‌زني‌هايي در اين باره وجود داشت که وي بدون دليل بازداشت شده و هيچ وکيلي ندارد اما وکيل وي خبر از آزادي اين ديپلمات بازداشت شده مي‌دهد.





آزادي ديپلمات بازداشت شده به قيد وثيقه

هوشنگ پوربابايي وكيل "ب.الف" ديپلمات بازداشت شده گفت: موكلم روز گذشته به قيد وثيقه از زندان آزاد شد.


**چندي پيش معاونت اجرايي رياست جمهوري از سه نماینده مجلس شوراي اسلامي که در نطقشان در صحن علنی مجلس به سفر سال گذشته هیات دولت به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل متحد اعتراض کرده بودند، شکایت کرد.





نتيجه اعتراض نمايندگان از سفر هيات دولت به نيويورک مشخص مي‌شود

پس از پایان بررسی‌ها، نظر قطعی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت بقایی از سه نماینده مجلس اعلام می‌شود.

** پس از ابلاغ احکام متهمان دادگاه کهريزک، متهمان تا 20 روز پس از ابلاغ حکم فرصت اعتراض دارند كه در صورت اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.




هنوز هيچ اعتراضي به احكام دادگاه كهريزك وصول نشده است

سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران گفت: حکم پرونده قضات تعلیقی کهریزک به برخی از متهمان ابلاغ رسمی شده و فعلا از سوي متهميني كه حكم ابلاغ شده هيچ اعتراضي وصول نشده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار