گزارش/ حوزه دفاعی - امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از "مأموریت غیر ممکن" در جزیره "تائورو" تا اعزام ناوگروه 29 نیروی دریایی ارتش به مأموریت بین‌المللی

امحا یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی روی عرشه شناور آمریکایی، اعزام بیست و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به مأموریت بین‌المللی، پیام‌های تبریک سردار نقدی و سرلشکر صفوی به مناسبت اعطای نشان فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سردار محمد پاکپور، انتظار بي پايان مادر سه شهيد براي برگشت فرزند مفقود‌الاثرش، برگزاری سیزدهمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و رونمایی از ورژن دوم بازی رایانه‌ای خلیج‌عدن در دهه فجر از مهم‌ترین اخبار دفاعی- امنیتی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:


خوشحالی وصف ناشدنی خلبانی که خبر آزادی خود را پس از 18 سال شنید


در حالی‌که هیجان و امید در کلامم موج می‌زد، گفتم: شما 18 سال مرا این‌جا نگاه داشتید و خواه یا ناخواه مرا به ایران تحویل خواهید داد ولی شاید عمر من اجازه ندهد بتوانم دوباره به زیارت کربلا بیایم. من 18 سال صبر کرده‌ام یک روز هم بیشتر، پس اول می‌رویم کربلا و نجف و بعد ایران.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به "سردار پاکپور" تبریک گفت


درپی اعطای نشان فتح یک از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار محمد پاکپور، جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پیامی این افتخار را به وی تبریک گفت.


نیروی دریایی سپاه، نماد "دفاعی متقارن" با بهره‌گیری از راهبرد "نبرد نامتقارن" در حوزه دریا است


فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، به آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریت‌های مختلف دفاعی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن»، با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.


سوغاتی کربلا برای دیدن آقای خامنه‌ای

روی دیوار نوشتم: امروز آخرین باری است که به هواخوری می‌آیم و احتمال دارد فردا به ایران بروم، خداحافظ یاران! حسین لشگری اولین و آخرین خلبان اسیر ایرانی.


آیا پول نداشتید برای ژنرال یک ساک خوب بخرید؟! / صدام رو به سمت ایران نماز می‌خواند


با توجه به این‌که مدت 10 سال پس از جداشدن از دیگر خلبانان، فارسی صحبت نکرده بودم لذا از این نظر کمی ضعیف شده بودم. چند سطری در مورد وضع خودم و اوضاع و احوال اسارت و نحوه رفتار عراقی‌ها نوشتم.


"ماموریت غیر ممکن" در جزیره "تائورو" / امحا یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی روی عرشه شناور آمریکایی + فیلم


یک شناور 650 فوتی که پنج عرشه مخصوص دارد در مأموریت امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه به کار گرفته شده است. در این مأموریت، این شناور را 35 ملوان به همراه 64 خدمه فنی درگیر با تخریب مواد شیمیایی و تعداد نامعلومی از پرسنل نظامی آمریکایی همراهی می‌کنند.


رد پیشنهاد پناهندگی صلیب سرخ و حفظ ابهت خلبان ایرانی/ مکالمه خواندنی با همسر و فرزند پس از 18 سال

درجواب گفتم: من 18 سال شرایط بد اسارت را تحمل کردم که به کشورم برگردم. از لطف شما ممنونم! ضمناً خواهشی دارم؛ چنانچه در فاصله‌ای که با مرز ایران دارم برایم اتفاقی افتاد و من مُردم، حتماً جسد مرا به ایران تحویل بدهید؛ زیرا خانواده و ملت قهرمان ایران در انتظار من هستند.


اعزام بیست و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به مأموریت بین‌المللی

بیست و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس عازم مأموریت بین‌المللی شد.


ششمین جشنواره جوان سرباز، خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود

ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح، خرداد ماه سال آینده (93) به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.


سرلشکر صفوی اعطای نشان فتح به سردار پاکپور را تبریک گفت

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در پیامی اعطای نشان فتح یک از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سردار محمد پاکپور را تبریک گفت.


نگاه امام خمینی(ره) گفتمان حاکم بر جریانات آزادی بخش جهان را تغییر داد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طی سی سال گذشته نگاه غالب و انقلابی، نگاه امام خمینی(ره) بوده و به همین دلیل نگاه ایشان گفتمان جریان آزادی بخش جهان را تغییر داد.


انتظار بي پايان مادر سه شهيد براي برگشت فرزند مفقود‌الاثرش/ دستان مادر دخترش را به خاک سپرد


مادر شهیدان شهناز، حسین و ناصر حاجی‌شاه از شهادت سه فرزندش صحبت کرد و گفت: دخترم برای رسیدگی به وضعیت مجروحان در خرمشهر بود که پس از اصابت گلوله‌های خمسه خمسه عراقی‌ها و اصابت آن به کمر دخترم در تاریخ 8 مهر 1359 در سن 26 سالگی به شهادت رسید.


سیزدهمین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش برگزار شد

سیزدهمین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس صبح امروز در تالار غدیر حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.


حرکت شجاعانه همافران نیروی هوایی سند افتخار کارکنان ارتش در دوران انقلاب است

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ کمر رژیم شاهنشاهی را شکست و موجب تسریع در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد.


نیروهای مسلح پیش‌قراولان عرصه جنگ نرم هستند


معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فراهم سازی زمینه‌های اجرایی پیوست نگاری فرهنگی در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته است و در این عرصه نیز مانند سایر عرصه‌ها بایستی پیشتاز، موفق و سربلند باشیم.


بیعت تاریخی ارتش با امام (ره) کمر طاغوت را شکست


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه حضور تاریخی مردان مؤمن و عاشق انقلاب و امام در نیروی هوایی و سایر قسمت‌های ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیار مؤثر بود، گفت: امام خمینی(ره) این ارتش را بسیار خوب شناخته بودند و در برابر کسانی که شعار انحلال ارتش را می‌دادند گفتند نه، ارتش باید بماند.


رونمایی از ورژن دوم بازی رایانه‌ای خلیج‌عدن در دهه فجر/اقدامات فرهنگی ارتش در حوزه دفاع مقدس

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به برگزاری برنامه تجلیل از اسطوره‌های دفاع مقدس، کنگره‌های استانی شهدای ارتش، انتشار کتاب‌های دفاع مقدس در موضوعات مختلف و فعالیت در حوزه فیلم و سریال و حوزه سایبری گفت: ورژن دوم بازی رایانه‌ای خلیج عدن که به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای بوده است، در دهه فجر رونمایی خواهد شد.


تاکید بر تکمیل سند راهبردی پدافند غیر عامل در قوه قضائیه


سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه دیدار کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار