قضا در هفته‌اي كه گذشت/

از توقف مصوبه 74 هزار ميلياردي دولت تا ارسال پرونده 40 ميليون يورويي به دادگاه

رسيدگي به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب ،بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي، صدور دستور موقت براي توقف مصوبه 74هزارميلياردي دولت، بررسي آخرين جزييات پرونده‌ ديپلمات ايراني بازداشت شده، بررسي ماجراي تخلف 450 ميليون يورويي تالارهاي كيش،از مهمترين از مهمترین اخبار قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي‌قضايي باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت، سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات جدید و روز قضایی، توسط خبرنگاران این حوزه با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این هفته حاصل تلاش این عزیزان بوده است.

**پرونده بانک صادرات يکي از پرونده‌هايي بود که در خلال رسيدگي به پرونده فساد سه‌هزار ميلياردي مورد بررسي قرار گرفت و هنوز حکمي براي اين پرونده صادر نشده است.




رسيدگي به متهمان بانك صادرات در دادگاه انقلاب ادامه دارد

قاضي پرونده فساد 3هزار ميلياردي در رابطه با آخرين وضعيت 46 متهم بانك صادرات گفت: پرونده بانك صادرات همچنان در دادگاه انقلاب در حال رسيدگي است.

**اقدام به قطع پخش برنامه‌هاي ايران از سوي شرکت يوتل ست در هفته‌اي که گذشت واکنش‌هايي را از سمت مقامات و حقوقدانان در پي داشت و باشگاه خبرنگاران طي يادداشتي به اين مهم پرداخت.







قطع برنامه‌های برون‌مرزی ايران، نقطه اوج اثبات دروغ آزادي اطلاعات غربي

قطع برنامه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌ها اقدامی معارض با الزامات ناشی از اسناد بین‌المللی است که این اقدام در تعارض محض با اصل شناخته شده آزادی اطلاعات آنهم از سوی مدعیان دروغین آزادی بیان قرار دارد.


**پرونده فساد 3 هزار ميلياردي پرونده‌اي بود که در اواسط مرداد سال 90 پرده از آن برداشته و راز آن افشا شد و در اين بررسي حق‌الوکاله ده ميلياردي يکي از وکلاي اين پرونده کشف شد که قاضي سراج علت کشف و بازداشت فرد مورد نظر را شرح داد.






بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي به خاطر حق الوکاله 10 ميلياردي نبوده است

قاضی پرونده فساد بزرگ مالی گفت: بازداشت يکي از وکلا در پرونده 3 هزار ميلياردي به خاطر حق‌الوکاله 10 ميلياردي نبوه شفافیت موضوع اموال و دارائی های مسئولان نظام شود، بردارند.

**حجت‌الاسلام والمسلمين "سیدابراهیم رئسی" دوشنبه هفته جاري(92/4/17) با حضور در مراسم تقدیر از قضات نمونه شورای حل اختلاف با بيان اينکه این نهاد کم هزینه‌ترین نهاد است اما کارآمدی بسیار بالایی دارد، به ايراد سخن پرداخت.







تلاش شوراي حل اختلاف در حل مشكلات قضايي/ 4 ميليون پرونده در اين شوراها در دست بررسي است

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: نقش قضات در شورای حل اختلاف بسیار مهم است و همکاری همکاران قضایی نیز با شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت است.

**سه‌شنبه هفته گذشته دادستان استان تهران در مراسم توديع و معارفه سرپرست جديد دادسراي امور رايانه‌اي حضور يافت و به سوالات خبرنگاران مبني بر آخرين جزئيات پرونده ديپلمات ايراني بازدشت شده و سلطان پتروشيمي و... پاسخ داد.






آخرين جزييات پرونده‌ ديپلمات ايراني بازداشت شده، مهدي و فائزه هاشمي، "س.م" و سلطان پتروشيمي


دادستان عمومي و انقلاب تهران روند رسيدگي به پرونده‌هاي شكايت سازمان بازرسي از تالارهاي كيش، مهدي و هاشمي، "س.م"، سلطان پتروشيمي و ...را تشريح كرد.

**احمد توکلی با شکایت از اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی متشکل از محمود احمدی‌نژاد، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، مهدی غضنفری وزیر صنعت، رستم قاسمی وزیر نفت و بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهوری، خواستار ابطال مصوبه ۱۳ خردادماه دولت شده بود که ديوان اين مصوبه را متوقف کرد.







دستور موقت براي توقف مصوبه 74هزارميلياردي دولت صادر شده است

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: شکایتي مبني بر خلاف قانون بودن مصوبه 74 هزار مييلياردي دولت به ديوان ارجاع شده که فعلا دستور موقت برای توقف آن صادر شده است.

** چندي پيش وزارت امور خارجه امارات اقدام به اخراج بي‌دليل ايرانيان مقيم اين کشور کرد که با واکنش مقامات ايراني روبه‌رو شد.






اقدام امارات غير قانوني و نقض حقوق بين‌المللي است

يك حقوقدان گفت: بر اساس حقوق بين‌الملل اقدام امارات مبني بر اخراج اتباع ايراني مقيم اين كشور غيرقانوني است.

**"حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی پورمحمدی" رئيس سازمان بازرسي كل كشور، خرداد ماه سال 90 از "پرونده  450 ميليون يورويي تالارهاي کيش" خبر داد و همين مساله باعث واکنش دولت شد و به‌همين منظور سازمان بازرسي کل کشور اين پرونده را به دادگاه ارسال کرد.


ماجراي تخلف 450 ميليون يورويي تالارهاي كيش به کجا رسيد؟

سازمان بازرسی با رعایت قوانین و با لحاظ مصالح عالی کشور موضوعات را از طرق قانونی پیگیری کرده و پیوسته تلاش مي‌کند وارد منازعات آزاردهنده و ماجراجویی‌های مخرب نشود، اما نسبت به منافع مردم و حیثیت نظام و دفاع از قانون و مبارزه با فساد جدی بوده و از وظایف قانونی و شرعی خویش کوتاهی نخواهد کرد.


**فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شد اما فائزه هاشمي طي دوران سپري كردن حبس خود در اوين به اتهام ديگري محكوم شد كه قرار است طي مردادماه سال جاري به اتهام وي رسيدگي شود.







فائزه هاشمي به دادگاه مي‌رود

وکيل فائزه هاشمي گفت: تاریخ رسیدگی به پرونده موکلم ابلاغ شده که اين دادگاه طي 16 مرداد ماه سال جاري در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، گزارش ، لایحه ، وکالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار